Home

Maria’s Next (6): Sky is the limit! Βασίλης Τσουλής

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    Maria’s Next (6): Sky is the limit! Βασίλης Τσουλής

    • Είναι ο άνθρωπος πίσω από το hashtag #billaseisai που κάνει θραύση στο Internet όταν το θέμα είναι τα startups, η επιχειρηματικότητα, το business innovation. Το όνομά του έγινε ξακουστό στη MAC ελληνική κοινότητα, ὀσο διατελούσε χρέη Education Market Manager της Apple. Όλα αυτά πριν αναλάβει δράση ως Director of Career, Employability & Enterprise Center στο City College. Ως Co-Founder και Chairman του φορέα Young Enterpreneurs of Thessaloniki, συνεχίζει ακάθεκτος την πορεία του στα επιχειρηματικά δρώμενα της νέας και διαρκώς μεταβαλλόμενης ψηφιακής οικονομίας. Το όνομά του είναι Βασίλης Τσουλής και η δέσμευση σαφής: The best is YET to come!

       

      Πολυτάλαντος, πολυπράγμων και πολυταξιδεμένος. Τρία στοιχεία που σε διακρίνουν. Νομίζεις πως είναι ικανά να ορίσουν το κοκτέιλ επιτυχίας ενός σύγχρονου επιχειρηματία; 

       

      Πιθανόν ναι, όχι από μόνα τους ωστόσο. Το όποιο ταλέντο, ενδιαφέροντα και εμπειρίες πρέπει να συνδυαστούν με πολλά άλλα στοιχεία. Κατάρτιση, γνώση αντικειμένου σε βάθος, οργανωτικότητα, σχεδιασμό, στρατηγική, συστηματική και συνεχή προσπάθεια, ομαδικότητα, συνέπεια, ηγεσία είναι κάποια από τα στοιχεία που πρέπει να διαθέτει ένας σύγχρονος επιχειρηματίας – επαγγελματίας (entrepreneur – intrapreneur) ώστε να μπορεί να σταθεί σοβαρά, ανταγωνιστικά και αποτελεσματικά στο σύγχρονο, ευμετάβλητο, δυναμικό περιβάλλον. Σίγουρα, οι προαναφερθείσες εμπειρίες μπορούν να λειτουργήσουν θετικά στην καλλιέργεια και την ανάπτυξη του απαραίτητου αυτού προφίλ της εξωστρέφειας, της καινοτομίας, της συνεργατικότητας και των συνεργιών. Εξαιρετικά σημαντική είναι επίσης, η επαφή με άλλες χώρες και η ανάπτυξη συνεργατικών δικτύων, αλλά και η συνεχής ενημέρωση και εκπαίδευση.

       

      Είσαι γνωστός από τα… γεννοφάσκια της Apple στη MAC ελληνική κοινότητα. Τι είναι αυτό που ξεχωρίζει τη φιλοσοφία της συγκεκριμένης εταιρείας από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία τεχνολογίας και γιατί αν κολλήσει κάποιος μαζί της δύσκολα θα ξεκολλήσει;

       

      Αυτό που χαρακτήριζε τη συγκεκριμένη εταιρεία (και συνεχίζει να την χαρακτηρίζει σε αρκετά μεγάλο βαθμό, παρά τις αλλαγές μέσα στο πέρασμα του χρόνου) είναι η απλότητα χρήσης, η αποτελεσματικότητα, η μεγάλη και ποιοτική διάρκεια χρήσης. Σίγουρα, η γενικότερη αισθητική, τόσο του hardware όσο και του software, το μοναδικό design, η επιλογή και η ποιότητα υλικών. Όλα αυτά τα σημεία δημιουργούν μια ελκυστική και ρεαλιστικά πρακτική και παραγωγική πρόταση. Αυτό που χρειάζεται δηλαδή ένας απλός οικιακός αλλά και ένας επαγγελματίας χρήστης.

       

      Στο CITY COLLEGE είσαι Director of Career, Employability & Enterprise Centre. Σε απλά ελληνικά τι ακριβώς κάνεις;

       

      Προσπαθώ να ενισχύσω σε διάφορα επίπεδα και σε στενή σύνδεση με την ακαδημαϊκή διδασκαλία, τη συνολική εμπειρία και το επαγγελματικό προφίλ των φοιτητών, χρησιμοποιώντας τη δικτύωση και την εξειδίκευση σε σχέση με την επιχειρηματικότητα και την αγορά. Αποστολή μου είναι να προσφέρω μια σειρά δράσεων που θα ενισχύσουν τις δεξιότητες των φοιτητών. Αναπτύσσουμε στενές σχέσεις δικτύωσης και συνεργασίας με επιχειρήσεις, startups, φορείς, μέσα από ομιλίες, εκδηλώσεις, σεμινάρια και εργαστήρια με καλεσμένους ομιλητές, τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό. Οργανώνουμε επισκέψεις σε φορείς και εταιρείες. Μεθοδεύουμε συνέργειες και projects με επιχειρήσεις, εντός και εκτός του ακαδημαϊκού προγράμματος. Προσπαθούμε να φέρουμε τους φοιτητές μας κοντά στην πραγματικότητα των επιχειρήσεων και της αγοράς. Πιστεύουμε ότι έτσι θα είναι πιο εύκολη και πιο άμεση για αυτούς η είσοδος στην αγορά εργασίας, αλλά και ότι η μετέπειτα πορεία τους στον επαγγελματικό στίβο θα είναι ανταγωνιστική και επιτυχημένη σε βάθος χρόνου.

