Home

H Άλλη Όψη Του Ταλέντου

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    H Άλλη Όψη Του Ταλέντου

    • Λίγες είναι οι φορές που δε χρειάζεται σχεδόν καθόλου «ψήσιμο» ώστε να πουλήσεις οτιδήποτε υπάρχει και κινείται στο δυτικό κόσμο. Ακόμα πιο ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που η οπτική εικόνα του συμβολισμού για μια ενέργεια επικοινωνίας δε χρειάζεται καμία εισαγωγή. Είναι όπως η ιδέα της σειράς «My Νext Guest Needs No Introduction» με τον David Letterman, που προβάλλεται στο Netflix.

       

      Πιο συγκεκριμένα, το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου είναι ένα προιόν που ελκύει και τους πιο «άμπαλους», προκαλώντας μεγάλα ερεθίσματα διάδρασης και πιστής επαναληψιμότητας. Οι πρωταγωνιστές του, ανάλογα με τη διάθεση τους – όπου στο άκουσμα και το εκτόπισμα τους πέφτουν και ανεβαίνουν εταιρείες, brands και κυβερνήσεις – μπορούν να διεισδύσουν με την… τρίπλα του ταλέντου τους με ένα απλό on demand!

       

      Neymar, Messi και Ronaldo, εκτός από το ότι είναι οι σταρ των σταρ και οι καλύτεροι ποδοσφαιριστές στον κόσμο, παίζουν ακόμα μία διαπραγματευτική μπάλα εκτός της στρογγυλής θεάς. Είναι αυτοί που καθρεφτίζουν το απόλυτο budgeting storytelling πάνω στο οποίο χτίζεται η στρατηγική επικοινωνία της ψηφιακής οικονομίας – χωρίς απαραίτητα να το γνωρίζουν ακόμα και οι ίδιοι. Το πορτραίτο της ιστορίας τους είναι ιδιαίτερο και φαντεζί που δύσκολα αφήνει αδιάφορους ακόμα και τους πιο μικρούς πιτσιρικάδες ή τους πιο απαιτητικούς μεγάλους. Το χρηματιστήριο της μπάλας είναι τόσο υψηλό που η παράλληλη αγορά κάνει κύκλους εργασιών πολύ μεγαλύτερους από το ίδιο το «χαρτί».

       

      Η άλλη όψη του ταλέντου έρχεται να υιοθετήσει αντιληπτικές συνειδήσεις και αγοραστικές συνήθειες με έναν όχι και τόσο δύσκολο τρόπο. Κανένας δεν μπορεί να αντισταθεί, να μην ακολουθεί τα brands και τις εταιρείες που επιδρούν στην προσωπικότητα μας υπό το χαρισματικό χαμόγελο των πρωταγωνιστών. Το σύστημα του integrated marketing είναι πιο δραστήριο και ολιστικό από ποτέ. Εκεί ακριβώς είναι που χρειάζεται προσοχή και ένας ακόμα επιπρόσθετος παράγοντας για… ανάλυση των φάσεων!

       

      Οι επαγγελματίες storytellers που διαμορφώνουν brand voice μέσω της επιρροής αυτών των μυθικών προσώπων (mega influencers), μπορούν – και πολλοί το κάνουν είναι η αλήθεια – να φιλτράρουν μια αίσθηση κοινωνικής συνοχής και ηθικής αναπαράστασης της προιοντικής «σέντρας». Κάτι εξαιρετικά δύσκολο και αρκετά ποταπό σε μια εποχή που όλα μετριούνται και πιστώνονται με κοινό συντελεστή το μέγεθος. Όμως είναι και η επόμενη γενιά που μεγαλώνει και η γενιά αμέσως μετά την επόμενη. Και όπως και να το κάνουμε, τα πρότυπα δεν τα λες και τελείως εκπαιδευμένα. Γιατί όλος ο στοχευμένος πληθυσμός (μικροί-μεγάλοι) να θέλει να πασάρει το ποδοσφαιρικό lifestyle;

       

      Γι΄αυτό λοιπόν αν υπάρχουν – που υπάρχουν – στη διεθνή αγορά στελέχη και μυαλά με υπεύθυνη γνώση και ανθρώπινη στάση με ανοιχτό παράθυρο στο μέλλον, ίσως να είναι καλό να δίνεται μεγαλύτερη προσοχή στρατηγικού σχεδιασμού όταν χρειάζεται να συνδεθεί η φωνή που εκπροσωπεί ένα πρόσωπο που καλείται να «σουτάρει» την υπηρεσία. Φανταστείτε να υπάρχει μια γενιά στο μέλλον (κυρίως από αγόρια) που το μόνο που θα θέλει να κατακτήσει, να είναι μια θέση σε μια μεγάλη ποδοσφαιρική ενδεκάδα. Δε θέλω να φανταστώ την ψυχοσύνθεση τους σε στιγμές περιθώριου λάθους. Είναι κάτι σαν το τέλειο, που αρνούμαι πεισματικά να υποκύψω στο μεγαλείο του. Ίσως γιατί θέλω να υπάρχει η δουλειά μου με τα λάθη της. Μου δημιουργεί επιπλέον κίνητρο για δημιουργία. Κάτι που στο τέλειο, πολύ απλά δεν παίζει.

       

      Νομίζω πως υπάρχουν και άλλα θαυμάσια επαγγέλματα που περιμένουν υπομονετικά να πάρουν λίγη από την αίγλη που τους αξίζει. Μπορεί οι ισχυρότεροι σταρ του μέλλοντος να είναι οι επιστήμονες της Τεχνητής Νοημοσύνης ή κάποιοι άλλοι που δούλεψαν, κόπιασαν, σπούδασαν και πίστεψαν σε αυτό που κάνουν, όπως η περιβόητη ποδοσφαιρκή τριάδα που αναφέρθηκε παραπάνω. Εκεί, το storytelling θα  παίξει επίσης μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση κοινής γνώμης.

       

      Και επειδή όλα πλασιώνονται από την παιδεία – και όχι την χορηγούμενη επιτηδευμένη μόρφωση – ο ρόλος των προτύπων είναι μια υπόθεση που ξεκινάει από το σπίτι και συνεχίζει στην κοινωνία. Άλλωστε οι ιστορίες είναι για όλους. Απλώς κάποιοι ταυτίζονται περισσότερο ή λιγότερο με αυτές. Και το μουντιάλ είναι μια τέτοια περίπτωση χωρίς άξιο ανταγωνιστή στο τερέν. Εκτός αν βρεθεί κάποιος στη γωνία των προσεχών ετών, δείχνοντας τον δρόμο για τους επόμενους «διαμεσολαβητές» της δημιουργικής βιομηχανίας. Για την ώρα πάντως – επειδή μερικές φορές το φαβορί είναι το νέο αουτσάιντερ, όπως φαίνεται άλλωστε – η γνωστή όψη του ποδοσφαιρικού ταλέντου είναι για μόνιμο… repeat υψηλής ευκρίνειας!