Home

John Roa: Τα είπε όλα μόνος του, χωρίς να ρωτήσω και πολλά.

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    John Roa: Τα είπε όλα μόνος του, χωρίς να ρωτήσω και πολλά.

    • Μία Τρίτη και 13 του Μαρτίου ήμουν προσκεκλημένος από το City College για να δημιουργήσω και να συντονίσω ένα (Fireside Chat) – όπως μου υποδείχθηκε – γεμάτο αρκετές και σύντομες ερωτήσεις στον John Roa. Η αλήθεια είναι πως τον τύπο δεν τον ήξερα. Δεν τον είχα ξανακούσει ποτέ! Μόλις μου στείλανε το brief με το bio του, ομολογώ ότι ενθουσιάστηκα περισσότερο. Δεν εντυπωσιάστηκα τόσο από το απίστευτα γρήγορα επιχειρηματικό έργο και το επενδυτικό κεφάλαιο που αξίζουν οι δουλειές του – όσο από την ίδια τη ζωή του. Άφραγκος στα 28, εκατομμυριούχος στα 31! Από τις «αναποδιές» που γίνονται στην πορεία αλλά με μια καλή… κατάληξη. Η περιέργεια είχε αρχίσει πλέον να γίνεται ενοχλητική. Μέχρι που ήρθε η στιγμή της «ανάκρισης».

       

      Στη χειραψία, μου φάνηκε λιγάκι ψυχρός, απόμακρος και τυπικός επιχειρηματίας. Από τα αμερικανάκια που νομίζεις ότι ζούνε σε έναν άλλο κόσμο. Οι προσδοκίες μου είχαν αρχίσει να μπερδεύονται. Όμως μόλις άρχισα να ακούω την ιστορία του (από τον ίδιο) στο κατάμεστο αμφιθέατρο του City College, κατάλαβα πως το δίκιο ήταν με το μερός μου τις προηγούμενες εβδομάδες. Συμπέρασμα; Μην κρίνεις ποτέ έναν άνθρωπο από την πρώτη εντύπωση – παράδοξο και κόντρα σε αυτά που ξέρεις αλλά ισχύει. Όσο περνούσε η ώρα και άρχισα να «βαράω» με ερωτήσεις βασισμένες σε ένα πλαίσιο Business Canvas αλλά και Creativity Measurement Skills, διαπίστωσα πως ο John ξέρει πολύ καλά να παίζει τον ρόλο του. Γεννημένος νικητής με άψογη διαίσθηση και μεγάλη αντίληψη του τι θέλει και τι χρειάζεται η εκάστοτε αγορά στην οποία επενδύει και κάνει business.

       

      Είναι από τις λίγες φορές που ο Storyteller στην αίθουσα ήταν κάποιος άλλος. Αφέθηκα στο αφήγημα της ζωής του – που μόνο εύκολη δεν ήταν, κάνοντας πολλές και  απαιτητικές δουλειές που μερικές φορές μάλιστα ήταν στα πρόθυρα ανθρώπινης επιβίωσης – θέλοντας να ακούσω όλο και πιο πολλά από τον άξιο millennial που είχα δίπλα μου. Χαλαρός, με αίσθηση του ακροατηρίου και αρκετά μεταδοτικός, ο John Roa συγκαταλέγεται στους νέους εκατομμυριούχους με μια διαφορετική οπτική της επιχειρηματικότητας, «σουτάροντας» με επιτυχία όποτε βρίσκει ευκαιρία. Ο διεθνής προσανατολισμός και η κοσμοπολίτικη εξωστρέφεια του μοιάζουν στοιχεία αυθόρμητα και συνεχή με σωστό και προσεχτικό vibe. Σικάγο, Λονδίνο, Αθήνα και αρκετές ακόμη περιοχές, δίνουν το «στίγμα» του περίφημου πορτραίτου του.

       

      Όμως μόνο η ψυχή του γνωρίζει πόσο δύσκολο και μοναχικό είναι αυτό που φαίνεται σχετικά εύκολο, glam και αξιοζήλευτο. Η γλωσσα του σώματος αλλά και η απόλυτη ψυχραιμία του προδόθηκαν μερικές στιγμές από το πόσο δύσκολο είναι το επάγγελμα του. Όμως οι καλοί επιχειρηματίες είναι σαν τους ροκ σταρς. Έχουν και τις μικρές αδυναμίες τους. Γι’ αυτό τους γουστάρουμε τρελλά! Και ο John Roa είναι ένας φανταστικός ροκ σταρ των διεθνών επιχειρήσεων. Το έργο του άλλωστε είναι τόσο πολυσχιδές, που χρειάζεται χρόνος για να αντιληφθεί κάποιος το βαρύ «portfolio» των επενδύσεων του. Μια ματιά από το roa.com αρκεί για να καταλάβεις το ταλέντο και τον δυναμισμό αυτού του τριανταπεντάρη jetsetter με σκοπό.

       

      Προς το τέλος της ομιλίας, σκέφτηκα να επικοινωνήσω ένα σετ από ερωτήσεις που είχαν να κάνουν περισσότερο με το βαθμό δημιουργικότητας και των άυλων χαρακτηριστικών που οφείλει να έχει ένας επιχειρηματίας ή ένας new entry startupper. Ενώ τον «ζάλιζα» με τις ρομαντικές ερωτήσεις μου περιορίζοντας τον εαυτό μου σε μαϊντανό της εκδήλωσης – με σκοπό την αρχή μιας διαδραστικής συζήτησης με τους φοιτητές του Business Department και επίδοξους μιμητές του – κατάλαβα ένα πράγμα: Μπορεί να φαίνεται μοδάτος και άξιος συνεχιστής του διεθνούς κεφαλαίου αλλά δεν ξέχασε από που ξεκίνησε και από που προέρχεται. Η αξία της οικογένειας και η ηθική που τον διακρίνει είναι «ποιότητες» που φαίνονται με γυμνό μάτι – τουλάχιστον όσο μπόρεσα να σκανάρω το μοντέλο John Roa!

       

      Μπορεί να γυρίζει όλον τον κόσμο – με την Ελλάδα να έχει γίνει δεύτερο σπίτι του – χτυπώντας, ακούγοντας και «πιτσάροντας» ευκαιρίες αλλά η αλαζονεία και η κακόβουλη αυτοπεποίθηση που έχουν μερικοί «συνάδελφοι» του είναι άγνωστες έννοιες για αυτό το παιδί. Σίγουρα δε θα γίνουν όλοι σαν τον cool John. Δε χρειάζεται κιόλας να γίνουν σαν τον Roa. Δε θα γίνουν. Το σίγουρο είναι πως οφείλουν να πιστέψουν και να προσπαθήσουν να «κλέψουν» λίγο από τις αρχές και το είναι του προσωπικού του venture canvas – αν μπορεί να αναφερθεί με μια έκφραση. Και τότε, κάτι θα γίνει… θα δεις – που λέει και ένα καλό σύγχρονο ελληνικό λογοτεχνικό βιβλίο!

       

      Σίγουρα πάντως θα περίμενα με ανυπομονησία το δικό του βιβλίο που σαφέστατα θα γινόταν best seller. Προς το παρόν, το πιθανότερο είναι να τον πετύχεις στη Μύκονο σε μία από τις τουριστικές ή κτηματομεσιτικές δραστηριότητες που πρόσφατα απέκτησε. Ή στο Instagram για μια πιο άμεση… γνωριμία! Και για πιο sophisticated αναλύσεις σχετικά με το μυστικό της επιτυχίας, στο Μedium τα λέει ωραία! Χάρηκα για την γνωριμία John – it’s been a pleasure.