Home

Maria’s Next (8): Call him by his name. Τσαμπίκος Κοκκάρης/ Metagenesis

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    Maria’s Next (8): Call him by his name. Τσαμπίκος Κοκκάρης/ Metagenesis

    • Στη διαφημιστική αγορά της πόλης, όλοι τον ξέρουν με το… μικρό του. Ο ίδιος βέβαια χιουμοριστικά αναφέρει ότι το πιο δύσκολο project που είχε ποτέ ήταν ακριβώς αυτό: να εμπεδώσουν οι Θεσσαλονικείς ότι το “Τσαμπίκος” δεν είναι… επώνυμο! Γεννημένος στη Ρόδο, με σπουδές Marketing and Business Administration και Διαφήμισης, εμπειρία 25 χρόνων και μια σημαντική θητεία στον κλάδο, που ξεκίνησε από κάποιες σπουδαίες διαφημιστικές και συνεχίστηκε στη δική του θρυλική Metagenesis, ο Τσαμπίκος Κοκκάρης είναι και Communication Manager του TEDxThessaloniki και Πρόεδρος του Marketing Club. Είναι επίσης ο σημερινός φιλοξενούμενος της δικής μας Μαρίας από το #MariasNext. Και είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτό.

       

      Συνιδρυτής της Metagenesis και μια πορεία δυο δεκαετιών στη διαφήμιση. Πόσο… μεταγενέστερα είναι τα πράγματα στην αγορά από τότε που ξεκίνησες;

       

      Όταν ιδρύσαμε τη Metagenesis με τον Δημήτρη Καψημάνη, στην αγορά πέρα από 2-3 εξαιρέσεις, οι παραδοσιακοί διαφημιστές δούλευαν κυρίως εμπειρικά, με το βαλιτσάκι στο χέρι. Το brief από τον πελάτη ήταν της μορφής «κάνε μου μία ωραία διαφήμιση». Τότε είχαμε τον δύσκολο ρόλο να οργανώσουμε το επάγγελμα της διαφήμισης και να εκπαιδεύσουμε τους πελάτες. Οι περισσότεροι διαφημιστές γνώριζαν τη δουλειά πρακτικά, χωρίς να έχουν σπουδές σε σχετικό αντικείμενο. Υπήρχαν ταλέντα φυσικά, και οι επιτυχίες τους οφειλόταν αποκλειστικά στο ταλέντο τους. Υπήρχαμε κάποιοι που είχαμε σπουδάσει marketing και διαφήμιση και κάποιοι που είχαν δουλέψει στο εξωτερικό, οι οποίοι αναλάβαμε το δύσκολο έργο της οικοδόμησης ενός οργανωμένου κλάδου, της εκπαίδευσης των πελατών και του προσωπικού. Κάποιες από τις παλιές εταιρείες έκλεισαν στην πορεία. Σήμερα υπάρχουν αρκετές οργανωμένες διαφημιστικές εταιρείες, η νέα γενιά βρίσκει την αγορά με πιο εκπαιδευμένους πελάτες, πιο μορφωμένα και εξειδικευμένα στελέχη, που παράγουν ποιοτική δουλειά. Η ταχύτατη ανάπτυξη της τεχνολογίας, του internet και τα νέα μέσα προώθησης και marketing, φυσικά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της νέας πραγματικότητας και στον επαναπροσδιορισμό πρακτικών marketing. Eπίσης άλλαξε πολύ και ο καταναλωτής στον οποίο απευθυνόμαστε. H νοικοκυρά του ’90 δεν έχει καμία σχέση με τη σημερινή γυναίκα και επαγγελματία.

       

      Πρόεδρος στο Marketing Club. Ένα προσωπικό όραμα που ξεκίνησε με μια παρέα και εξελίχτηκε στο μεγαλύτερο club στελεχών μάρκετινγκ στην Ελλάδα. Μίλησέ μας γι’ αυτό το ταξίδι και τα όνειρα που έχεις για το Marketing Club.

       

