Home

Maria’s Next (9): Digital Analytics: Dating… data. Παναγιώτης Τζαμτζής/ Baresquare

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    Maria’s Next (9): Digital Analytics: Dating… data. Παναγιώτης Τζαμτζής/ Baresquare

    • Στο δαιδαλώδες και χαοτικό τοπίο της νέας ψηφιακής οικονομίας, όπου όλοι και όλα μεταφράζονται σε τεράστιους όγκους δεδομένων, κάποιοι βρίσκουν τον… μίτο της Αριάδνης. Αποκωδικοποιούν τα δεδομένα και τα μεταφράζουν με τη σειρά τους σε χρήσιμη και χρηστική πληροφορία προς όφελός μας. Για να τους βρεις, δεν χρειάζεται να φτάσεις μέχρι το… MIT στη μακρινή Αμερική. Ξεκίνα από ένα Meetup, εδώ, στη δική μας Θεσσαλονίκη. Μια από αυτές τις… geeky συναντήσεις, όπου τύποι σαν τον Παναγιώτη Τζαμτζή, που αποτελεί και τον βασικό τους συντονιστή, μαζεύονται, συνδιαλέγονται και βρίσκουν τρόπους να χαράξουν καινοτόμες διαδρομές στον θαυμαστό νέο κόσμο των Digital Analytics. Ο Παναγιώτης Τζαμτζής μάς μίλησε για το αντικείμενό του. Τη δύναμη της τεχνολογίας. Την πολυπλοκότητα της πληροφορίας. Και τους λόγους για τους οποίους, όταν είσαι προγραμματιστής και σχετίζεσαι με… δεδομένα, δεν πρέπει ποτέ να θεωρείς τον ρόλο σου… δεδομένο.

       

      1. Μπαίνω στο landing page της εταιρίας στην οποία εργάζεσαι. Την Baresquare. Διαβάζω: Action-Driven Analytics, AI Driven Αutomation… Ε λοιπόν, το ομολογώ, it’s all… geek to me! Γιατί είναι τόσο δύσκολο για μας τους κοινούς θνητούς να κατανοήσουμε πολλούς από τους όρους της ψηφιακής οικονομίας; Και τι μπορούμε να κάνουμε για αυτό;

       

      Η αλήθεια είναι ότι κοιτώντας το website της Baresquare, βούτηξες κατευθείαν στα βαθιά. Οι όροι που σε παραξένεψαν, είναι τεχνικές που χρησιμοποιούμε στην ανάλυση δεδομένων. Είναι μια επιστήμη η οποία έχει γνωρίσει τόσο γρήγορη άνθιση, που είναι δύσκολο να την παρακολουθήσει κάποιος, χωρίς να ξεκινήσει από πιο βασικές τεχνικές της. Το χάσμα μεταξύ των παραδοσιακών τεχνικών ανάλυσης δεδομένων και της ψηφιακής ανάλυσης δεδομένων είναι τεράστιο. Βλέπεις τα προηγούμενα χρόνια αυτό που αναζητούσαν όλοι ήταν περισσότερα δεδομένα για ανάλυση. Με τη χρήση της τεχνολογίας αυτό άλλαξε και υπάρχει ένας απίστευτα μεγάλος όγκος δεδομένων. Αυτή η αλλαγή δημιούργησε έναν δύσκολο γρίφο, το πώς μπορούμε να αναλύσουμε πολύ περισσότερα δεδομένα με τον ίδιο αριθμό ανθρώπων. Αυτό ήταν που τελικά μας οδήγησε σε έξυπνες ψηφιακές τεχνικές ανάλυσης. Σήμερα που έχει λυθεί σε ένα μεγάλο βαθμό αυτός ο γρίφος, ψάχνουμε τρόπους που θα μας επιτρέψουν να πάρουμε πιο γρήγορα αποφάσεις και να αντιδράσουμε, βάσει των αποτελεσμάτων της έξυπνης ανάλυσης. Αυτό μπορείς να πεις ότι είναι η ιστορία της γέννησης της ψηφιακής ανάλυσης δεδομένων μέσα 5 σειρές. Αν θες να μάθεις περισσότερα είσαι ευπρόσδεκτη να έρθεις στις συναντήσεις που διοργανώνουμε με το Digital Analytics meetup και να ακούσεις πώς έχει βιώσει ο κάθε αναλυτής αυτήν την επανάσταση.

