Home

Το μόνο που χρειάζεται, είναι μια καλή ιστορία να πουλήσεις!

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    Το μόνο που χρειάζεται, είναι μια καλή ιστορία να πουλήσεις!

    • Λένε πως θα εκτιμήσεις τη χώρα σου, αν βρεθείς αρκετά μίλια μακριά της. Κι όμως, υπάρχει μια άλλη Ελλάδα εκεί έξω που δουλεύει και για την Ελλάδα μεταξύ άλλων. Η κυρία Έλενα Ε. Φωτεινάτου είναι Αναπληρώτρια Διευθύντρια Υπηρεσιών Δωρητών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών του King Baudouin Foundation United States (KBFUS).

       

      Το KBFUS είναι ένας αμερικανικός φιλανθρωπικός φορέας που ιδρύθηκε το 2002, δημιουργώντας μια γέφυρα ανάμεσα σε δωρητές με έδρα την Αμερική και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο.  Σε συνεργασία με ιδιώτες, εταιρείες και άλλα ιδρύματα, το KBFUS βοηθά δωρητές να επιχορηγήσουν τους οργανισμούς που επιλέγουν στην Ευρώπη και την Αφρική.

       

      Στο KBFUS, η κυρία Έλενα Φωτεινάτου είναι υπεύθυνη διαχείρισης δωρεών και επικοινωνίας με χορηγούς και συνεργαζόμενους φορείς.  Έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο να βοηθήσει Ευρωπαϊκούς οργανισμούς να προσεγγίσουν δωρητές και χορηγούς στις ΗΠΑ και έχει συμβάλει στη διαμόρφωση περισσότερων από 300 συνεργασιών. Τα τελευταία τρία χρόνια, το KBFUS έχει διασφαλίσει δωρεές ύψους $50 εκατομμύριων σε μη κερδοσκοπικούς και πολιτιστικούς οργανισμούς εκτός Η.Π.Α.

       

      Πριν μερικές ημέρες, το μεσημέρι της Δευτέρας είχε μια διαφορετική διάθεση στο ξεκίνημα της εβδομάδας, γεμάτη αισιοδοξία και αίσθηση δημιουργίας. Η ομιλία της κυρίας Φωτεινάτου ήταν μια πραγματική έμπνευση – πρόσκληση στο δικαίωμα της ευκαιρίας. Ένα παράθυρο στο μέλλον με έμφαση την καινοτομία σκέψης και την ελευθερία παραγωγής πολιτισμικών και επιχειρηματικών αξιών.

       

      Το King Baudouin Foundation USA (KBFUS) εργάζεται πιστά και με διαρκή μέθοδο προσπαθώντας να προσφέρει υπηρεσίες με γνώμονα την κατανόηση και ανάπτυξη ενός καλύτερου κόσμου. Πράγμα δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Μια ματιά στο website του οργανισμού και εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς την «δουλειά» γενναιοδωρίας που γίνεται στην άλλη όχθη του ατλαντικού. Με αφετηρία την Νέα Υόρκη και προορισμό όπου υπάρχει επιθυμία για κοινωνικό και παραγωγικό πολιτισμό, η συζήτηση ανάγκης διευκόλυνσης και εξυπηρέτησης προς σχετικούς ενδιαφερόμενους είναι πάντα διαδραστική, ουσιαστική, πρακτική και εποικοδομητική.

       

      Σε μια σχετική διαφάνεια από την παρουσίαση της κυρίας Φωτεινάτου, σημειώθηκαν δέκα κατηγορίες από δυνητικά προφίλ που θα μπορούσαν εύκολα να επωφεληθούν από την επενδυτική και στρατηγική συνεισφορά του KBFUS. Ιδιαίτερη εντύπωση έχει η σχέση ερμηνείας που αναλύθηκε, δημιουργώντας εσωτερικές αναζητήσεις: ΓΙΑΤΙ κάποιος με ισχυρή οικονομική επιφάνεια να προσφέρει (GIVING) σε κάποιον άλλον άνθρωπο, ομάδα, φορέα, ιδέα, οργανισμό; Ένα ερώτημα που έχει απαντηθεί αποτελεσματικά με πολλή μελέτη και έρευνα από το KFBUS.

