Home

Maria’s Next (11): Mix and match. Βασίλης Μπαρτζώκας/ Design Ambassador, Archisearch

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    Maria’s Next (11): Mix and match. Βασίλης Μπαρτζώκας/ Design Ambassador, Archisearch

    • Ξεκινώντας την κουβέντα, του ζητήσαμε να μας πει την ιστορία της ζωής του. Και μας την είπε. Και με το παραπάνω. Είναι ο πρώτος φιλοξενούμενος της στήλης που μας περιέγραψε λεπτομερώς τους γονείς του, μάς αποκάλυψε τον ήχο του κινητού του, τις αγαπημένες του μέρες της εβδομάδας, τη θέα που βλέπει από το υπνοδωμάτιό του, το χρώμα των τοίχων στο γραφείο του. Και για να είμαστε ειλικρινείς, δεν περιμέναμε από αυτόν τίποτα λιγότερο. Στη δουλειά του, η αρχιτεκτονική πάει χέρι-χέρι με το design και τα aesthetics, αλλά η ιστορία δεν σταματά εκεί. Έχει να κάνει και με την επικοινωνία, το PR, τη συμβουλευτική. Ακόμη, έχει να κάνει με το matchmaking. Γιατί τα μεγαλύτερα love stories εκεί έξω, χτίζονται από brands που ξέρουν με ποιους creatives θέλουν να ανταλλάξουν όρκους αιώνιας αγάπης. Και -last but not least- έχει να κάνει με το storytelling. Γιατί στον κόσμο της σημερινής ψηφιακής οικονομίας και του σύγχρονου δημιουργικού επιχειρείν, (χαμο)γελάει καλύτερα, όποιος αφηγηθεί την πιο ενδιαφέρουσα ιστορία. Ίσως έτσι εξηγείται το εγκάρδιο και σχεδόν μόνιμο χαμόγελο του Βασίλη Μπαρτζώκα.

       

      1. “Ψηλός, με θεληματικό πηγούνι, συνήθως χαμογελαστός, πιο παλιά six pack!” Σου θυμίζει κάτι; Θέλεις να συμπληρώσεις όπως εσύ θες την ιστορία της ζωής σου;

       

      Γεννήθηκα στις 21 Ιανουαρίου του 1972. Μία ώρα πριν από μένα γεννήθηκε η δίδυμη αδερφή μου. Η γέννα έγινε με κάτι εργαλεία που λέγονται κουτάλες. Το πρόσωπο μου ήταν αρκετά στραπατσαρισμένο όταν βγήκα. Έχω ύψος 1,98 περίπου, κοντά μαλλιά, καστανά μάτια και δεν έχω προβλήματα όρασης. Η μητέρα μου είναι εμφανίσιμη και ψηλή για την εποχή της, περίπου 1,75 με πολύ ωραία μαλλιά και στυλ. Σήμερα είναι 70 ετων. Δεν έχει κάνει ακόμα λίφτινγκ. Είναι υπερκινητική, της αρέσει να της λένε συνέχεια πόσο όμορφη είναι και να τινάζει πίσω τα μαλλιά της γελώντας νευρικά, θεωρεί ότι είναι η καλύτερη μάνα του κόσμου και η καλύτερη σύζυγος του κόσμου, της αρέσει να κάνει 5 τύπους φαγητών την ημέρα και να ρωτάει στη συνέχεια πώς μας φάνηκε το φαγητό. Εμείς της λέμε “φανταστικό μαμά” και εκείνη σχεδόν πάντα απαντάει, “εντάξει δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο το έκανα πολύ γρήγορα” και διάφορα τέτοια. Ντύνεται οικονομικά, της αρέσουν οι κρέμες και φοβάται μην την απαγάγουν όταν φεύγει ταξίδι ο πατέρας μου, ενώ δεν μένει ποτέ μόνη της σπίτι και όλο κάποιος από την οικογένεια θα μείνει μαζί της. Μιλάει γρήγορα και νευρικά. Είναι σίγουρη πως η καταγωγή της είναι από κάποια αριστοκρατική οικογένεια της Κέρκυρας χωρίς όμως να έχει κάποιο συγκεκριμένο στοιχείο που να το αποδεικνύει.

       

      Ο πατέρας μου είναι μεσαίου αναστήματος, περίπου 1,75 έχει μεγάλη μύτη και κάποιοι πιστεύουν ότι μοιάζει στον Jean-Paul Belmondo. Γυμνάζεται, λατρεύει τη σαμπάνια και προσέχει πολύ τη διατροφή του. Συχνά μου λέει, όταν τον εκνευρίζω, οτι θα τον πεθάνω και γι’ αυτό νιώθω κάποιες τύψεις. Είναι καλός άνθρωπος. Είναι γενικά πρόσχαρος τύπος και λέει συνέχεια πόσο περήφανος είναι για την επιχειρηματική του πορεία. Είναι ισχυρογνώμων και ντύνεται ωραία.

