Home

Start Me Up

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    Start Me Up

    • Σε μια έκθεση που γράψαμε όλοι οι μαθητές στην πρώτη γυμνασίου, η αξιαγάπητη φιλόλογος μας ζήτησε να αναπτύξουμε ένα θέμα σχετικά με το Σαββατοκύριακο που πέρασε.

       

      Οι περισσότεροι συμμαθητές μου περιγράψανε με λεπτομέρειες τις δραστηριότητες που κάνανε μόνοι ή με την οικογένεια τους. Εγώ πάλι, έγραψα μια ιστορία δίνοντας τον τίτλο «48 ώρες». Μίλησα για τα ρούχα που μου αγόρασε η μαμά μου, για την μουσική που άρχισα να κολλάω, για τις αγαπημένες συνταγές της γιαγιάς και φυσικά για το ατελείωτο παιχνίδι με τους φίλους. Κάπου εκεί στο τέλος, ανέφερα και την ομάδα μπάσκετ που πήγαινα προπόνηση, με το μυαλό μου όμως να είναι στο skate, τα κοριτσάκια, τα παγωτά και τις βόλτες.

       

      Ήταν η πρώτη φορά που κατάλαβα ότι όταν μεγαλώσω θέλω να ασχοληθώ με… αληθινά παραμύθια βγαλμένα από στοιχεία της καθημερινότητας!

       

      Η τελευταία πρόταση της έκθεσης παρέμεινε ανέπαφη στο πέρασμα του χρόνου, καθώς η συμπαθέστατη καθηγήτρια ακόμα θα τη θυμάται. «Το γαμώτο της υπόθεσης» άφησε εποχή και έφερε τον μπαμπά μου στο γυμνασιάρχη!

       

      Η δημιουργικότητα στις λέξεις έρχεται με ένα συναισθηματικό τόνο που θέλουν να εμπιστεύονται σήμερα όλα τα σύγχρονα brands, θέλοντας να απογειώσουν τη φήμη, το χαρακτήρα, την υπεραξία και τη διαδραστική δυναμική που διεκδικούν.

       

      Οι ιστορίες είναι αυτό που ξέρω να κάνω καλύτερα μέχρι στιγμής. Να ακούω, να διαβάζω, να παρατηρώ, να αισθάνομαι και να γράφω. Όταν κατασκευάζω μια ιστορία το μόνο που έχω στο μυαλό μου είναι να βλέπω τη στιγμιαία παραστατική φωνή του αναγνώστη.

       

      Αν η αίσθηση από το εικονοκλαστικό storytelling πέρασε και «ακούμπησε», τότε η αφήγηση της μεταφοράς από το δρόμο στην οθόνη πέτυχε το στόχο της. Όπως τότε, στην πρώτη μου αφήγηση, που ήθελα να με θυμάται όλη η τάξη, όσα χρόνια κι αν περάσουν.

       

      Τώρα που μεγάλωσα και ξέρω τι θέλω από τη ζωή – καλά ναι – προτείνω το εξής: Νιώθεις ότι σου αρέσει και σενα να σκαρώνεις συναρπαστικές ιστορίες που μιλάνε από μόνες τους; Έλα να τις διηγηθούμε παρέα και πίστεψε στη φαντασία της ιδέας για την οποία εργάζεσαι. Brand personas out! Παίζει πολύ.