      Το MC ιδρύθηκε πριν 8 περίπου χρόνια, μέσα στην καρδιά της κρίσης, όταν μια ομάδα στελεχών και επιχειρηματιών που πιστεύουμε πολύ στο marketing αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια κοινότητα, όπου ο ένας θα βοηθάει τον άλλο και όλοι μαζί το επιχειρείν. Μέσα σε περίπου 4 χρόνια, είδαμε ότι η αγάπη για το marketing ήταν τεράστια, πολλά στελέχη και επιχειρηματίες γέμιζαν τις αίθουσες των εκδηλώσεών μας. Αποφασίσαμε λοιπόν να το “ανοίξουμε” και στα στελέχη της Διοίκησης Επιχειρήσεων και στους επιχειρηματίες. To Marketing Club σήμερα αναγνωρίζεται από όλη την αγορά ως ένα από τα πιο καινοτόμα και δραστήρια club σε όλη τη χώρα! Το ταξίδι είναι δύσκολο αλλά δημιουργικό. Θα συνεχίσουμε με ακόμη περισσότερη διάθεση να παράγουμε γνώση, να σχεδιάζουμε επιτυχημένα επιμορφωτικά σεμινάρια και business networking meetings, να δημιουργούμε ευκαιρίες για τους νέους, να παράγουμε ιδέες μέσω των brainstorming games που βοηθούν τις επιχειρήσεις να αναπτυχθούν, να αναδεικνύουμε τα οφέλη του marketing για τις επιχειρήσεις. Τέλος, δεν θα σταματήσουμε να δραστηριοποιούμαστε στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στηρίζοντας συλλόγους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες μέσα από τις εκδηλώσεις μας. Στους άμεσους μεγάλους στόχους μας, είναι η θέσπιση βραβείων Marketing και Νεανικής Επιχειρηματικότητας. To Marketing Club αντλεί τη δύναμή του από την ομάδα, θεωρώ το ρητό «ενός ανδρός αρχή» ξεπερασμένο, όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά, δεν είναι τυχαίο ότι το slogan μας είναι το “TOGETHER WE ARE STRONGER”.

       

      Πόση… Ρόδος κυκλοφορεί στο αίμα σου; Πώς γίνεται ένας νησιώτης να επιβιώνει στη γρήγορη καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης;

       

      Οι νησιώτες έχουμε μάθει να συναναστρεφόμαστε με πολλούς λαούς και να προσαρμοζόμαστε σε καταστάσεις. Μεγάλωσα σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον, είχα δύσκολα, αλλά συνάμα πολύ όμορφα παιδικά χρόνια και έμαθα να προσαρμόζομαι παντού. Ως μέλος πολύτεκνης οικογένειας έμαθα να μοιράζομαι και να συνεργάζομαι. Στη Ρόδο είναι όλες μου οι παιδικές και εφηβικές αναμνήσεις. Φεύγοντας, ήρθα στη Θεσσαλονίκη, μετά πήγα στην Αγγλία και αργότερα στην Αθήνα, όπου κέρδισα τεράστια εμπειρία, ενισχύθηκαν οι αντοχές μου και διευρύνθηκαν οι ορίζοντές μου. Επέστρεψα στη Θεσσαλονίκη συνειδητοποιημένος πως είναι η πόλη που αγαπώ και θέλω να μείνω και να δημιουργήσω. Έπρεπε να τα καταφέρω μόνος μου, δούλεψα και συνεχίζω να δουλεύω πολύ σκληρά. Πιο μεγάλη πόλη, πιο έντονοι ρυθμοί, αγωνίστηκα ανάμεσα σε αγνώστους, έχασα πολλές μάχες, κέρδισα επίσης, και θεωρώ πως τα κατάφερα. Είμαι στη Θεσσαλονίκη περισσότερα χρόνια από όσα έχω ζήσει στη Ρόδο, η Θεσσαλονίκη είναι η δεύτερη πατρίδα μου, εδώ έκανα τη δική μου δουλειά και τη δική μου οικογένεια. Βέβαια ποτέ δεν εγκαταλείπω τη Ρόδο και το χωριό μου την Παστίδα, εκεί βρίσκεται η μητέρα μου, τα 5 αδέρφια μου, τα 8 ανίψια μου και οι φίλοι μου και τους επισκέπτομαι όσο συχνά μου επιτρέπουν οι υποχρεώσεις μου.

       

      Ποια είναι η αίσθηση σου για τα επιχειρηματικά πράγματα στην Ελλάδα το 2020; Πόσο έχει επηρεάσει το digital marketing τη στρατηγική των επιχειρήσεων; Μήπως υπάρχει και κάποιος αποσυντονισμός από την τόσο ψηφιακή πραγματικότητα;

       

      Η αίσθησή μου είναι πως έχει αρχίσει να υπάρχει τα τελευταία χρόνια μία επιστροφή στην ομαλότητα, αλλά είμαστε μόνο στην αρχή. Στη χώρα μας πρέπει να γίνουν πολλά, χρειάζεται νέο χρήμα, αύξηση των επενδύσεων και των εξαγωγών, ενίσχυση της καινοτομίας, στοχευμένες επιδοτήσεις και σχέδιο, που δεν φαίνεται να έχουμε για το επιχειρείν σαν χώρα. Οι ξένοι δεν επενδύουν ουσιαστικά στην Ελλάδα και οι ελληνικές επιχειρήσεις επίσης φεύγουν λόγω υπερφορολόγησης. Χρειάζεται ένα σταθερό εθνικό φορολογικό σχέδιο, για τουλάχιστον 10 χρόνια, ώστε ο επιχειρηματίας να αναπτύξει και να εφαρμόσει σχέδιο, αλλά και να το διασφαλίσει. To digital marketing έχει μεγάλη απήχηση και επηρεάζει τόσο τις επιχειρήσεις, όσο και τους καταναλωτές. Όλοι εμείς που ζούμε καθημερινά στον κόσμο της διαφήμισης, δεν μπορούμε να παραβλέπουμε τις νέες τάσεις και τα νέα εργαλεία που μας χάρισε η ψηφιακή επανάσταση. Υιοθετούμε και εφαρμόζουμε, επιλεκτικά πάντα, ό,τι ταιριάζει στην στρατηγική του κάθε μας πελάτη. Υπάρχει φυσικά κάποιος αποσυντονισμός στα όρια της μόδας, εμείς πρέπει, και λειτουργούμε σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες του πελάτη, χτίζοντας αποτελεσματικές και ουσιαστικές στρατηγικές.