       

      2. Θέλεις να μεταφράσεις αυτό που κάνετε σε απλά ελληνικά; Τι είναι, πώς επιτυγχάνεται και γιατί κάνει τις υπηρεσίες σας «AIτητες» στο σύγχρονο διεθνές επιχειρηματικό τοπίο;

       

      Τώρα μου βάζεις δύσκολα, γιατί συνήθως όταν μιλάω για την δουλειά μας οι μισές λέξεις που χρησιμοποιώ είναι στα αγγλικά. Είμαστε μια ομάδα ανθρώπων η οποία προσπαθεί να δώσει λύσεις σε ερωτήματα με τη χρήση της τεχνολογίας. Αναλαμβάνουμε να  συλλέξουμε τα ψηφιακά κομμάτια δεδομένων που υπάρχουν διαθέσιμα, να τα αναλύσουμε και να τα παρουσιάσουμε με έναν τρόπο που θα επιτρέπει να πάρει κανείς έγκαιρες και σωστές αποφάσεις, αλλά και να αυτοματοποιήσει παρόμοιες μελλοντικές αποφάσεις. Η αγάπη μας για το αντικείμενο και το πάθος μας για τη συνεχή βελτίωση και εξέλιξη της δουλειάς μας, είναι αυτό που μας έχει βοηθήσει να πετύχουμε. Η παρουσία μας στο διεθνές επιχειρηματικό τοπίο είναι απαραίτητη, για να ικανοποιήσει την αναζήτησή μας για νέες απαιτητικές προκλήσεις.

       

      3. Πώς αποφάσισες να ακολουθήσεις αυτόν τον δρόμο; Έλεγες μικρός, όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω “digital analytics consultant”;

       

      Από μικρός μόνο για ένα πράγμα ήμουν σίγουρος, ότι ήθελα να ασχοληθώ με την τεχνολογία. Από το δημοτικό, όταν ήρθα σε επαφή με τον πρώτο μου υπολογιστή απέκτησα μια αγάπη αλλά και μια περιέργεια για την τεχνολογία που δεν έφυγε ποτέ. Αυτό ήταν που με οδήγησε σε σπουδές στην πληροφορική. Η αγάπη μου για τα digital analytics ήρθε λίγο αργότερα, όταν γνώρισα έναν πρωτοπόρο σε αυτόν τον τομέα, τον Γιώργο Γρηγοριάδη, τον ιδρυτή της Baresquare. Όταν πριν 11 χρόνια περίπου άρχισα να ασχολούμαι με τα digital analytics ήταν ένα ταξίδι χωρίς επιστροφή. Καθημερινά έχω την ευκαιρία να ασχολούμαι με τόσο διαφορετικές προκλήσεις, αλλά και να βλέπω από την πρώτη θέση εξελίξεις που αλλάζουν τον τρόπο που λειτουργούν όλα γύρω μας.

       

      4. Τα φετινά Digital Analytics Meetups, τα οποία και συντονίζεις, πραγματοποιήθηκαν αρκετές φορές φέτος. Κάνε μας έναν απολογισμό. Με τι γέμισαν τον “σκληρό” τους οι παρευρισκόμενοι; Ποιους αφορά αυτή η συνάντηση και γιατί είναι σημαντική;

       

      Τo Digital Analytics meetup ήταν μια ιδέα που είχα πριν περίπου 2 χρόνια, αφού παρακολούθησα παρόμοιες διοργανώσεις στο εξωτερικό. Έψαχνα έναν τρόπο να γνωρίσω περισσότερους ανθρώπους στην πόλη, οι οποίοι έχουν παρόμοιες ερευνητικές και επαγγελματικές ανησυχίες, να ανταλλάξουμε ιδέες και να βοηθήσουμε όλοι μαζί όσους θέλουν να γνωρίσουν καλύτερα αυτόν τον κλάδο. Μετά από 20 συναντήσεις και περισσότερα από 1300 μέλη, η κοινότητα που έχει δημιουργηθεί έχει τη δυνατότητα να φέρει σε επαφή τα μέλη της με εταιρίες, να προσφέρει σε έναν αναλυτή δεδομένων χώρο συζήτησης για προβλήματα που τον απασχολούν αλλά και να δημιουργήσει συνεργασίες που μπορούν να οδηγήσουν σε ερευνητικές και επαγγελματικές επιτυχίες. Η συμμετοχή είναι ελεύθερη για όλους όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα για την ανάλυση δεδομένων και τη χρήση που βρίσκει στην καθημερινότητα. Αυτό όμως που με κάνει πιο χαρούμενο είναι ότι αν παρακολουθήσεις μερικές συναντήσεις καταλαβαίνεις ότι στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν αρκετές ωραίες πρωτοβουλίες και άνθρωποι με πολλή όρεξη και νέες ιδέες και χωρίς το Digital Αnalytics meetup δεν θα είχαμε γνωριστεί ποτέ.

