Home

Ένα μεσημέρι Παρασκευής που με γέμισε αισιοδοξία

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    Ένα μεσημέρι Παρασκευής που με γέμισε αισιοδοξία

    • Το είχα βάλει στο to-do-list, όχι ως κάτι το υποχρεωτικό αλλά ως κάτι που ήθελα να διαπιστώσω από κοντά ότι είναι τόσο παραγωγικό όσο παρουσιάζεται, καλύπτοντας τις αυξημένες προσδοκίες. Το φέρνω πολλές φορές σαν παράδειγμα στα μαθήματα που διδάσκω στους φοιτητές με αντικείμενο την επιχειρηματικότητα αλλά είναι διαφορετικό να έχεις πρωτογενή άποψη. Και η αλήθεια είναι αυτή. Όντως έτσι είναι. Ισχύει όλος ο «θόρυβος» που προκαλείται γύρω από τη στρατηγική επικοινωνία του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων Σ.Ε.Ν. με σκοπό την ανάδειξη νεαρών και ταλαντούχων επιχειρηματιών. Η εικόνα που αντίκρισα την Παρασκευή το μεσημέρι στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos της Θεσσαλονίκης μου δίνει την αίσθηση μιας φρέσκιας γενιάς με όραμα, θέληση για δουλειά και όχι έτοιμα «λεφτά», καθώς επίσης και μια νοοτροπία αλλαγής για το πως βλέπουν τα πράγματα στην Ελλάδα.

       

      Το braindrain που μεσουρανούσε την προηγούμενη δεκαετία στη χώρα μας μπορεί και να επανεξετάσει τις εναλλακτικές του. Τουλάχιστον αυτή την εντύπωση μου έδωσε η πολύ καλά δουλεμένη ομαδική πρωτοβουλία από τριάντα επτά γυμνάσια και λύκεια από τη Βόρεια Ελλάδα, τη Ρόδο και την Κρήτη. Οι εικονικές επιχειρήσεις των μαθητών μπήκαν στο «μάτι» όλων των μεγαλύτερων. Αυτή τη φορά ήταν για καλό! Δεν έχει σημασία ποια ομάδα ήρθε πρώτη. Σημασία έχει η διαδρομή στην υγιή ανταγωνιστικότητα μεταξύ τους. Ένα σημαντικό στοιχείο που οφείλει να μεταδίδεται από τους μέντορες (από όποια μορφή και ιδιότητα έχουν). Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές και φυσικά στους υποκινητές καθηγητές τους. Τέτοιες πρωτοβουλίες θα βγάλουν την Ελλάδα από την κοινωνική, ηθική και αξιακή κρίση της.

       

      Οι έξυπνες μαθητικές επιχειρήσεις θα μένανε στην αφάνεια και απλώς στις ιδέες αν δε δούλευε με συνέπεια όλος ο φανταστικός μηχανισμός του Σ.Ε.Ν. Greece, που με αξιοσημείωτη δυναμική προετοιμάζει το μοντέλο υλοποίησης του προγράμματος. Άλλωστε η ιστορία του Junior Achievement Worldwide – του οποίου είναι μέλος το ΣΕΝ JA Greece – του μεγαλύτερου οργανισμού εφαρμογής προγραμμάτων επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση στον κόσμο, μετράει ήδη εκατό χρόνια. Η στήριξη της ελληνικής επιχειρηματικότητας οφείλει να προάγεται από το σχολείο και από συνεργαζόμενους φορείς με κοινούς σκοπούς και στόχους. Είναι βασικός πυλώνας για τη θωράκιση ταλαντούχων, δημιουργικών και υπεύθυνων μελλοντικών παραγωγικών στελεχών.

       

      Στο σύγχρονο ψηφιακό και διαρκώς χαοτικό, διεθνές μάκρο και μίκρο περιβάλλον, η επιχειρηματικότητα βγαίνει κερδισμένη και πολλά υποσχόμενη από τέτοιου τύπου δράσεις. Οι προσωπικές ικανότητες, o εθελοντισμός, η δικτύωση, η συνεργατικότητα και οι αρετές των νεαρότερων ηλικιών φλερτάρουν σοβαρά με το αληθινό success story. Χωρίς καμία υπερβολή, οι έφηβοι της σημερινής Ελλάδας που λάβανε μέρος στο φετινό διαγωνισμό είναι κάτι παραπάνω από σοβαροί υποψήφιοι επαγγελματίες βάζοντας κάτω και τους πιο… σοβαρούς καριερίστες. Γιατί ο επαγγελματισμός δεν έρχεται αποκλειστικά από τον ακαδημαϊσμό και την εμπειρία. Πολλές φορές μάλιστα ισορροπεί – και ενίοτε υπερτερεί με εφόδια, γνώσεις και δεξιότητες συμβάλλοντας θετικά στο ισοζύγιο ολοκλήρωσης της προσωπικότητας ενός πρωτοποριακού ατόμου.

       

      Ίσως γιατί η τόλμη και η αυτοπεποίθηση είναι ποιότητες που διδάσκονται. Αρκεί ο διδάσκων και ο έχων την όρεξη να υποστηρίξει τον διδάσκοντα και τους διδασκόμενους, να είναι συνοδοιπόροι στην ίδια τρέλα. Που δεν είναι άλλη από την αποστολή του προφανούς. Κάτι που ξεχνιέται αρκετές φορές στη χώρα μας. Αξίζει να αφιερώσουμε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο μας ώστε να ψάξουμε και να τσεκάρουμε τις ιδέες αυτών των θαυμάσιων παιδιών. Καιρός για εκτέλεση συγκριτικών πλεονεκτημάτων με διάρκεια και ανταποδοτικότητα. Είναι δίπλα μας. Και πρέπει να είμαστε όλοι δίπλα τους. Ας μη θολώνει η σκέψη μας μόνο με αμερικανικά startups και projects που «περπάτησαν» σε όλο τον κόσμο. Στην ελληνική περιφέρεια βρίσκονται διψασμένα μυαλά για καινοτομία. Η ανακάλυψη και στήριξη είναι στο χέρι μας για να προχωρήσουν με το ίδιο πάθος για διάκριση.

       

      Ευχαριστώ πολύ που διαβάσατε σήμερα το άρθρο μου!

      Λέξεις: Γιάννης Μυλόπουλος

    Close