Home

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    SHARE

    • 15 Βήματα για τον Έλληνα Μillennial Εntrepreneur

      Υπάρχουν αρκετοί που νομίζουν ότι το επάγγελμα του επιχειρηματία στην Ελλάδα είναι εύκολο και αρκετά προσοδοφόρο. Πολλοί millennials (αγόρια και κορίτσια) μάλιστα θεωρούν ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος παρά μόνο ο μονόδρομος του επιχειρηματία στον προορισμό για την επαγγελματική αποκατάσταση. Ακόμα και σε περιόδους οικονομικής στένωσης, η απόφαση για το γοητευτικό ταπεραμέντο του ελκυστικού κατά τα άλλα entrepreneur, είναι ισχυρή και συχνή.

      Τι γίνεται όμως όταν από την θεωρητική προσέγγιση και τον… έξω χορό περάσουμε στην ισχνή πρακτική εφαρμογή; Παρακάτω, σημειώνονται 15 βήματα που προφυλάσσουν και ανακοινώνουν στον υποψήφιο Έλληνα millennial entrepreneur ότι τα πράγματα δε θα είναι πάντα ρόδινα και κατασκευασμένα με σενάρια και essence από τη Wall Street, τη Madison Avenue, τη Silicone Valley και το Palo Alto. Η εικόνα του να δουλεύεις αραχτός και ηλιοκαμένος με το Mac δίνοντας εντολές, μάλλον είναι βγαλμένη από κάποια σειρά!

      1. Δε βγάζεις εύκολα λεφτά – παράγεις συνεχείς κύκλους επένδυσης. Αν νομίζεις ότι η παραγωγικότητα αποδίδει μερίσματα και μεγάλες εισροές, μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτείς. Το θέμα είναι να «γυρίζουν» στην αγορά τα κεφάλαια και τα όποια ταμειακά αποτελέσματα.

       

      1. Δε φτιάχνεις περιουσία – κατασκευάζεις ventures. Μη θαμπώνεσαι από τη λάμψη και την καλοστημένη χλιδή. Το τι βλέπεις στα web summits και στη διεθνή επιχειρηματική ειδησεογραφία δε σημαίνει ότι είναι γραφτό να γίνει και στην δική σου περίπτωση. Ο στόχος είναι να αφήσεις το αποτύπωμα σου ως σοβαρός και υπολογίσιμος παίκτης της αγοράς και όχι ως ακόμη ένας νεόπλουτος με τη λογική του βιοτέχνη των 80s.

       

      1. To «μαγαζί» δεν είναι δικό σου – είναι όλων. Μόνος θα πας μέχρι τη γωνία. Μαζί με τους συνεργάτες και τους εμπλεκόμενους της αλυσίδας αξίας της εταιρείας μπορεί και να κατακτήσετε αργά και σταθερά κάποια μερίδια αγοράς. Το συμμετοχικό management είναι από τις βασικές δεξιότητες που οφείλει να εκπέμπει το επιχειρηματικό μυαλό της νέας γενιάς.

       

      1. Δεν έχει ωράριο – έχει μόνο αφετηριακά σημεία. Αν θέλεις ένα σταθερό ωράριο, να πληρώνεσαι κάθε δύο εβδομάδες και να εργάζεσαι μέχρι σαράντα ώρες την εβδομάδα, τότε το spectrum των startups είναι απαγορευτικό. Αυτό που δίνει σίγουρα πράσινο φως είναι η στάση για καθημερινές αλλαγές και απρόβλεπτες προκλήσεις. Μερικές από αυτές όμως μπορεί να οδηγήσουν σε θεαματικά αποτελέσματα. Απλώς δεν το ξέρεις από την αρχή και… κολυμπάς μέχρι να το μάθεις.

