Home

Lenny The Storyteller

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    Lenny The Storyteller

    • Στο δρόμο προς το μάθημα, η διαδρομή ήταν πολύ ευχάριστη, με τον ήλιο να έχει πάρει τη θέση που του αξίζει για τα καλά. Η καλοκαιρινή πόζα του έχει κάτι το διαφορετικό. Εντελώς ξεσηκωτικό. Σκεφτόμουν πως να αρχίσω τη σημερινή παρουσίαση και πραγματικά δεν έβρισκα κάτι που να υποκινεί ούτε εμένα άρα ούτε και το ώριμο ακροατήριο. Ήταν και κυριακάτικα το μάθημα, οπότε καταλαβαίνεις!

       

      Μέχρι που η λύση – ως δια μαγείας πάλι – ήρθε από το ραδιόφωνο και την μουσική. Ο Lenny Kravitz έκανε το θαύμα του για ακόμα μία φορά με το νέο Low! Το single μιλάει για κοινωνικές και ανθρώπινες διαδρομές – τον πιάσανε τα «μεσήλικα» του μάλλον – αλλά όπως και να το κάνουμε είναι το hit του καλοκαιριού. Σίγουρα θα μπορούσα να πιαστώ από έναν στίχο που αναφέρει για ευκαιρίες που μπορούμε να κυνηγήσουμε. Τουλάχιστον έτσι το μετέφρασα εγώ. Γιατί στην τέχνη, όλα επιτρέπονται.

       

      Είχα βρει το πιο δυναμικό εισαγωγικό σημείωμα για να δέσω την μεταπτυχιακή διάλεξη στο ΑΤΕΙΘ. Το μάθημα έχει τίτλο «Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες». Αποφάσισα να αφήσω να «μιλήσει» η ίδια η μουσική. Να ακούσουμε τι είχε να πει και να μεταδώσει. Πως θα μας έκανε να αισθανθούμε στην αυγή ενός ζεστού κυριακάτικου πρωινού σε μια τάξη από φοιτητές που θέλουν να μάθουν τη σύγχρονη ματιά ανάμεσα στους ανθρώπους και τους πολιτιστικούς οργανισμούς αλλά και τον ρόλο της Δημιουργικότητας στα ψηφιακά μέσα;

       

      «Αφήστε με να αρχίσω με μια ιστορία πριν συνεχίσουμε στην προγραμματισμένη ροή του μαθήματος, που όμως έχει μεγάλη σχέση με αυτό που κάνουμε. Αλλά καλύτερα να αφήσουμε το video clip να παίξει», ήταν τα πρώτα βαριά λόγια μου. Ξαφνικά συνειδητοποίησα για ακόμα μία φορά πόσο διευρυμένο και πολύτιμο εργαλείο είναι η εφαρμοσμένη σύνδεση του παραδείγματος του Storytelling με την ισχύ του Coaching στη Δημιουργική Βιομηχανία.

       

      Όταν τελείωσε η μουσική ή μάλλον η εμπειρία των τεσσάρων λεπτών που προετοίμασε το κλίμα με ένα δημιουργικό μπάσιμο στο προσεχές PowerPoint, η ατμόσφαιρα είχε γυρίσει. Είχε αντιστραφεί. Ο καφές ήταν ήδη στην μέση! Όλοι ήταν έτοιμοι και καρφωμένοι, σχεδόν αποφασισμένοι να ακούσουν και να δουλέψουν πάνω στο επόμενο case study που είχα προετοιμάσει με θέμα το Creativity Coaching.

       

      Είναι από τις φορές που η ίδια η Δημιουργικότητα εξελίσσεται σε κάτι το ακούσιο και ξεμπλοκάρει όποια εμπόδια υφίστανται ώστε να συνεχίσεις. Γιατί και πως; Μα πολύ απλά, γιατί είναι πάντα δίπλα σου, γύρω σου, κοντά σου. Την αισθάνεσαι, την πιάνεις, την καθοδηγείς! Τα ερεθίσματα (stimulants) είναι ανεξάντλητα και διαρκή. Τροφοδοτούν την πορεία της δουλειάς παίρνονας αφορμή από το πιο πιθανό απίθανο.

       

      Ίσως τα πιο παραδοσιακά πλάνα Στρατηγικής Επικοινωνίας να δίνουν σιγά σιγά «σκυτάλη» σε έναν πιο ουσιαστικό καμβά. Αυτόν της ανθρώπινης επαφής και της διάδρασης (interactivity) μέσα στο περιβάλλον στο οποίο κινούμαστε. Η σχέση της επαφής λοιπόν, αποτελείται από ένα αρκετά ιδιαίτερο DNA προάγοντας ένα μοναδικό Identity Culture. Την ενσυναίσθηση. Ισχύει στις τέχνες, στις επιχειρήσεις, στους ανθρώπους. Όμως ας αφήσουμε το play να κάνει τη δουλειά του, όπως αυτό ξέρει καλύτερα απ΄όλους! Μπορεί η φυσιογνωμία του Lenny να δώσει εκείνο το extra credit που χρειάζεται για περισσότερο food for thought.

       

      To μεσημέρι, επιστρέφοντας στο σπίτι, η πόλη φαινόταν άδεια. Φέτος ο δεκαπενταύγουστος έσκασε νωρίς. «Ο κόσμος πήγε για μπάνιο, μπορεί και διακοπές», σκέφτηκα φωναχτά. Τι καλύτερο από το απόλυτο ελληνικό σκηνικό που επιβάλλει η εποχή! Κι όμως υπάρχει και κάτι άλλο. Η δυνατότητα να μπορείς να μεταφέρεις το ταξίδι ακριβώς όπως το φαντάστηκες. Αυτή η σκέψη κόλλησε σαν κουνούπι – που δύσκολα ξεκολλάει – και δεν έλεγε να φύγει. Κάπως έτσι σημείωσα την έμπνευση εισαγωγής που θα ξεκινούσε το επόμενο Workshop με αντικείμενο τη Δημιουργικότητα Σκέψης και Αναλογία Μεταφορών στους Graphic Designers.

       

      Την επόμενη Κυριακή ήμουν ελεύθερος από επαγγελματικές υποχρεώσεις αλλά η θάλασσα γεμάτη συγκίνηση για την πρώτη βουτιά του καλοκαιριού. Η παγωμένη μπύρα και ο Lenny ήταν μαζί μου. Παλι. Σαν να βγήκαν από διαφημιστικό σενάριο. Ποτέ δεν ξέρεις. Στη Δημιουργικότητα πολλά συμβαίνουν εκεί που δεν το περιμένεις. Όμως είσαι πάντα εκεί για να καλωσορίσεις την επεξεργασία τους.