Home

STORIES

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    10 Καλοκαιρινές Ποιότητες Για Υγιή Δημιουργικότητα

    • Καλοκαίρι σημαίνει αναγέννηση. Σπόρος ζωής και κινητήριος μοχλός που εκτροχιάζεται από την προκαθορισμένη πορεία μέχρι να νιώσει ότι ήρθε στα ίσια του και πήρε τα πάνω του. Το μυαλό δε χρειάζεται να δουλεύει δώδεκα μήνες. Το μοντέλο του κατασκευαστή δεν είναι ρυθμισμένο σε αυτές τις προδιαγραφές.

       

      Οι διακοπές έχουν κάτι από το απόλυτο… τίποτα. Ένα εσκεμμένο κενό, δίχως τύψεις και ενοχές. Μια παρατεταμένη φιγούρα της ψυχής, όπως αυτή θα ήθελε να παίζει στην καθημερινή παράσταση. Όμως στο θεάτρο του παραλόγου υπάρχουν και πρόσωπα με μάσκες. Αυτό το προσωπείο αναδεικνύει όλα όσα θέλεις και μπορείς να αποκτήσεις αλλά σε μια άλλη χρονική περίοδο.

       

      Φαντάσου όμως πως ο χρόνος είναι το μόνο πράγμα που δεν μπορείς να διαπραγματευτείς – όπως πολύ καλά ξέρεις – . Γι΄αυτό άσε το… καρπούζι να παίζει, το νεγκρόνι, το aperol, και την παγωμένη μπύρα να ρέουν άφθονα, το αντιηλιακό να γίνεται ένα με το δέρμα και τα μαλλιά σου ελεύθερα και αλατισμένα. Το ατίθασο αγόρι ή κορίτσι που έχεις μέσα σου, άστο να βγει και να κάνει ακαθόριστες βόλτες. Δε θα ήταν υπερβολή να αναφερθεί πως οι υπόλοιπες τρεις εποχές συνασπίστηκαν και κεντράρουν με ζήλια την ανεμελιά του καλοκαιριού και ειδικά της Αυγουστιάτικης πανσέληνου. Άλλωστε αν μπορούσε, θα ήταν δυο φορές το χρόνο! Όμως είναι από τα πράγματα που δεν γίνονται (ναι γίνεται και αυτό).

       

      Ας δώσουμε στους καλοκαιρiνούς μήνες την ευκαιρία που τους αξίζει (συμπεριλαμβάνοντας και τον Σεπτέμβριο μέσα). Όσο πιο πολύ ασχοληθούμε μαζί τους, τόσο πιο πολύ θα μας θυμούνται. Και όπως πολύ καλά γνωρίζεις, η ανάβαση του χειμώνα θέλει πρώτη και γκάζι δυνατό μαζί με καλή παρέα. Διάλεξε μήνα και άφησε την μελωδία, τον αέρα και την εσάνς των πιο «δουλεμένων» εβδομάδων του χρόνου να είναι παράλληλα και οι πιο ευλογημένες, κάνοντας το θαύμα τους. Μην νομίζεις πως είναι τεμπελιά – αντιθέτως είναι επένδυση και εργατιά στη δουλειά που χρειάζεται για το άδειασμα του μυαλού και της ψυχής. Απλόχερα, με πίστωση και χαρά! Για να υπάρχουν στην πορεία αυξημένα επίπεδα δημιουργικότητας και καινοτομίας ιδεών.

       

      Ίσως λοιπόν αξίζει να μεταχειριστούμε και να συμπεριφερθούμε στις επιλεγμένες ημέρες που θα παίζουμε πινγκ πονγκ με τη ραστώνη, με την αντίστοιχη σοβαρότητα που τις αξιζει. Γιατί όπως κι αυτές κάνουν τη δουλειά τους αθόρυβα και σιωπηλά, προσφέροντας έργο σε όλους, έτσι κι εμείς ας σκεφτούμε να το εκμεταλλευτούμε. Μαζί του θα πάμε πιο μπροστά, πιο καλά, πιο δυναμικά. Ας αφήσουμε το ελληνικό καλοκαίρι να δείξει τα χαρίσματα και τις αρετές του, κάνοντας αυτό που ξέρει να κάνει καλά. Μην πέσεις στην παγίδα του «χαμένου χρόνου» – μόνο κερδισμένος είναι. Πολύς, ατελείωτος και υπομονετικός. Σαν το φιλαράκι που είναι εκεί και σε περιμένει πάντα. Μην αργείς να τον καλωσορίσεις, θα χάσεις. Και μετά άντε να ξανακοιμηθείς ξεκούραστα για τόσο πολύ καιρό. Χρειάζεται να ξυπνήσεις εθισμένος με «καλοκαιρίλα» για να συνεχίσεις, συνηθίζοντας στα φθινοπωρινά πρωτοβρόχια του γραφείου.

