Home

Maria’s Next (7): Let’s define good design. Ιωάννης Εργελετζής

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    Maria’s Next (7): Let’s define good design. Ιωάννης Εργελετζής

    • Άλλο να στο λέω κι άλλο να το… δεις. Ο Ιωάννης Εργελετζής είναι ένας από εκείνους τους δημιουργούς που κάνουν το σύμπαν της οπτικής επικοινωνίας ένα (και δύο και τρία) τσικ πιο συναρπαστικό! Οι εικονογραφήσεις του είναι ιδιαίτερες όσο και χαρακτηριστικές. Αυτό που θα λέγαμε χάρμα οφθαλμών! Visual masterpieces, σε απλά αγγλικά, που δεν χορταίνεις να κοιτάς. Δημιουργίες που ξεχωρίζουν από τον θόρυβο, επιβάλλονται με την καθαρότητά τους και αποτελούν μια ωδή στην αισθητική. Ο Ιωάννης Εργελετζής συνήθως γράφει ιστορία (και ιστορίες) με σχήματα και χρώματα. Ενίοτε όμως και με… λέξεις. Και τα λέει ωραία. See for yourself!

       

      Γραφίστας, εικονογράφος, creative director του TEDx, συνιδρυτής της Kemosabe Design Studio, δημιουργός του To Name But A Few. Αν έπρεπε να επιλέξεις μια μόνο ιδιότητα για να συστηθείς σε ένα κοινό που δεν σε γνώριζε, ποια θα ήταν αυτή;

       

      Το να συμπεριλάβεις πολλά πράγματα και ιδιότητες σε έναν τίτλο πάντα έχει τη δυσκολία του. Βέβαια το πώς θα συστηθείς στον κόσμο εξαρτάται από το είδος του κοινού και το πόσο εξειδικευμένο είναι. Για παράδειγμα το να απευθύνεσαι σε οργανισμούς, στον εμπορικό-επιχειρηματικό κόσμο, σε παιδιά ή σε ένα ευρύτερο κοινό με ποικίλα ενδιαφέροντα. Το σημαντικό σε κάθε επιμέρους κοινό είναι να μπορείς να μιλάς τη γλώσσα τους, να επικοινωνείς ουσιαστικά & άμεσα κάτι που αποτελεί τη μεγαλύτερη χαρά, και ανταμοιβή.

       

      Όταν εικονογραφείς, έχεις ένα ιδιαιτέρως χαρακτηριστικό στυλ. Πώς το κατέκτησες;

       

      Μάλλον εκείνο με κατέκτησε! Ως γνωστόν σύμφωνα με τον διαδεδομένο “κοινωνικό μύθο” χρησιμοποιούμε μόνο το 10% του μυαλού μας. Φαντάζομαι λοιπόν ότι το υπόλοιπο 90% μας χρησιμοποιεί εκείνο! 🙂 Πέρα τώρα από μύθους και αποφθέγματα, θεωρώ πως είναι σημαντικό να ξεκλειδώνουμε και να εκφράζουμε τις δυνατότητές μας με έναν θετικό και δημιουργικό τρόπο. Αυτή η δημιουργικότητα και φαντασία αποτελούν την υπεραξία μας, είναι αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε, αλλά και να επικοινωνούμε ουσιαστικά με τον εαυτό μας και το περιβάλλον μας.

       

      Έχεις χρόνια στο… δημιουργικό κουρμπέτι, κι όμως, κάθε δουλειά σου αποπνέει μια πρωτοφανή φρεσκάδα. Ποιο είναι το μυστικό της αιώνιας δημιουργικής σου νιότης;

       

      Υποθέτω πως το “μυστικό” είναι η αυθεντικότητα και η αφοσίωση, γιατί μόνο έτσι δεν επαναλαμβάνεις τον εαυτό σου (και τους άλλους) και καταφέρνεις να δημιουργείς φρέσκα και πρωτότυπα πράγματα.

       

      Ας μιλήσουμε για το TEDx. Τι είναι αυτό που κάνει τη συγκεκριμένη διοργάνωση τόσο δημοφιλή και ποια η δική σου συμβολή;

       

      Εκείνο που πιστεύω ότι αναδεικνύει το TEDx Thessaloniki όπως το και κάθε TEDx, είναι η πίστη στην ανθρώπινη θέληση, αποτελώντας ζωντανό παράδειγμα για ιδέες που αξίζει να διαδοθούν. Όλο αυτό αφορά στο σθένος, το θάρρος, την προσήλωση σε μια ιδέα/έναν στόχο, που αποτελούν τα κύρια συστατικά της επιτυχίας, και χαρακτηρίζουν τους ανθρώπους πίσω από κάθε ιστορία που μοιράζονται μαζί μας και που τους κάνουν πραγματικά αξιοσημείωτους! Η δική μου συμβολή στο TEDx Thessaloniki τα τελευταία 7 χρόνια αφορά στο κομμάτι του σχεδιασμού & ενδυνάμωσης της οπτικής του ταυτότητας. Ως μέλος της εκτελεστικής επιτροπής τα τελευταία χρόνια, συνέβαλα μέσα από την επιμέλεια της οπτικής επικοινωνίας και τον πρωτότυπο σχεδιασμό, στην ανάδειξη του brand, ώστε να γίνει γνωστό στον κόσμο και να καθιερωθεί ως ένα από τα πιο δημοφιλή event της πόλης. Όλο αυτό είναι αποτέλεσμα μιας συνεχούς και δύσκολης διαδικασίας που πραγματικά αξίζει να βιώσει κανείς, για αυτό στο φετινό TEDx Thessaloniki αποφάσισα να έχω κυρίως συντονιστικό-συμβουλευτικό χαρακτήρα, δίνοντας σε νέα παιδιά την ευκαιρία-πρόκληση να δημιουργήσουν και να ζήσουν την εμπειρία του event!

