Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    (2): It’s the blind leading the bold. Χάρης Καραντζάς/ Founder Blind Studio.


    Είναι γραφίστας. Ξέρει και κώδικα. Του αρέσει να συλλέγει γνώσεις από διάφορα δημιουργικά πεδία: έχει παρακολουθήσει από μαθήματα μεταξοτυπίας μέχρι σεμινάρια επιμέλειας εικαστικών εκθέσεων. Από το 2015 ο Χάρης Καραντζάς, μαζί με άλλους δύο συνεργάτες, είναι ο ιθύνων νους του Blind Studio, ενός ιδιαίτερου γραφείου οπτικής επικοινωνίας που, παρά την παραδοξότητα του ονόματός, καταφέρνει να στρέψει τα βλέμματα πάνω του. Οι δουλειές του μας δείχνουν έναν διαφορετικό δρόμο, αποδεικνύοντας πως η επιτυχία στην οπτική επικοινωνία δεν είναι… τυφλοσούρτης. Θέλει τόλμη, όραμα, διορατικότητα και κρύβεται όχι απαραίτητα σε όσα φαίνονται, αλλά πιο πολύ στα άλλα, τα αθέατα, τα πιο σημαντικά.

    1. Τι γυρεύει μια ομάδα… τυφλών στο σύμπαν της οπτικής επικοινωνίας; Μίλησέ μας λίγο για το σκεπτικό πίσω από αυτό το οξύμωρο σχήμα.

    Περί τυφλότητος λοιπόν. Η αλήθεια είναι πως όταν έρχεσαι σε μια ακραία κατάσταση αναγκάζεσαι να σκεφτείς πολλούς διαφορετικούς τρόπους για να μπορέσεις να επιβιώσεις. Σε αυτή την κατάσταση προσπαθούμε να μπούμε και να βάλουμε τους πελάτες μας. Μπορεί η όρασή μας να κυριεύει και να γοητεύει την αισθητική, αλλά υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα που δεν βλέπουμε όταν κάνουμε μια επιλογή, και ακόμη περισσότερα που δεν έχουμε σκεφτεί, ακριβώς επειδή ηδονοβλεπτικά προσπαθούμε να κλέψουμε την παράσταση. Εκείνο που προσπαθούμε να πούμε λοιπόν είναι πως δεν πρέπει να είναι μόνο το βλέμμα αυτό που καθοδηγεί, αλλά ένα πολύ μεγαλύτερο σύνολο, που ξεκινά από τον διαφορετικό χαρακτήρα και τα επιμέρους ζητούμενα κάθε δουλειάς.

    2. Κάτι μου λέει ότι σου αρέσουν οι ιστορίες. Ιστορίες που γράφονται πρωτίστως με εικόνες. Τι σημαίνει για σένα storytelling και ποιος ο ρόλος του στη δημιουργική διαδικασία;

    Αφού μιλάμε για την όραση, έχεις διαβάσει την Ιστορία του Ματιού; Έχει έναν εξαιρετικά ιδιαίτερο τρόπο να σε κάνει να έρθεις αντιμέτωπος με στερεότυπα και δεισιδαιμονίες, όμως στο τέλος σε κερδίζει. Αυτό που θέλω να πω είναι πως οι ιστορίες που κατασκευάζεις στο μυαλό ενός ανθρώπου είναι πολύ πιο δυνατές από τις ιστορίες που μπορείς να κατασκευάσεις οπτικά. Αν καταφέρεις να κάνεις μια δυνατή ιστορία, μπορεί αυτή να ξεπεράσει και την ίδια την αλήθεια. Αυτό βέβαια δεν είναι εύκολη κατάκτηση, αλλά σίγουρα είναι μια διαδικασία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.

