Home

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    SHARE

    • Management VS Storytelling: To νέο… στάνταρ Χ

      Το Management είναι σαν την αφήγηση. Δεν μπορεί να ειπωθεί και να παρουσιαστεί μέσα σε δύο φράσεις. Δεν είναι κάτι στέρεο. Είναι από μόνο του μια ιστορία που εξελίσσεται με ρυθμό, τόνο, φωνή και «γλώσσα» συνείδησης. Όπως όταν γράφεται ένα ζωντανό σενάριο και μέχρι την τελική μορφή του θα υπάρξουν πολλά αντίγραφα – χειρόγραφα στον κάδο. Έτσι και η εξέλιξη μεθόδου που στήνεται το κάθε προσωπικό στυλ Management, έχει τη δική της εμπειρία.

       

      Παλιότερα το ονομάζανε διαχείριση. Λίγο πιο μετά διοίκηση. Στη συνέχεια, διαμορφώθηκε η προσέγγιση του Management. Σήμερα η ενορχήστρωση της τέχνης επαφής μεταξύ των ανθρώπων – γιατί περί αυτού πρόκειται – κρύβεται στο ταλέντο απελευθέρωσης της δημιουργικότητας και των κρυφών χαρισματικών δεξιοτήτων που έχουν οι εργαζόμενοι αλλά δεν είναι σίγουροι γι’ αυτές. Αποτέλεσμα; Η μη έγκαιρη και πρόθυμη ενεργοποίηση τους. Εδώ έρχεται και επεμβαίνει, όχι με πυροσβεστικές λύσεις, αλλά με πιο «προπονητικές» τακτικές, ο Manager Coach.

       

      Η διάχυση δημιουργικότητας είναι σαν να βάζεις τις λέξεις στη σειρά. Είναι τόσο δύσκολο, όσο εύκολο φαίνεται. Δεν είναι ακατόρθωτο. Είναι χρονοβόρο και απαιτητικό. Πολλές φορές με σημαντικό κόστος. Χρειάζεται πειθαρχία και συνοχή. Η τόλμη του να γοητεύεις τον συνομιλητή – στην προκειμένη περίπτωση τον συνάδερφο, τον ακροατή, το στοχευμένο κοινό, την επικοινωνία με τα στελέχη.

       

      Ίσως εδώ ακροβατεί το σημείο ανάμεσα στο Management και το Storytelling. Είναι από μόνο του μια ιδιαίτερη κατάσταση. Μπορεί και πρόκληση. Θυμήσου την τελευταία φορά που διάβασες ένα αρκετά καλό βιβλίο που αποδείχτηκε τόσο καθηλωτικό παρασύροντας την διάθεση σου στα ύψη και παρακαλούσες να μην τελειώσει. Κάπως έτσι είναι και η καθοδήγηση που υποδηλώνεται στο αφήγημα του Storytelling Coaching. Η νέα αναλυτική συνθήκη οργανωσιακής συμπεριφοράς και στρατηγικής επικοινωνίας των ανθρώπων στο Management σύγχρονων επιχειρήσεων της ψηφιακής εποχής.

       

      Κανένα startup δε θα μπορεί να έχει την απαιτούμενη συνέχεια αν δεν επενδύσει στις σχέσεις των ανθρώπων με μια προσωπική ιστορία. Το Storytelling δε χρησιμοποιείται μόνο στη διαφήμιση, το marketing και το graphic design. Αντιθέτως, το Storytelling παράγεται «ξεδιπλώνοντας» την όποια τεχνική αφήγηση του μέσα από τα προικισμένα, ενεργοποιημένα ταλέντα των ανθρώπων που ηγούνται πίσω από ένα story. Γιατί σε τελική ανάλυση τι είναι μια εταιρεία αν δεν έχει μια ιστορία να διηγηθεί;

       

      Με τον παραπάνω τρόπο μπορεί να κερδηθεί στο διηνεκές η πρόοδος της παραγωγικότητας και των ρεαλιστικών υπολογισμών. Κάτι που η τεχνολογία προσπαθεί να καταφέρει να επιδιώξει, δίχως όμως να γνωρίζει με σαφήνεια γιατί το κάνει. Τα στελέχη του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι storytellers και κατασκευαστές συναισθηματικής συνείδησης. Δεν είναι σε καμία περίπτωση εκτελεστές εντολών προϊοντικών διαδικασιών όπως παλιότερα.

       

      Το στοίχημα του τωρινού Management κρύβεται στο αφήγημα της ιστορίας που θα περάσει στους ανθρώπους και αυτοί με τη σειρά τους σε άλλους ανθρώπους. Ποιους; Μα φυσικά αυτούς για τους οποίους σκεφτόμαστε, παράγουμε, δρούμε και αντιδρούμε καθημερινά. Με μια λέξη: Τους πελάτες μας. Γιατί ο πελάτης ξεκινάει από τον εσωτερικό πελάτη μιας επιχειρηματικής οντότητας που δεν είναι άλλος από τον απέναντι συνάδερφο και πως θα επικοινωνήσει το ευρύτερο εταιρικό όραμα που πιστεύει (job satisfaction).

       

      Στόχος, είναι σε κάποια φάση η αφηγηματική διαδικασία του Management να φτάσει με τεχνικό τρόπο στον αποδέκτη που χρειάζεται να αποτυπωθεί η σκέψη – δηλαδή τον τελικό καταναλωτή που απευθύνεται το σύνολο των ενεργειών μιας εταιρείας. Μέχρι τότε, έχει πολύ δρόμο και αρκετή… σελίδα να διαβούμε.

       

      Τουλάχιστον στην μεταιχμιακή Ελλάδα που προσπαθεί να αφουγκραστεί που «πατάει» ο μοντέρνος επιχειρηματικός κόσμος. Διότι το που πραγματικά βρίσκεται η ίδια η χώρα είναι μια άλλη υπόθεση, αρκετά πιο σύνθετη και πολύπλοκη. Ενίοτε και πολιτική. Ένας παράγοντας που δύσκολα μπορεί να αγνοήσει το culture mix ενός Manager Coach που θέλει να εργάζεται με Storytelling αντιλήψεις!

       

      Πηγή Φωτογραφίας: Unsplash

    Close