       

      Φαντάσου αυτά που ονειρεύεσαι να πραγματοποιήσεις, βάζοντας πρόγραμμα «από Σεπτέμβρη», να έρθουν σαν ανεκπλήρωτες χιλιοειπωμένες προσδοκίες και να ξεπλυθούν στην πρώτη σταγόνα των κίτρινων φύλλων. Το μόνο που απομένει είναι να ξεκλειδώσεις την εμμονή και να αφεθείς στο χρώμα και το άρωμα. Ακόμα προλαβαίνεις! Δεν μπορεί, κάπου θα έχει και για σένα. Απλώς εσύ το ξέχασες και νιώθεις «κολλημένος» στη δουλειά.

       

      Άσε τον εαυτό σου να είναι ο εαυτός σου (for once) που λένε και όχι κάποιος άλλος που περνιέται για νορμάλ! Μόνο τότε θα έχεις σοβαρές πιθανότητες για μια υγιή δημιουργικότητα και μακροημέρευση στην αναλογία και σύνθεση ορμής και αναγεννησιακής αυτοπεποίθησης στη δουλειά.

       

      Σκέφτηκα να μοιραστώ τις σκέψεις μου για την αυθεντική αξία του καλοκαιριού – και όχι την περιβόητη προστιθέμενη αξία –, χωρίς ανάλυση στο καθένα από τα παρακάτω σημεία. Ίσως να θέλω να μην έχω ακόμη φιλτραρισμένο στάτους στα ποστ μου, αφήνοντας την ιστορία της ανεμελιάς που προκαλεί η εικόνα των προηγούμενων εβδομάδων να μιλάει δίχως οργανωμένη κατεύθυνση. Να όμως που από το παραπάνω κείμενο, προκύπτουν δέκα σημεία-οδηγοί για μια υγιή δημιουργικότητα του εαυτού μας με διάρκεια στο χρόνο και log out αίσθηση. Το πολύ, σε… λειτουργία πτήσης!

       

      10 Ποιότητες για μια υγιή δημιουργικότητα του επαγγελματικού μας εαυτού:

       

      1. Ήρεμη δύναμη

       

      1. Γαλήνη μετάδοσης οράματος

       

      1. Αναδιοργάνωση σκέψης

       

      1. Επανατοποθέτηση χαρακτήρα ιδέας

       

      1. Ποια είναι η πραγματική φύση της δουλειάς

       

      1. Εσκεμμένο τακτικό διάλειμμα για παραγωγικότερη επιστροφή στη δουλειά

       

      1. Χαλάρωση μέσα στις διακοπές σε ακόμη περισσότερα και μικρότερα χρονικά διαστήματα

       

      1. Γνωριμία με τον νέο ρόλο του εαυτού μας βάση απόκτησης hobby και αίσθησης humor

       

      1. Προπόνηση για το παιχνίδι του νου και της στρατηγικής με «άδειασμα» του μυαλού μέσω κολύμβησης, τρεξίματος, γρήγορο περπάτημα και γενικότερο fitfor fun

       

      1. Μπες στη θέση του άλλου – αυτού που δεν είχες χρόνο τόσο καιρό (συναδέλφου, υφιστάμενου, προιστάμενου, εταιρείας, συνεργάτη κλπ) και δες με τα μάτια που δεν έβλεπες λόγω «μυωπικού» προσανατολισμού. Επαναξιολόγησε τη θέση σου και σημείωσε τις παρατηρήσεις που προκύπτουν με ασφάλεια, ησυχία και εξωστρέφεια.

       

      Οι διακοπές επιβάλλονται. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς. Κέρδισε και επωφελήσου από την αξία τους, προετοιμάζοντας το περιεχόμενο της δυναμικής επιστροφής σε ένα ανανεωμένο κοκτέιλ απόδοσης δημιουργικότητας και αλλαγής. Είναι στο χέρι σου. Ο καλός χειμώνας είναι για τον… παλιό καλό καιρό που ευτυχώς ή δυστυχώς πλέον δεν υπάρχει. Το λεωφορείο πέρασε και τον άφησε προ πολλού. Καλή δύναμη και καλή προσαρμογή στην νέα τάξη θεώρησης της δουλειάς.

       

      Πηγή φωτογραφίας: Unsplash