       

      Το… γεράκι από την IERAX ANALYTIX θα ήθελε να μάθει πώς μετριέται η ψυχολογία και το συναίσθημα σε μια αγορά, πριν πάρεις την απόφαση για το τι στρατηγική θα ακολουθήσεις.

       

      Είμαι ένας άνθρωπος που πιστεύω πολύ στην έρευνα αγοράς. Πριν προτείνουμε στρατηγική επικοινωνίας στους πελάτες μας, πραγματοποιούμε έρευνα αγοράς. Η συλλογή των δεδομένων από τις κατάλληλες ομάδες πληθυσμού και η αξιολόγηση των πληροφοριών, βοηθούν στο χτίσιμο της στρατηγικής με το χαμηλότερο δυνατό ρίσκο. Εξειδικευμένες ποιοτικές έρευνες μπορούν να μετρήσουν την ψυχολογία και τη συμπεριφορά του καταναλωτή, κυρίως μετρώντας τον βαθμό ικανοποίησής του μετά την αγορά και κατά πόσο αυτός θα επηρεάσει επόμενη αγορά. Δίνουμε βάση τόσο στην ικανοποίηση του πελάτη, όσο και στην πιστότητά του που μετριέται με το συναίσθημα. Αλλά αυτά είναι καταλληλότερος να μας απαντήσει το γεράκι της IERAX.

       

      Έχεις personal favorites σε αυτές τις δύο δεκαετίες δημιουργίας;

       

      Κάθε μία από τις δουλειές μας είναι αγαπημένη μου, σε όλες επενδύουμε σαν να ήταν η πρώτη μας δουλειά. Αν έπρεπε να ξεχωρίσω κάποια θα ήταν η τελευταία πολύ επιτυχημένη καμπάνια των Welcome Stores, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Λάκης Γαβαλάς, με slogan «Μην είσαι βλάκυ, άκου το Λάκη». Η καμπάνια αυτή τα έχει όλα, είναι χιουμοριστική και ανατρεπτική, με υψηλό impact τόσο στο κοινό, όσο και στην αγορά και έγινε πολύ γρήγορα talk of the town. Με τα Welcome Stores ξεκινήσαμε να δουλεύουμε το 2011, όπου τα 18 καταστήματα τότε, έγιναν σήμερα 85 σε όλη την Ελλάδα, με το τζίρο να φτάνει τα 64 εκ. ευρώ. Άλλες αγαπημένες δουλειές, είναι η WΑΤΤ + VOLT η οποία πρόσφατα έφτασε τους 100.000 ευχαριστημένους πελάτες, το City College όπου κάθε χρόνο διαχειριζόμαστε την ολοκληρωμένη επικοινωνία στην Ελλάδα και την ψηφιακή καμπάνια για 7 χώρες, τα καινοτόμα ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ που μας κάνουν περήφανους σε όλο τον κόσμο, το ΕβΛΟΓΗΜΕΝΟ νηστίσιμο που λανσάραμε πριν 2 χρόνια και πλέον έχει γίνει leader στην αγορά, το τσάι TUVUNU, ένα εγχείρημα που έχει τη δυναμική να αλλάξει τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά αναψυκτικών, η καμπάνια Pizza Party που αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις της Roma Pizza, και τέλος δε θα μπορούσα να μην αναφέρω το ΜΕΛΕΚΟΥΝΙ της Ρόδου, για ουσιαστικούς και συναισθηματικούς λόγους! Πρόσφατα αναλάβαμε τις δημιουργικές εργασίες και τη διαφήμιση της καμπάνιας Sail For Pink, για τις γυναίκες με καρκίνο του μαστού, όπως και το τηλεοπτικό spot του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματικές Ασθένειες Β. Ελλάδος – ΛΑΜΨΗ. Σαν εταιρεία με κοινωνικό πρόσωπο, προσπαθούμε πάντα να αναλαμβάνουμε δράσεις στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και είναι και αυτές αγαπημένες δουλειές, γιατί μας κάνουν πάνω απ’ όλα να αισθανόμαστε άνθρωποι!

       

      Words Credits: Μαρία Παντελίδου, Creative Copywriter

      FABRIKA Admin: Κατερίνα Παναγιωτίδου, Digital Copywriter/ Social Media Specialist

      Content Placement: Powered by IERAX ANALYTIX

    Close