       

      5. Το… γεράκι της IERAX ANALYTIX, θα ήθελε να μάθει πώς καταγράφει ένας επαγγελματίας του marketing ή της επιχειρηματικής στρατηγικής τις λεγόμενες τάσεις μιας παγκόσμιας αγοράς; Θεωρείς ότι οι νέοι καταναλωτές χτίζουν από μόνοι τους τα brands ή είναι κάτι άλλο που δημιουργεί συμπεριφορικές τάσεις παραπέμποντας σε ρομποτική, machine learning, artificial intelligence και οτιδήποτε άλλο που δεν έρχεται από το μέλλον, αλλά είναι ήδη εδώ;

       

      Το γεράκι της IERAX ANALYTIX είμαι σίγουρος ότι γνωρίζει πόσο δύσκολο είναι να καταλάβεις με ακρίβεια τις τάσεις της αγοράς, πόσο μάλλον όταν προσπαθείς να απαντήσεις αυτήν την ερώτηση σε παγκόσμιο επίπεδο. Το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο πολύπλοκο και εκεί μπορεί να δώσει λύσεις η τεχνολογία. Παρά το γεγονός ότι συζητάμε πλέον για εξωτικές ψηφιακές τεχνικές που βρίσκουν απαντήσεις σε πολύπλοκα προβλήματα, πολλές μικρές αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις δυσκολεύονται ακόμα να περάσουν στην ψηφιακή εποχή. Χωρίς να γίνει αυτή η δύσκολη μετάβαση, δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν όλες τις συναρπαστικές εξελίξεις που συζητήσαμε. Σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών και το πώς επηρεάζεται ή όχι από τις εταιρίες, μπορείς να το περιγράψεις μόνο σαν μια συνεχή ανταλλαγή ιδεών. Οι εταιρίες διαμορφώνονται από τις ανάγκες των καταναλωτών αλλά και οι προτεραιότητες των καταναλωτών αλλάζουν από τα ερεθίσματα που λαμβάνουν από τις εταιρίες. Η αλλαγή που φέρνουν τα digital analytics και η τεχνητή νοημοσύνη είναι ότι μπορούν να κάνουν αυτήν την αλληλεπίδραση πιο προσωπική και προσαρμοσμένη στις ανάγκες του καθενός ξεχωριστά. Αυτή η τάση προσωποποίησης υπηρεσιών και εταιρικών μηνυμάτων, μπορείς να πεις ότι μας δείχνει πως υπερισχύει η γνώμη του καταναλωτή τελικά.

       

      6. Μόνο που σκέφτομαι αλγόριθμους με πιάνει κεφαλαλγία… Τελικά καλός προγραμματιστής γίνεσαι ή γεννιέσαι; What does it take, to master IT?

       

      Θα έλεγα και τα δύο… Πριν γίνεις προγραμματιστής πρέπει να είσαι σίγουρος ότι έχεις το “μικρόβιο“ μέσα σου. Πρέπει να έχεις τη συνεχή ανάγκη για εξέλιξη και τη δίψα να ενημερώνεσαι για καινούριες τεχνολογίες. Μπορείς να πεις ότι κάθε λίγα χρόνια πρέπει να ξαναγίνεσαι προγραμματιστής! Αν δεν υπάρχει ριζωμένη αυτή η ανάγκη μέσα σου, είναι ένα αντικείμενο εργασίας που δύσκολα μπορείς να το παρακολουθήσεις όσο περνάνε τα χρόνια.

       

      Words Credits: Μαρία Παντελίδου, Creative Copywriter
      Web Admin: Κατερίνα Παναγιωτίδου, Digital Copywriter/ Social Media Specialist
      Content Placement: Powered by IERAX ANALYTIX 
    Close