Home

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    SHARE

    Τέσσερα Λεπτά

    • Τέσσερα λεπτά

      Μια παραμυθένια φυσιογνωμία με το ταξιδιάρικο επίθετο Αεράκης της το πρότεινε. Μέχρι τότε δε δούλευε. Ο Τάσος την ήθελε σπίτι, να φροντίζει τα παιδιά. Δεν μπορούσε όμως άλλο μέσα. Ήθελε το έξω. Αφού εκεί είναι η ζωή. Στο θόρυβο, στην κίνηση! Στους ανθρώπους και τις ιδιοτροπίες τους. Αυτό που ζούσε παραήταν στιλιζαρισμένο. Μέσα σε τέσσερα λεπτά του είπε θα το σκεφτεί. Ούτε καν! Δεν τελείωσε το τετράλεπτο και είχε ήδη πάρει την απόφαση! Εκεί, σε μια κοσμική ταβέρνα στη Γλυφάδα, ένα φθινοπωρινό βράδυ του ’82. Αλλά, για να μην την περάσει για καμιά «εύκολη», του απάντησε σε μια εβδομάδα.

       

      Στην αρχή ξεκίνησε γεμάτη όνειρα! Θα άλλαζε την αγορά! Ο Αεράκης την εμπιστευόταν δίνοντας της πρωτοβουλίες. Η αγορά την αγκάλιασε. Έδειχνε να πιστεύει στην αύρα της. Την συνόδευε θετικά σε πολλές ιδέες της. Χαιρέτιζε την όποια καινοτομία επιχειρούσε. Ήταν παχιές και οι αγελάδες τότε, συνεπώς ύφαινε με σχετική ευκολία την όποια τρέλα της κατέβαινε.

       

      Και αυτό, το επανέλαβε εκατοντάδες φορές στην πορεία, που έμοιαζε στην εκκίνηση σαν ανέκδοτο! Η Λυδία να δουλέψει; Που ακούστηκε αυτό! Και όμως τους διέψευσε όλους. Πέτυχε, και με το παραπάνω. Και να σου πω και κάτι. Στο «χειροκρότημα» φάνηκε πως είναι ευτυχισμένη και γεμάτη! Δε θα αφήσει να τραβήξουν το χαλάκι του κόπου της, όλοι αυτοί οι δοτοί, τυχάρπαστοι, ανίδεοι, τεμπέληδες, ξενέρωτοι, πολιτικοατάλαντοι κουστουμάτοι. Γιατί η Λυδία ξέρει από κουστούμια και παντελόνια. Κάνει αυτή τη δουλειά για ανθρώπους που τα φορούν και τα τιμούν εδώ και πολύ καιρό. Τους άλλους, τους καταλαβαίνει από μακριά! Αυτούς που δεν το έχουν με την αλήθεια και την ντομπροσύνη! Γι’ αυτό θα φύγει μέσα σε τέσσερα λεπτά, όπως ακριβώς όταν πρωτοήρθε. Γιατί η Λυδία είναι μια διανοούμενη της δράσης. Όχι της απραξίας! Δεν μπορεί να κάθεται και να την κοροϊδεύουν κάτι ψευτοευρωπαικά ανδροειδή που μέσα σε τέσσερα λεπτά κρίνουνε την ζωή της. Που ακούστηκε αυτό; ‘Oχι φίλε.

       

      Ήθελε να φύγει από το επάγγελμα έτσι ακριβώς όπως το άρχισε. Σαν ανέκδοτο σε μια διεξοδική όαση! Με χαρά, με γέλιο, δημιουργικότητα και θεατράλε. Γιατί όπως και να χει, όταν ντύνεις μια νύφη μεταμορφώνεσαι για τεσσερα λεπτά στον σκηνοθέτη της ζωής της! Ο καμβάς της σκηνικής παρουσίας της, κρέμεται απο τα χείλη σου, απο τις λέξεις σου, απο τον τηλεβόα του μυαλού σου, για εκείνη την flamingo βραδιά! Είναι εκείνες οι μοναδικές στιγμές που νιώθεις ο σημαντικότερος άνθρωπος στη ζωή κάποιου! Αυτό. Την εξίταρε, την ανέβαζε! Το ένιωσε πολλάκις. Όσο αγαπούσε το ταξίδι της εργασίας, άλλο τόσο αφουγκράστηκε την επιθυμία να βγει. Να φύγει και να παροπλίσει τη δράση της. Εικονογράφησε τη ζωή της απο τα προσεχώς σαν καλή οραματίστρια που ήταν και πραγματικά δεν ήθελε να αντιληφθεί αυτόν τον ερχόμενο απόηχο. Δεν ήθελε να το ζήσει. Ακριβώς επειδή ήθελε να ζήσει!

       

      Και μετά ήρθε το ΝΑΙ και το ΟΧΙ. Και μετά η διχογνωμία. Και μετά η παράκρουση. Δεν αντέχει, δεν μπορεί, δεν πάει άλλο. Μέσα σε τέσσερα λεπτά πήρε την απόφαση. Τέσσερα λεπτά απόσταγμα ζωής από τέσσερις δεκαετίες. Και μετά ήρθε η Άνοιξη. Και όλα γίνανε καλύτερα. Γιατί η εγγονή της ψιθύρισε στο αυτί «γιαγιά όλα καλά θα πάνε απο δω και πέρα, θα έχουμε χρόνο να παίζουμε πιο πολύ τώρα, εε;»

       

      Μέσα σε τέσσερα λεπτά άλλαξε η ζωή της πάλι. Γιατί έτσι είναι αυτή! Τα φέρνει όλα τούμπα, αν της δημιουργήσεις πρόβλημα. Δεν μασάει. Αποφάσισε να πάει να παίζει με την Στελλίτσα μόνιμα, εκεί στην ξενιτιά που είναι.

       

      Αν το καλοσκεφτείς, όλα τα έκανε μέσα σε τέσσερα λεπτά. Ανατρέχω με το μυαλό μου συνειρμούς. Ναι, έτσι είναι… Μονάχα στις συνταγές μαγειρικής δεν τον πετύχαινε τον χρόνο. Να μια καινούργια πρόκληση! Θα αρχίσει να μαγειρεύει από την αρχή. Από τα βασικά. Εκεί, όπου τηρούνται οι χρόνοι και τα αγνά συναισθήματα. Πρόκληση δια χειρός τεσσάρων λεπτών. Και να δεις. Επειδή ξέρει απο μόδα και γυναίκες (που να σου λέω τώρα για το ταψί με τους άντρες) θα το τερματίσει και αυτό, όσο δεν πάει. Εκεί, στα ξένα. Δεν τη φοβάμαι. Το αντίθετο μάλιστα. Είναι μια πληθωρική νικήτρια η Λυδία.

       

      Αναδημοσίευση από το Εξώστης