Home

Maria’s Next (13): Θα τους πάρουμε μια τρούφα. Τούλα & Τούλα (εκ του παστούλα)*/ Να του πάρουμε μια πάστα

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    Maria’s Next (13): Θα τους πάρουμε μια τρούφα. Τούλα & Τούλα (εκ του παστούλα)*/ Να του πάρουμε μια πάστα

    • Δεν ξέρουμε τα πρόσωπά τους. Δεν ξέρουμε ούτε τα ονόματά τους. Εκείνο που ξέρουμε είναι ότι τα γράφουν ωραία. Τόσο ωραία που θεωρούμε σχεδόν περιττό, 3 χρόνια και 91000 followers μετά, να εξηγήσουμε τι ακριβώς είναι το project “Να του πάρουμε μια πάστα”. Ας αρκεστούμε στο προφανές: δεν πρόκειται για blog ζαχαροπλαστικής. Τα δύο μελιστάλαχτα κορίτσια που κρύβονται πίσω από την πολυσυζητημένη σελίδα, πλάθουν τις λέξεις και τις ιστορίες, με την ίδια μαεστρία που η ζωή πλάθει τις πιο ατυχείς ερωτικές συγκυρίες. Τις σιροπιάζουν με πηχτό κυνισμό και τις πασπαλίζουν με ένα… διαολεμένα ακαταμάχητο χιούμορ, ζάχαρη άχνη και αχνή απόγνωση. Είχαμε δεν είχαμε, πάλι τις προλογίσαμε, λες και  υπάρχει εκεί έξω άνθρωπος που δεν ξέρει τι εστί πάστα. Η αλήθεια είναι ότι εκείνο που θέλαμε, να τις «ψήσουμε» δηλαδή να σπάσουν την ανωνυμία τους, δεν το καταφέραμε. Τουλάχιστον μάθαμε ποια γεύση πάστα τους αρέσει. Και πού θα πάει, μια δήλωση τη φορά, μπουκιά-μπουκιά, γρήγορα ή αργά, θα μάθουμε για αυτές τα… πάστα! (Λέμε τώρα.)

       

      1. Όταν τα στελέχη διαφήμισης έχουν κέφια, συμβαίνουν πραγματάκια – από άκρως δημιουργικά μέχρι ακραία διασκεδαστικά. Η ερώτησή μου είναι απλή: Κέφια έχετε, χρόνο κι όρεξη πού βρίσκετε; Γιατί ως γνωστόν, αν δουλεύεις στη διαφήμιση, δεν είσαι και άπλας με αυτό που λένε free time.

       

      Μεγάλη αλήθεια και σωστά τα λες. Δεν έχουμε άπλετο χρόνο, τρέχουμε, κάποιες μέρες δεν προλαβαίνουμε να πούμε καν τα νέα μας, αλλά δε θέλουμε να χάσουμε αυτή τη χαρά που παίρνουμε μέσα από τα μαγειρέματά μας. Υπάρχουν φορές που ετοιμάζουμε την πάστα όταν πέφτουμε για ύπνο, κουτουλώντας από τη νύστα και ενίοτε πέφτει και το κινητό στη μούρη μας. Υπάρχουν άλλες που τις φτιάχνουμε αξημέρωτα. Η «ζαχαροπλαστική» απαιτεί συγκέντρωση και αφοσίωση. Γι’ αυτό και πλέον προσπαθούμε να έχουμε μια, ποιοτική, πεντανόστιμη πάστα κάθε εβδομάδα!

       

      2. Οι ηρωίδες και ήρωές σας είναι αυτό που θα λέγαμε, όνομα και… θάμα… Τιμολέων και Δόμνα, Ορνέλα και Μενέλαος, Λευκή και Λεωκράτης, Θεμελίνα και Ιόλαος… χάθηκε ένας Κώστας και μια Μαρία, ένας Μπάμπης και μια Σούλα; Προς τι όλος αυτός ο ελιτισμός και η επιτήδευση στην ονοματοδοσία; Εσάς δηλαδή πώς σας λένε;

       

      Εμείς πάντως θα το λέγαμε Πρόγραμμα Προστασίας Μαρτύρων. Είναι ο καλύτερος τρόπος να αποφευχθούν ομοιότητες με πραγματικά πρόσωπα. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που μας προσδίδει αυτή η ονοματοδοσία – εκτός από το ότι είναι ανεξάντλητη – είναι πως συμβάλει στη διατήρηση της ανωνυμίας των ανθρώπων που τόλμησαν να μας φέρουν τα υλικά για τη δική τους πάστα.

       

      3. Ποια πιστεύετε ότι είναι η συνταγή της επιτυχίας για τις πάστες σας; Είναι το originality της συνταγής, είναι η πρώτη ύλη, οι ιστορίες που κατακλύζουν το inbox σας, είναι που τις εκτελείτε με μοναδική λεκτική μαεστρία;

       

      Σε όλους αρέσουν τα γλυκά. Με σαντιγί, σιροπιαστά, σοκολατένια, φρουτώδη και καραμελωμένα, με παγωτό, με μπισκοτάκια ή μαρμελάδα. Ο καθένας έχει τα γούστα του. Έχει απολαύσει ένα αξέχαστο γλυκό και έχει κεράσει κάποια στιγμή κάτι αξεπέραστα παγωτίνια. Οι πάστες ή οι ανθρώπινες σχέσεις μας αφορούν όλους. Ίσως απλά να συμβάλει ο τρόπος που αφηγούμαστε πράγματα με τα οποία – δεν θα πιστεύαμε ποτέ πόσοι – ταυτίζονται. Αλήθεια.

       

      4. Copywriter και graphic designer δουλεύουν αλά μπρατσέτα όλη μέρα και μισή νύχτα πυρετωδώς για ένα spec, που κατά βάθος ξέρουν ότι δεν θα πάρουν ποτέ. Και εκεί που πάει να δέσει το γλυκό, μπαίνει ο δήμιος του έρωτα, aka account executive και τους πετάει χαριτωμένα: “Καλό, αλλά παραείναι δημιουργικό. Να δούμε και κάτι άλλο στο επόμενο 2ωρο;” Τι πάστα τον κερνάμε;

       

      Φραμπουάζ. Για να γλυκαθεί και να δώσει παράταση. Δε φταίει και αυτός, ο πελάτης έχει πάστα δίκιο.

       

      5. Δεν ξέρουμε τα ονόματά σας, δεν ξέρουμε τα πρόσωπά σας, basta. Πείτε μας τουλάχιστον ποια είναι η αγαπημένη σας πάστα.

       

      Οι τρούφες, οι φρέσκες, οι μπαμπάτσικες με ρευστή πραλίνα και τα σιροπιαστά τα λιγωτικά σε μέγεθος finger-food και ιδανικά σε ταψάκια. Πότε να περιμένουμε το κέρασμά μας;

       

      *Τα ονόματα είναι προϊόν μυθοπλασίας, οποιαδήποτε ομοιότητα με πραγματικά πρόσωπα είναι συμπτωματική.

       

      Words Credits: Μαρία Παντελίδου, Creative Copywriter

      Web Admin: Κατερίνα Παναγιωτίδου, Digital Copywriter/ Social Media Specialist

    Close