       

      To Name But A Few. Δύο βιβλία, με αγίους και αγίες από όλον τον κόσμο, ή αλλιώς μια εναλλακτική προσέγγιση στις ονομαστικές γιορτές. Πώς προέκυψε αυτό το άκρως ευρηματικό concept;

       

      To Name But A Few, μια έκδοση αφιερωμένη σε αγίους και αγίες από όλον τον κόσμο. Μια έκδοση διαφορετική όμως! Με φρέσκο, καθαρό, minimal εικαστικό με απλές γραμμές και έντονα χρώματα. Δύο ανεξάρτητα booklets με βραβευμένες εικονογραφήσεις συνοδευόμενα από αντίστοιχο λεκτικό της ιστορίας του κάθε αγίου. Ένα concept με πλουραλιστικό χαρακτήρα με το οποίο φιλοδοξούμε να επικοινωνήσουμε με όλον τον κόσμο μέσα από το design. Η ιδέα προέκυψε πριν από χρόνια όταν η Λία Μιχαηλίδου μου πρότεινε να δημιουργηθεί ένας πρωτότυπος σχεδιασμός υπό τη μορφή ευχετήριας κάρτας για τις πιο γνωστές ονομαστικές εορτές, ώστε να ευχόμαστε σε φίλους και συνεργάτες με έναν άμεσο, σύγχρονο και ξεχωριστό τρόπο. Όλο αυτό το εγχείρημα αρχικά εφαρμόστηκε στα social media γνωρίζοντας μεγάλη απήχηση και αποδοχή. Το επόμενο βήμα ήταν να συλλέξω όλο αυτό το πολύτιμο υλικό σε ένα βιβλίο, αποσπώντας τη βράβευση για την εικονογράφηση και τον πρωτότυπο σχεδιασμό του. Στην πορεία το βιβλίο εμπλουτίστηκε με ακόμα περισσότερα ονόματα, σχεδιάστηκαν κι άλλες εικονογραφήσεις και με τη συνδρομή του Γιώργου Μαντζουρανίδη, ο οποίος ενσωμάτωσε σε κάθε όνομα από ένα mini αλλά περιεκτικό λεκτικό, οδηγηθήκαμε στα δύο βιβλία με τίτλο “To Name But A Few” και “That Rings A Bell” αντίστοιχα. Θα τα βρείτε σε memorabilia και design gift καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό!

       

      Βραβεία, διακρίσεις, χειροκρότημα. Στο τέλος της ημέρας, όταν τα φώτα σβήνουν, τι είναι αυτό που μένει;

       

      Στη δουλειά μας υπάρχει μια συνεχής εγρήγορση και ευελιξία, χωρίς ωράρια και αργίες, οπότε σίγουρα χρειάζονται μικρά κενά ξεκούρασης όταν αυτό είναι εφικτό! Πέρα τώρα από την ικανοποίηση και αναγνώριση που προσφέρει μια δουλειά, εκείνο που θεωρώ ουσιαστικό και αποτελεί επιτυχία είναι το πρακτικό κομμάτι, δηλαδή η προβολή & προώθηση των προϊόντων/υπηρεσιών που σχεδιάζουμε. Και για να το πετύχεις αυτό δεν πρέπει να επαναπαύεσαι ποτέ αλλά να ξεκινάς κάθε φορά από το μηδέν, με κύριο κριτήριο να διατηρείς ψηλά τον πήχη, διαθέτοντας πάντα ένα υψηλό επίπεδο design και υπηρεσιών.

       

      Το… γεράκι από τη συνεργαζόμενη εταιρεία μας IERAX ANALYTIX, ρωτάει τι σε κάνει «αετομάτη» στην οπτική επικοινωνία επιλέγοντας το πιο κατάλληλο αποτέλεσμα στη δημιουργική διαδικασία; Πώς καταφέρνεις να μετατρέψεις κάθε project σε μια μετρήσιμη δουλειά που τραβάει όλα τα βλέμματα;

       

      Σίγουρα εκτός από το πνεύμα δημιουργικότητας που αποτελεί βασικό παράγοντα για την επιτυχημένη ολοκλήρωση μιας δουλειάς, υπάρχει ένας συνδυασμός πραγμάτων που επίσης συντελούν στην υλοποίηση ενός άρτιου project, τα οποία είναι η προσωπική αισθητική, η εμπειρία, η αντίληψη, η τεχνική προσήλωση στις λεπτομέρειες και η συνέπεια. Αν τώρα θέλουμε να είμαστε πραγματικά ουσιαστικοί και διαχρονικοί ως προς αυτό που κάνουμε, οφείλω να αναφέρω ως σημαντική την πεποίθηση πως μέσα σε έναν κόσμο τεχνολογίας, η αισθητική αποτελεί ζωντανή ένδειξη πολιτισμού, ευημερίας και πολλές φορές κοινωνικής συνείδησης.

       

      Words Credits: Μαρία Παντελίδου, Creative Copywriter

      Photo Credits: Στέφανος Τσακίρης

      Content Placement: Powered By IERAX ANALYTIX

    Close