       

      Στο γραφείο μου οι τοίχοι είναι λευκοί, έχω ένα μεγάλο λίγο σκουριασμένο τετράγωνο γραφείο και μια μαύρη καρέκλα darth vader. Πάνω στο έπιπλο του γραφείου υπάρχει μία μολυβοθήκη διαφανής με μερικά στυλό που δεν χρησιμοποιώ ποτέ, κάποια στυλό μαρκαδοράκια που χρησιμοποιώ, διάφορες αφίσες και κάποιοι κατάλογοι εκθέσεων.

       

      Το δωμάτιο που κοιμάμαι στο σπίτι έχει μια ριγέ ασπρόμαυρη ταπετσαρία, έναν αρτ ντεκώ καθρέφτη, μια λευκή comode, λευκά φωτιστικά, λινά λευκά ρόμαν αντί για κουρτίνες, ξύλινο δάπεδο, λευκές ντουλάπες και ένα fluffy μαύρο χαλί.

       

      Η θέα που βλέπω μέσα από το σπίτι είναι ένας κήπος με γκαζόν, τριανταφυλλιές, νυχτολούλουδα, πορτοκαλιές, μανταρινιές, λεμονιές, πεύκα και τσίκας. Στο πλάι υπάρχει και ένα ωραίο περιβόλι με λαχανικά δηλαδή, μπρόκολα, μαρούλια, ντομάτες και άλλα. Υπάρχουν επίσης και μπανανιές. Αν έπρεπε να διαλέξω δύο χρώματα ρούχων για όλη μου την ζωή θα φορούσα μόνο άσπρα ή μόνο μαύρα.

       

      Έχω 3 γιούς. Τον Παναγιώτη, τον Ίωνα και τον Κρίτωνα. Δεν θα ξεχάσω ποτέ το πρώτο μου ποδήλατο, ένα κρος με μοχλό ταχυτήτων μπροστά από την σέλα στο σίδερο του σκελετού. Μου αρέσει πολύ η φράση Carpe Diem. Δεν την λέω αλλά μου αρέσει. Επίσης μου αρέσουν πολύ οι λέξεις αγάπη και αρχιτεκτονική. Η αγαπημένη μου γραμματοσειρά είναι τα Helvetica. Όταν ήμουνα μικρός ήθελα να γίνω αστροναύτης ή οδηγός αγώνων formula 1 ή ζωγράφος ή επαγγελματίας αθλητής του μπάσκετ στο NBA.

       

      Αγαπημένα μου παπούτσια είναι κάτι αθλητικά και ένα ζευγάρι sneakers Nike γκρι με ροζ. Οι καλύτεροι μου φίλοι είναι ο ο Μιχάλης, 60 ετών, αρχιτέκτονας, ο Πάκος, 50 ετών, επιχειρηματίας και ο Δημήτρης, 48, επιχειρηματίας. Το ringtone στο κινητό μου είναι ο ήχος Marimba. Όταν μιλάω πολλές φορές η στάθμη της φωνής μου είναι υψηλότερη από όσο θα έπρεπε αλλά αυτό προσπαθώ να το διορθώσω. Μου αρέσει η ημέρα Παρασκευή και ο μήνας Αύγουστος. Ξυπνάω περίπου στις 7 κάθε πρωί.

       

      2. Είσαι Founder και CEO της εταιρείας Design Ambassador. Μπορείς να περιγράψεις το business acumen που χρειάζεται για να εμπνεύσεις την αποστολή και τη φιλοσοφία της εταιρείας σου;

       

      Πιστεύω πολύ στα soft skills. Ενσυναίσθηση, ενσυνείδηση, θετική ενέργεια, εργατικότητα, ομαδικότητα, συνεργασία, αποφασιστικότητα, είναι τα πιο σημαντικά, περισσότερο και από τα καλύτερα πτυχία.

       

      Προσωπικά λειτουργώ με το ένστικτο και το εμπιστεύομαι σχεδόν απόλυτα. Δεν είμαι ο άνθρωπος του business plan, των εναλλακτικών σχεδίων κλπ. Αν πιστεύω κάτι θα το ξεκινήσω. Την ώρα που ξεκινάω, αυτοδεσμεύομαι και προσπαθώ να κάνω το καλύτερο δυνατό ώστε η ιδέα μου να πετύχει.