       

      Το (fundraising) ή αλλιώς (stewardship development) είναι μια «ιστορία» που μετράει αρκετά χρόνια απασχόλησης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αρκεί να ψάξει κανείς στο Google και θα διαπιστώσει πόσα δισεκατομμύρια «δόθηκαν» το προηγούμενο έτος σε grants. Ένα πραγματικά πολύ μεγάλο νούμερο – ειδικά για τα δικά μας ελληνικά δεδομένα – . Όμως η συνέπεια και η μεθοδικότητα σχεδιασμού, πλάνου επικοινωνίας, προβολής της μοναδικής ιδέας και η τεχνογνωσία πάνω στο πολιτιστικό και κοινωνικό όραμα˙ είναι «ποιότητες» που σκανάρει το λεγόμενο potential skyline identity του KBFUS, όταν θα έχει την ευκαιρία να εξετάσει κάποια αίτηση χρηματοδότησης ενεργειών για πιθανούς πολιτιστικούς και κοινωνικούς σκοπούς.

       

      Αν λοιπόν αναρωτηθεί κάποιος τι σχέση μπορεί να έχει η αποστολή ενός τόσο μεγάλου οργανισμού με το storytelling, η απάντηση έρχεται με έναν αποστομοτικό χαρακτήρα! Two Minute Pitch ή αλλιώς «έχεις δύο λεπτά από τον χρόνο μας για να μας πεις γιατί θέλεις χρήματα από εμάς», είναι το απόλυτο bottom line για την έναρξη μιας πετυχημένης στρατηγικής επικοινωνίας. Εκείνα τα δύο λεπτά θα καθορίσουν τη συνέχεια των επόμενων – αν υπάρξουν – .

       

      Η αυθεντικότητα και η δημιουργικότητα με παρανομαστή την ενίσχυση και μετάδοση της πνευματικής εξωστρέφειας για το κοινό καλό˙ είναι τα σημεία που θα παίξουν ρόλο για το πράσινο φως των διαδικασιών στην έναρξη επικοινωνίας ή όχι. Two Minute Storytelling Pitch θα μπορούσε να λέγεται η «δοκιμασία» που θα υποβάλλονται οι συμμετέχοντες διεκδικώντας μια χρυσή ευκαιρία από ένα θαυμάσιο οργανισμό, που δουλειά του είναι να βοηθάει αυτούς οι οποίοι έχουν ανάγκη να δημιουργήσουν. Tο να θέλεις να πουλήσεις σε κάποιον μια ιδέα για να επενδύσει επειδή έχει τη δυνατότητα να το κάνει, θέλει στρατηγικη και έμπνευση. Η μεταδοτικότητα του πεδίου δράσης ξεκινάει από το πόσο καλά στημένος storyteller είσαι.

       

      Λίγο πριν τελειώσει η ομιλία στην αίθουσα παρουσιάσεων του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, η θάλασσα δίπλα μου – μια ανάσα από το τζάμι που έγειρα για λίγο – είχε αρχίσει να φουσκώνει. Τα σύννεφα είχαν αραιώσει και η ζέστη χτυπούσε κόκκινο. Το καλοκαίρι ήταν πιο αισθητό από ποτέ και το κλίμα πιο ευχάριστο.

       

      Όπως ακριβώς και τα πρόσωπα από τους περίπου εβδομήντα ανθρώπους – με κοινό ενδιαφέρον τον πολιτισμό και το cultural management – που παρακολουθήσαμε την ζωντανή κινησιολογία λόγου της κυρίας Φωτεινάτου. Άρα λοιπόν ποιος ο λόγος να ξενιτευτείς για να εκτιμήσεις την ομορφία του τόπου σου, όταν τον έχεις στα πόδια σου; Το έλεγε άλλωστε και o τίτλος πρόσκλησης από το Αμερικανικό Προξενείο Θεσσαλονίκης: “Working Together For A Better Society”.