       

      1. Εδώ δεν έχει δουλειά – έχει δημιουργία. Δε δουλεύουμε για να παραδώσουμε μια σειρά από έργα και projects. Αισθανόμαστε μια εσωτερική ανάγκη να δημιουργούμε και να εξελίσσουμε το πλαίσιο εργασίας που καλούμαστε να δραστηριοποιηθούμε γιατί πολύ απλά δεν μπορούμε σαν προσωπικότητες να μην χαράσσουμε κάθε μέρα καινούργιες προοπτικές και νεοσύστατες εμπειρίες. Αλλιώς η δουλειά είναι βαρετή και μονόχνοτη.

       

      1. Δεν έχει μόνο functionality (operations, logistics, finance, development). Έχει αποκλειστικά ανθρώπους – και όχι ανθρώπινους πόρους. Στο τέλος της ημέρας έτσι κι αλλιώς όλα γίνονται από ανθρώπους για ανθρώπους. Ακόμα! Its all about people, λοιπόν.

       

      1. Δεν πατάμε στη λογική του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος (competitive advantage). Τα 80s είναι τριάντα χρόνια πίσω, άσχετα αν είναι στη μόδα σε κάποιες τάσεις! Αυτό που έχουμε πολύ έντονο είναι ένα αυθεντικό initiative – μια πολύ χαρακτηριστική ικανότητα φαντασίας, διαίσθησης, ενεργοποίησης και κινητικότητας των επιχειρηματικών πραγμάτων.

      2. Σε καμία περίπτωση δεν είναι μαραθώνιος γρήγορου τρεξίματος με το ποιος έκανε καλύτερο χρόνο. Η σύγχρονη ψηφιακή επιχειρηματικότητα είναι ένας διαρκής αγώνας σταθερού περπατήματος χωρίς τέλος αλλά με στάσεις αναθεώρησης της διαδρομής. Κανένας από τους πολύ λαμπερούς που θαυμάζεις δεν ξεκίνησε με ένα σκοπό τον οποίο δεν τον προσάρμοσε ανάλογα στην πετυχημένη πορεία. Η προσαρμοστικότητα είναι το κλειδί της επιτυχίας. Κάτι που αν βιάζεσαι, το χάνεις. Αργά και σταθερά – παλιό αλλά καλό –. Ισχύει.

       

      1. Δεν υπάρχει ένας αποκλειστικός στόχος – υπάρχει μια συστηματική αναγέννηση ιδεών. Όταν αρχίσεις να γλυκαίνεσαι από το εξαιρετικό brand για το οποίο δίνεις αγώνα καθημερινά θα νιώσεις μια άμεση, ξεκάθαρη ανάγκη να το πας ένα βήμα παρακάτω κάθε φορά που θα πετυχαίνεις έναν στόχο. ΥΓ. δε θα γλυκαθείς από τα χρήματα, όσο από τη φήμη του ποιοτικού word of mouth.

       

      1. H δουλειά δε γίνεται όπως την προσέγγιζαν οι γονείς σου και οι παλιότερες γενιές. Θα μάθεις γρήγορα – μπορεί όχι εύκολα, αν υπάρχει κάποιος «δοτός» οικογενειακός μέντορας – πως η συνέχεια της οικογενειακής επιχείρησης στην ουσία ξαναρχίζει από το σημείο 0. Μια παραδοχή σημείου καμπής που πολύ δύσκολα θα αφουγκραστούν και οι δύο πλευρές – γενιές.

       

      1. Η τεχνολογία και η πολλά υποσχόμενη ρομποτική δεν είναι το κλειδί. Το storytelling είναι η αφορμή για το μελλοντικό οικοδόμημα που θα ξεκινάει από τη φυσική και παραδοσιακή μεθοδολογία και θα μετατρέπεται σιγά-σιγά σε ψηφιακό μετασχηματισμό. Μόνες τους οι μηχανές και οι αλγόριθμοι δεν μπορούν. Χρειάζονται έναν πιο «παρεΐστικο» προγραμματισμό.

       

      1. Τα social media είναι ένα από τα μέσα επικοινωνίας και προβολής εικόνας του ευρύτερου brand awareness στο οποίο συνεισφέρεις καθημερινά. Δεν είναι όμως ο αποκλειστικός αποδέκτης όλων όσων πραγματοποιείς. Είναι λάθος να επιχειρείς για το post, το story, το comment, το contest και όλο το content marketing. Είναι καταπληκτικό πλαίσιο επικοινωνίας αρκεί να μην μετατρέπεται η αποστολή της εταιρείας και η φύση της δουλειάς σε media company!