    3. Design χωρίς κώδικα είναι σαν…

    Βαβέλ Ήδη όση ώρα σκεφτόμουν την ερώτηση έχω σκεφτεί τρεις ερμηνείες για τη λέξη “κώδικας”. Η πρώτη είναι ο ηθικός κώδικας που μάλλον είναι το πιο βασικό θεμέλιο για να μπορέσεις να χτίσεις ενα μακρόπνοο πλάνο. Η δεύτερη, ο κώδικας επικοινωνίας που είναι η ιδιαιτερότητα που έχουμε ως γραφείο, δηλαδή ενώ έχουμε πολύ διαφορετικούς χαρακτήρες βρίσκουμε πάντα έναν τρόπο να επικοινωνούμε, που ξεφεύγει από το ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο. Τέλος, το τρίτο είναι ο κώδικας όπως τον εννοούν οι πληροφορικάριοι, που είναι και αυτός βασικό κομμάτι της επικοινωνίας σήμερα. Από αυτά διάλεξα τον κώδικα επικοινωνίας, μιας και σήμερα ο δυνατότερος είναι αυτός που μπορεί να μεταφέρει σχεδόν αμετάβλητο το μήνυμά του μέσα στα άπειρα κανάλια επικοινωνίας και την πολυπολιτισμική αντίληψη που τείνει να δημιουργηθεί. Τα σύνορα και οι φραγμοί σιγά σιγά θα σβήσουν και είναι βασικό κομμάτι να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε κώδικες επικοινωνίας που μπορούν να διαπερνούν τους σύγχρονους “τοίχους”.

    4. Όταν κάνεις το hobby σου δουλειά, πόσος χρόνος μένει τελικά για το hobby σου;

    Δεν ξέρω αν ποτέ είχα χόμπι όπως αυτό εννοείται από τους περισσότερους ανθρώπους. Το σύνολο των πραγμάτων που κάνω έχει σχέση με μια γενική κατεύθυνση που ορίζει όλη τη ζωή. Δεν μπορώ να πω πως συνειδητά επιλέγω να είναι πλέον δουλειά, κάτι που πριν είχε ξεκινήσει ως χόμπι ή οτιδήποτε αντίστοιχο. Απλώς η αλήθεια είναι πως ποτέ δεν περισσεύει χρόνος για χαλαρές ασχολίες όπως ένα hobby, ακριβώς επειδή η εργασία στον συγκεκριμένο χώρο έρχεται και κυριεύει την καθημερινότητα, κάποιες φορές με όμορφο και άλλες με αρκετά βίαιο τρόπο. Δεν μπορείς να ορίσεις πότε θα κάνεις δουλειά ή όχι, ακριβώς γιατί το μυαλό έχει μια μόνιμη τάση να επιστρέφει σε αυτά που το βασανίζουν. Όπως και να έχει ο στόχος μου είναι αν ποτέ βρεθεί χρόνος για hobby, να είναι κάτι αρκετά ιδιαίτερο. Ως τότε επιλέγω την παντελή αποφυγή κάθε είδους αντίστοιχης δραστηριότητας!

    5. Στο Blind Studio, δηλώνετε… visionaires. Όραμα λοιπόν, έναντι της όρασης. Τι οραματίζεστε;

    Η όραση είναι μια κατασκευή που ως κοινωνία έχουμε νοηματοδοτήσει. Από τα ονόματα στα χρώματα μέχρι δοσμένες καταστάσεις που έχουν συγκεκριμένη νόρμα μέσα στον εγκέφαλό μας. Θα θέλαμε να μπορέσουμε να δούμε τη μεγαλύτερη εικόνα. Στην ιστορία της ανθρωπότητας με τον έναν ή τον άλλον τρόπο οι άνθρωποι που οραματίζονταν μπορούσαν να δουν ένα βήμα μακριά. Αυτό βέβαια έχει αρκετές ατυχίες για αυτούς, αλλά σίγουρα βοήθησαν να γραφτούν όμορφες ιστορίες. Έτσι διαλέξαμε στρατόπεδο ενάντια στη κανονικότητα, και το μεγαλύτερο εφόδιο σε κάτι τέτοιο είναι να οραματίζεσαι ότι μπορείς να δημιουργήσεις κάτι που δεν γίνεται. Μια ουτοπία.

    Words Credits: Μαρία Παντελίδου, Creative Copywriter

    Close