       

      Για να σας δώσω μια εικόνα πιο περιγραφικά, θα έλεγα ότι πηδάω από το αεροπλάνο χωρίς το αλεξίπτωτο και την ώρα που πέφτω ξεκινάω να το φτιάχνω ελπίζοντας ότι θα καταφέρω να το φτιάξω μέχρι πριν φτάσω στην γη ώστε να μην σκοτωθώ. Εκεί δεν έχεις επιλογή. Πρέπει να τα καταφέρεις. Τις περισσότερες φορές φτάνεις χωρίς τραυματισμούς, άλλες το αλεξίπτωτο ανοίγει τελευταία στιγμή, πάντως σίγουρα προσγειώνεσαι ασφαλής με μικρότερο ή περισσότερο κόστος…

       

      Ο επιχειρηματίας πρέπει να είναι καλός coach. Να μπορεί να εμπνεύσει και να δημιουργεί ομάδες. Να αναγνωρίζει, να μοιράζεται και να έχει όραμα. Να επιλέγει σωστούς συνεργάτες, να τους ενθαρρύνει, να τους ακούει και να τους εμπιστεύεται.

       

      3. Διαβάζοντας κανείς το βιογραφικό σου, διαπιστώνει  πως είσαι πιθανότατα ένας… serial entrepreneur! Ισχύει;

       

      Στο facebook διάβασα από κάποιον ότι serial entrepreneur σημαίνει serial αποτυχημένος. Είναι εύκολο να κάνεις κριτική πίσω από την ασφάλεια που σου δίνει το πληκτρολόγιό σου. Η αλήθεια όμως είναι ότι όταν επιχειρείς έχεις επιτυχίες και αποτυχίες. Και άρα μέχρι να φτάσεις στην όποια επιτυχία έχεις περάσει σίγουρα από πολλές αποτυχίες, μικρές ή μεγάλες….Θα έλεγα ότι είμαι Doer…. Είμαι άνθρωπος πληθωρικός και όσοι με ξέρουν γνωρίζουν ότι υλοποιώ τα οράματά μου. Μου αρέσει να συνεργάζομαι με ανθρώπους πιο έξυπνους και δημιουργικούς από εμένα, να φτιάχνουμε ομάδες και να δημιουργούμε projects. Οποιος επιχειρει, έχει επιτυχίες και αποτυχίες. Όποιος τρέχει θα πέσει. Σημασία έχει να ξανασηκωθείς και να συνεχίσεις το ίδιο ή με περισσότερη αποφασιστικότητα. Να μην απογοητεύεσαι.  Στα παιδιά μου λέω όταν βλέπουν κάποιον που θεωρούν επιτυχημένο να σκέφτονται πόση δουλειά και πόσες θυσίες ή απογοητεύσεις έχει περάσει μέχρι να φτάσει στον στόχο του. Η επιτυχία και η αναγνώριση είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς.Ωστόσο, με την Design Ambassador και το Archisearch.gr δοκιμάζουμε συχνά νέα έργα και δράσεις. Ποτέ τυχαία, και πάντα στοχευμένα στην αρχιτεκτονική, το σχεδιασμό και τα υλικά.

       

      4. Τι ρόλο παίζει το design στην καθημερινή ζωή σου;

       

      Διαβάζοντας την ερώτηση χαμογελάω. Το Design είναι παντού. Είναι κομμάτι της δουλειάς μου. Είμαι ερωτευμένος με την αρχιτεκτονική και το Design. Μου αρέσουν τα όμορφα και καλοσχεδιασμένα πράγματα, αντικείμενα, σπίτια, αυτοκίνητα που κάνουν την ζωή μας πιο ευχάριστη ή και άνετη. Το Design είναι η ζωή μου. Κυριαρχεί, από τη στιγμή που ανοίγω τα μάτια μου και ετοιμάζω τον καφέ μου στο σπίτι που ζω με τη γυναίκα μου – αυθεντικά minimal -, μέχρι τη στιγμή που ρίχνω μία τελευταία ματιά στα διεθνή portals και περιοδικά που συλλέγω, λίγο πριν κοιμηθώ. Έχω μία ιδιαίτερη προτίμηση στο Wallpaper και στο Kinfolk για τη γενικότερη αισθητική άποψη. Επίσης, κάθε μέρα επισκέπτομαι αρχιτεκτονικά γραφεία, κατασκευαστικές εταιρείες, εταιρείες υλικών. Σύντομα μάλιστα η αγορά – όχι μόνο στην Ελλάδα, πιστεύω – θα δει και την πρώτη κίνηση της Design Ambassador και του archisearch.gr στον σχεδιασμού επίπλου, καθώς επιμελούμαστε την πρώτη ελληνική design συλλογή, σχεδιασμένη από κορυφαίους αρχιτέκτονες και υλοποιημένη από την Furniture Gallery. Η συλλογή θα εμπνέεται από τον Αθηναϊκό Μοντερνισμό.