       

      1. Στην Ελλάδα δεν έχει πολλά χρόνια που απελευθερώθηκε και αποενοχοποιήθηκε ο ρόλος του νεαρού επιχειρηματία. Και δεν εννοείται ο ρόλος του μικρομέτοχου σε μαγαζί εστίασης. Πριν κάνεις το δικό σου βήμα, βγες έξω από το «μαύρο κουτί» του μικρόκοσμου, ενημερώσου, δικτυώσου, διάβασε, επιμορφώσου, άκου και μη μιλάς και στην καλύτερη περίπτωση κυνήγησε μια ευκαιρία στο εξωτερικό για να προσφέρεις υπηρεσίες από οποιαδήποτε πόστο και θέση σε έναν κλάδο μιας αντίστοιχης επιχείρησης του προσδοκώμενου ενδιαφέροντος σου

      2. Δε χρειάζεται να γκρινιάζεις για τη φορολογία και το ΦΠΑ. Εστίασε στην επίτευξη των στόχων και «δούλεψε» όσο καλύτερα μπορείς την εστίαση διαφοροποίησης κέρδους. Μη σε νοιάζει τόσο τι κάνει ο ανταγωνισμός αλλά τι δεν κάνει. Προσπάθησε να πάρεις τα ΔΕΝ και να τα κάνεις ΝΑ. Είναι καταπληκτικό το πόσο θετικά μπορεί να δουλέψει αυτή η εκδοχή.

       

      1. Το influencer marketing είναι μια φούσκα της εποχής. Είναι μόδα, που θα περάσει. Μην την δίνεις περισσότερη αξία, ενέργεια και χρόνο από αυτό που πραγματικά απαιτείται για τις συγκεκριμένες συνεργασίες. Και να θυμάσαι πως είναι απλώς η εξέλιξη του opinion leadership. Και πιο παλιά του όρου (Σημαίνων – Σημαινόμενο). Στην ουσία δεν είναι κάτι άλλο. Είναι διαφήμιση, πόσο πιο λαϊκά να το πούμε.

       

      Αυτά και πολλά ακόμα χρήσιμα και άγραφα tips χρειάζεται να μεταδίδονται, χωρίς να συμβουλεύουν με σοβαροφάνεια, ώστε να βελτιστοποιήσουν μια δυνατή αντίληψη και στάση ανθρώπου που θέλει να ασχοληθεί με το επάγγελμα του επιχειρηματία. Διότι ο μοντέρνος Έλληνας τριαντάρης επιχειρηματίας καλό είναι να ξέρει ότι δε θα δουλεύει για τη δουλειά. Εργάζεται και συμμετέχει με πάθος σε αυτό στο οποίο δίνεται, γιατί πολύ απλά δεν μπορεί να χαμογελάει χωρίς αυτό. Του είναι απαραίτητο. Η επιχειρηματικότητα είναι τρόπος ζωής. Την παντρεύεσαι και πορεύεσαι μαζί της.

      Και ναι, στο τέλος της ημέρας, η έκφραση του θα προδοθεί από το μεγαλύτερο χαμόγελο που μπορεί να φορέσει ποτέ άνθρωπος. Γιατί αν πετύχει – που κάποια επαναλαμβανόμενη στιγμή θα πετύχει – τότε η ηθική ικανοποίηση δεν πληρώνεται με τίποτα, αφήνοντας πίσω σταδιακά και ξεχνώντας όλη τη δύσκολη αναρρίχηση προς την κορυφή. Και στην κορυφή έχει μια αξιοζήλευτη γαλήνη που δεν εξαργυρώνεται εύκολα! Αρκεί να μη ζαλιστείς από την έπαρση. Αλλά αυτό είναι θέμα, για ένα άλλο άρθρο.

       

      Πηγή Φωτογραφίας: Unsplash