       

      Το business networking που έχεις κατακτήσει μέσω του Y.E.T. (Young Entrepreneurs of Thessaloniki) είναι εξαιρετικά μεγάλο, πολυσχιδές και πολύτιμο. Θα έλεγε κανείς πως είναι και μια προσωπική περιουσία πνευματικού κεφαλαίου. Συμφωνείς; Τι χρειάζεται τελικά για να διεισδύσει κάποιος στις μεγάλες εταιρικές γνωριμίες αν δεν γνωρίζει πρόσωπα – κλειδιά;

       

      Το networking, η δικτύωση είναι ιδιαίτερα σημαντική για μένα. Γνωρίζουμε ανθρώπους και αναπτύσσουμε επαφές καθημερινά, σε διάφορα επίπεδα, με διαφορετικούς ρόλους και για διάφορους λόγους. Σίγουρα στην περίπτωσή μου είναι αποτέλεσμα προσπάθειας ετών. Ένα δίκτυο επαφών χτίζεται βήμα – βήμα, τηλεφώνημα – τηλεφώνημα, συνάντηση – συνάντηση. Σίγουρα χρειάζεται θάρρος, ίσως και μια άγνοια κινδύνου στο ξεκίνημα, συνδυαστικά με το νεαρόν της ηλικίας. Η αποτελεσματικότητα, η συνέπεια και η θετική συμμετοχή (δώσε και κάτι, μην ζητάς μόνο!) είναι παράγοντες που μπορούν να βοηθήσουν. Και από εκεί και μετά… the sky is the limit!

       

      Στο internet είσαι γνωστός με το caption #billaseisai. Πόσο… Μπίλλας είσαι τελικά και γιατί όποιο startup και αν κάνει launch, σίγουρα θα έχεις κάποια σχέση με αυτό;

       

      Θα ομολογήσω είμαι the real billas! ☺ Μέσα από τις διάφορες επαγγελματικές ενασχολήσεις παρακολουθώ προσεκτικά τα δρώμενα στο οικοσύστημα των startups, αλλά σίγουρα δεν έχω άμεση σχέση με όλα όσα συμβαίνουν σε αυτό τον χώρο. Πολύ πιθανόν όμως να συνεργαστώ με πολλά από αυτά τα startups, άμεσα ή έμμεσα (στο πλαίσιο κάποιου ευρωπαϊκού προγράμματος, συμμετοχή σε κάποια εκδήλωση που ίσως οργανώνω κλπ). Τυχαίνει με κάποια να έχω και πιο στενή σχέση, ίσως μάλιστα να είμαι και co-founder (γίναμε πολλοί πλέον!)

       

      Τι πιστεύεις ότι λείπει από τη Θεσσαλονικιώτικη επιχειρηματική σκηνή και πώς γίνεται να το αποκτήσει; Πόσο επηρεάζει η πολιτική (κεντρική, περιφερειακή, αυτοδιοικητική) την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας;

       

      Σίγουρα είναι μακριά από το κέντρο των εξελίξεων. Στην Αθήνα λόγω της συγκέντρωσης του όγκου των κατοίκων και των -μεγάλων και πολυεθνικών- επιχειρήσεων υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες, μεγαλύτερη αγορά και δυνατότητες εξέλιξης. Από την άλλη πλευρά, η Θεσσαλονίκη χαρακτηρίζεται ακόμη και σήμερα, από επιχειρήσεις -οικογενειακές επί το πλείστον- μικρομεσαίου βεληνεκούς που ταλαιπωρούνται από έλλειψη οράματος, δεξιοτήτων και κεφαλαίου, οπισθοδρόμηση σε τομείς τεχνολογίας και συνολικά μεσαίες ανταγωνιστικές δυνατότητες. Βέβαια, υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη παραδείγματα επιτυχίας σε διάφορους τομείς (π.χ. design, IT-Tech, media – marketing, εκπαίδευση, τουρισμός – εστίαση, μεταποίηση, εμπόριο κλπ). Η πόλη πρέπει να εστιάσει και να εκμεταλλευτεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, (βελτιωμένες υποδομές σε αεροδρόμιο, λιμάνι και δίκτυα μεταφορών, στρατηγική θέση στη ΝΑ Ευρώπη, ανθρώπινο δυναμικό, εκπαιδευτικά ιδρύματα), σε συνδυασμό με μια κοινή στρατηγική των τοπικών φορέων.

       

      Words Credits: Μαρία Παντελίδου, Creative Copywriter

    Close