       

      5. Πόσο storyteller είναι ο σύγχρονος αρχιτέκτονας που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα;

       

      Το αρχιτεκτονικό έργο είναι μία μαρτυρία ενός τρόπου ζωής. Από όλα τα «προϊόντα» που συναντάμε σήμερα, το αρχιτεκτονικό είναι το πλέον υλικό. Το αγγίζεις, το βλέπεις, το μυρίζεις, το ζεις. Κι ενώ η «εμπειρία» είναι μία έννοια που διεκδικούν σχεδόν όλα τα brands για τα προϊόντα τους, το αρχιτεκτονικό είναι το μοναδικό που την υποβάλλει εύκολα, αυθεντικά, αυθόρμητα και χωρίς καμία προσπάθεια. Αυτό ισχύει για κάθε έργο, κάθε κλίμακας και σε όλη του την λεπτομέρεια, από όλο το Σταύρος Νιάρχος, μέχρι την τουαλέτα ενός εστιατορίου. Ο βαθμός που μπορεί και θέλει κάθε γραφείο να συνοψίσει την ιστορία του, την εξέλιξή της και να σταθεί επί μέρους στα έργα του είναι κάτι που διαφέρει. Σε γενικές γραμμές, οι «αγγλοσάξωνες» αρχιτέκτονες αγαπούν περισσότερο το storytelling.

       

      6. Ποια συμπεράσματα διαμορφώνει ένας επαγγελματίας σαν εσένα που διοργανώνει αρκετά συνέδρια κάθε χρόνο που ασχολούνται με το design και την αρχιτεκτονική;

       

      Είναι άπειρα, γι’ αυτό θα επικεντρωθώ στα 3 βασικότερα. Καταρχήν όλοι οι κλάδοι αρχίζουν να αναπτύσσουν μία στενότερη σχέση. Πχ ο αρχιτέκτονας γίνεται manager, ο επιχειρηματίας στον τουρισμό ή την εστίαση θέλει να έχει τον αρχιτέκτονα σε ρόλο συμβούλου, οι άνθρωποι των υλικών βρίσκονται κοντά σε αυτή τη σχέση. Το δεύτερο είναι ότι η τάση αυτή την εποχή θέλει το interior design να αποκτά κεντρικό ρόλο στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Τα περισσότερα κτίρια και μαγαζιά ανακαινίζονται για να διηγηθούν μία ιστορία. Να εντάξουν τον επισκέπτη σε μία σκηνογραφία. Το τρίτο είναι, ωστόσο, πως το μέλλον βρίσκεται σε απίθανες πειρατικές πρακτικές και concepts, που ηγούνται ακαδημαϊκοί και όχι μόνο.

       

      7. Το… γεράκι από την IERAX ANALYTIX «λοκάρει» με μια ερώτηση που αξίζει να συζητηθεί από έναν άνθρωπο με τη δική σου εμπειρία: Πώς θεωρείς ότι θα χτίζεται η φήμη των μελλοντικών brands; Από τις εταιρείες που τα παράγουν ή από τους πελάτες που τα καταναλώνουν-αγοράζουν, χρησιμοποιούν και τους οποίους σε τελική ανάλυση αφορούν;

       

      H λογική Inside Out έχει πεθάνει. Δεν το λέω εγώ, αλλά η παγκόσμια βιβλιογραφία. Κάποτε ο επιχειρηματίας σου έλεγε ότι «μπορείς να διαλέξεις όποιο χρώμα θέλεις, αρκεί να είναι μαύρο». Τώρα πια και ο ίδιος ο χρήστης δημιουργεί content για την επιχείρησή σου στα social media. Γι’ αυτό πολλοί αρχιτέκτονες δημιουργούν Instagram spots στα έργα τους. Βέβαια κάποιοι άλλοι, στο όνομα της αρχιτεκτονικής εμπειρίας αποστρέφονται αυτή τη λογική. Και οι δύο, από άλλη οπτική, έχουν δίκιο. Φυσικά, όλα αυτά αποτελούν μία συνέχεια της φήμης βάσει συστάσεων, μία συνήθεια πραγματικά παλιά. Απλά τώρα εμπλουτίζεται και αποκτά διαφορετική δυναμική, χάρη στα διαθέσιμα ψηφιακά μέσα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

       

      Words Credits: Μαρία Παντελίδου, Creative Copywriter

      Web Admin: Κατερίνα Παναγιωτίδου, Digital Copywriter/ Social Media Specialist

      Content Placement: Powered by IERAX ANALYTIX

    Close