Home

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    SHARE

    • Όταν το Influencer Marketing συνάντησε την Αρχιτεκτονική.

      Στην νεότερη ιστορία της αρχιτεκτονικής ο Le Corbusier δραστηριοποιήθηκε, διαμόρφωσε και επηρέασε, αφήνοντας μια παρακαταθήκη με πολύ υψηλό αίσθημα ευθύνης και προοπτικής εξέλιξης. Η δημιουργικότητα του δεν εξαντλήθηκε αποκλειστικά σε ένα πεδίο. Παράλληλα με την πασίγνωστη επαγγελματική δουλειά του, αφιερώθηκε με τον ίδιο ζήλο στην πρωτοβουλία αντίληψης του αστικού σχεδιασμού αλλά και στην έμπνευση συγγραφής ενός μοναδικού ιδιόχειρου έργου.

       

      Ίσως να ήταν άδικη η οποιαδήποτε σύγκριση αλλά και εξαιρετικά άστοχη η προβολή δημιουργικότητας μεταγενέστερων μορφών της αρχιτεκτονικής. Ονόματα – θρύλοι σε παγκόσμιο στερέωμα όπως οι Ludwig Mies van de Rohe, Frank Lloyd Wright, Jean Nouvel, Rem Koolhaas, Renzo Piano, Tadao Ando, Marcel Breuer, Zaha Hadid δεν καθόρισαν μόνο την ιστορία της μοντέρνας αισθητικής με το αφαιρετικό τους χέρι. Τους επισυνάπτεται ακόμη ένας ρόλος, αρκετά πιο διαδραστικός. Αφηγήθηκαν με τον τρόπο τους μια ιστορία πολιτισμού. Κατασκεύασαν σημαντικές οντότητες καθημερινού περιβάλλοντος που επηρέασαν κοινωνικές και πολιτικές συμπεριφορές με την έννοια της κίνησης και αλληλεπίδρασης στη σχέση ανθρώπου – πολίτη – κοινωνίας – πλαισίου.

       

      Αυτά τα «βαριά» χαρτιά μίλησαν με το έργο τους και μόνο. Δεν έκαναν θόρυβο για επίδειξη. Ήταν αυθεντικοί, προάγοντας και παράγοντας μια πρωτοποριακή σύνθεση στην τεχνογνωσία και την αίσθηση που είχαν για τα πράγματα. Θεωρούσαν την αρχιτεκτονική όχι κάτι το ελιτίστικο που απευθύνεται σε λίγους και εκλεπτυσμένους. Προσπαθούσαν να προβάλλουν με την αναγεννησιακή ματιά τους ένα συνολικό κάλεσμα προς το κοινό. Η ολιστική προσέγγιση πως η αρχιτεκτονική είναι για όλους, λειτουργούσε με κεφαλαία γράμματα!

       

      Ίσως να μην ήξεραν ότι κάποια μέρα, πολλά χρόνια μπροστά, πιθανόν να τους αποκαλούσαν Influencers. Γιατί οι πραγματικά επιδραστικοί είναι οι άνθρωποι που μιλούν με την μεθοδευμένη διάρκεια πράξης και όχι με το εφήμερο του λόγου – έστω και του ταχύτατα στιγμιαίου περιεχομένου που στηλιτεύει το υποσυνείδητο από τα ψηφιακά μέσα.

       

      Σήμερα που χρειάζεται να διαφοροποιείται και να αναπροσαρμόζεται συνεχώς το architecture positioning ενός επαγγελματία αρχιτέκτονα, η επιστροφή στις ρίζες και στις βασικές αξίες της συγκεκριμένης τέχνης είναι πιο σημαντική από ποτέ. Ίσως γιατί το Influencer Marketing τελικά, είναι μια αρκετά παλιά «γνώριμη» έννοια στους αρχιτεκτονικούς κύκλους. Το έργο μιλάει από μόνο του καθορίζοντας την πορεία ζωής και ύπαρξης του. Όμως τι γίνεται στην τωρινή ψηφιακή εποχή που όλα είναι αστραπιαία, γρήγορα, περισσότερα και εξατμίζονται με αρκετά παρωχημένο βαθμό σε βραχυπρόθεσμη κλίμακα;

       

      Το πλαίσιο περιεχομένου που καλείται να επικοινωνήσει ο επαγγελματίας αρχιτέκτοvας τη δουλειά του, είναι ένα πλαίσιο θεματικών ενοτήτων που χαρακτηρίζει τον ίδιο το δημιουργό. Ο αρχιτέκτονας είναι ο ακροβάτης της τέχνης ανάμεσα στον πολιτισμό, το αστικό τοπίο και το marketing, αφήνοντας όμως το αποτύπωμα του ως υποθήκη λειτουργικής καθημερινότητας που φλερτάρει με τις αισθητικές προσλαμβάνουσες για τον σύγχρονο κοσμοπολίτη.

       

      Μόνο που δε χρειάζεται να διατυμπανίζει τη δουλειά του με τελείως ηχηρό τρόπο γιατί η δεδομένη πρακτική μπορεί να εισέλθει στα όρια του αποκρουστικού και εκκωφαντικού θορύβου. Κάτι το οποίο είναι εχθρός για τον επαγγελματία. Ίσως τελικά να μη χρειάζεται αυξημένο marketing και πολλαπλό personal branding. Για τον απλούστατο λόγο, γιατί κατά μία έννοια οι προκάτοχοι του υπήρξαν από τους ιδρυτές του ορισμού Influencer.

       

      Κι επειδή η ιστορία κάνει κύκλους και επαναλαμβάνεται, μπορεί μια συχνή επιστροφή στα θεμελιώδη ζητήματα της στρατηγικής επικοινωνίας να είναι ότι πιο αποτελεσματικό και ξεμπλοκαριστικό χρειάζεται. Διότι πολύ απλά, το επάγγελμα του αρχιτέκτονα έχει θράσος, αυτοπεποίθηση, ευγένεια, και περιέργεια. Μια περίεργη ανησυχία που αναπαράγεται γιατί είναι πόλος ζωτικής σημασίας ανάμεσα στην υγιή ασυμμετρία και τη συμμετρία του χάους.

       

      Έτσι κι αλλιώς οι μεγάλοι δάσκαλοι που προαναφέρθηκαν αν είχαν ένα κοινό μεταξύ τους – γιατί κανονικά είναι όλοι τελείως διαφορετικοί – είναι ότι ήταν αντισυμβατικοί και μη κομφορμιστές. Μια διατύπωση που δεν ισχύει καθόλου στο επιτηδευμένο Influencer Marketing. Αντιθέτως, προτάσσει τις συνθήκες για έναν καλό ηγετικό δρόμο προς την προσωπικότητα του αυθεντικού Influencer, δημιουργώντας followers όχι μόνο σε ποσοτικό αλλά και ποιοτικό επίπεδο.

       

      Όταν λοιπόν μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα μπαρ από αυτά που λέγονται και γράφονται οι καλύτερες ιστορίες, συναντήθηκαν η Αρχιτεκτονική και το Influencer Marketing, μάλλον η κυρία Αρχιτεκτονική τα ήπιε μόνη της γιατί πολύ απλά δεν είχε να πει και πολλά με τον απέναντι συνομιλήτη της!

       

      Πηγή φωτογραφίας: Unsplash

    Close