Home

Maria’s Next (3): Digital Success. Let’s talk about IT! Σταμάτης Κωνσταντάρας, Co-Founder Stonewave.

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    Maria’s Next (3): Digital Success. Let’s talk about IT! Σταμάτης Κωνσταντάρας, Co-Founder Stonewave.

    • Στον σημερινό digital oriented κόσμο, όποια… πέτρα κι αν σηκώσεις θα βρεις κάποιον που ασχολείται με websites και τα του internet! Λίγοι όμως είναι αυτοί που καταφέρνουν να αποκωδικοποιήσουν σωστά τις σύγχρονες ανάγκες για να σχεδιάσουν και να γράψουν τους κώδικες που θα κάνουν τη διαφορά στις καθημερινές μας ψηφιακές εμπειρίες. Ο Σταμάτης Κωνσταντάρας είναι ένας από αυτούς. Έχοντας από μικρός μια εγγενή ροπή προς τη ζωγραφική, τελικά σπούδασε Πληροφορική και Τεχνολογία Υπολογιστών στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, στην Καστοριά. Συνέχισε με ένα master στο Web Design στο AAS college. Σήμερα είναι τεχνικός υπεύθυνος των websites και των mobile apps, αλλά ένας από τους 3 Co-Founders στη Stonewave. Ένα καινοτόμο start-up από εκείνα που μας εμπνέουν, μας ενεργοποιούν και μας δείχνουν τον δρόμο προς την επιτυχία.

       

      1. Άλλο tapperware άλλο… software. Η γιαγιά σου ξέρει τι δουλειά κάνεις; Ή αλλιώς, πώς θα εξηγούσες σε ανθρώπους που βρίσκονται λίγο ή πολύ εκτός της ψηφιακής κουλτούρας, ποιο είναι το αντικείμενό σου;



       

      Με έβαλες στον πειρασμό και την πήρα τηλέφωνο, δεν ήξερε, ο παππούς μου όμως της είπε ότι κάνω πληροφορική και φτιάχνω μαγαζιά στο internet. Μέσα στα τελευταία χρόνια, λόγω σπουδών αλλά και λόγω ενδιαφέροντος, έχω περάσει αρκετές φορές από το design στο development και ανάποδα. Με πολύ απλά λόγια, σαν web designers σχεδιάζουμε websites και εφαρμογές. Σχεδιάζουμε την καθημερινότητα του κόσμου στο web, να είναι πιο ελκυστική, πιο ευχάριστη και πιο εύκολη. Σαν web developers μέσω της επιστήμης μας κάνουμε πραγματικότητα τον παραπάνω σχεδιασμό. Αυτή τη στιγμή το αντικείμενό μου είναι να οργανώνω και να ελέγχω αυτά τα δύο πολύ σημαντικά κομμάτια.

       

      2. Σταμάτης και Stonewave. Μίλησέ μας λίγο για την ιστορία πίσω από την επιτυχία αυτής της ταχέως αναπτυσσόμενης εταιρείας πληροφορικής.

       

      Η σχέση μου με τη Stonewave ξεκίνησε κάπως κατά τύχη όταν γνωρίστηκα με τον Γιώργο Χατζόπουλο, Founder και CEO της εταιρίας. Η Stonewave εκείνο τον καιρό ήταν μία μικρή ομάδα και απέχει από την εταιρία που είναι σήμερα. Εξελιχθήκαμε, αποκτήσαμε δομή και, μαζί με τον Κωνσταντίνο Παππά που ήταν από πριν στην ομάδα, είμαι πλέον ένας εκ των 3 Co-Founders. Η επιτυχία, αν μπορούμε να το πούμε, που έχει μέχρι τώρα η εταιρία και η ανοδική της πορεία πιστεύω πως οφείλεται σε τρία δομικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν και τους τρεις μας. Είμαστε δημιουργικοί, μας αρέσει να φτιάχνουμε πράγματα από το μηδέν και δεν φοβόμαστε να δουλέψουμε πολύ. Πάντα μέσα στην εταιρία ήταν «εμείς» και ποτέ «εγώ», πράγμα που σημαίνει ότι τον καθένα μας πλαισιώνει μια ομάδα, τόσο στην επιτυχία όσο και στην αποτυχία. Δεν φοβηθήκαμε ποτέ να παραδεχτούμε λάθη και να τα διορθώσουμε βγαίνοντας πιο δυνατοί. Αυτά είναι σίγουρα τα βασικά στοιχεία που με κέρδισαν και με κράτησαν στη συγκεκριμένη ομάδα.

       

      3. UX: Σημείο αναφοράς σήμερα στην ψηφιακή ζωή. Μπορείς να μου εξηγήσεις σε απλά ελληνικά τι σημαίνει user experience και γιατί όλοι πλέον μιλούν για αυτό;

       

      Αρχικά ας πούμε ότι είναι κάτι πολύπλοκο και υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί ορισμοί, καθώς απαρτίζεται από πολλά αντικείμενα, και ήταν εδώ πριν το web. Απλοποιώντας το, μπορούμε να πούμε ότι κάποιος σκέφτεται για σένα, πριν από σένα, και διαμορφώνει τις κινήσεις σου. Τρομακτικό; Σκοπός του UX Design είναι να κάνει πιο εύκολη και προφανώς πιο ευχάριστη τη ζωή σου όταν πρέπει να ακολουθήσεις διαδικασίες και να φτάσεις σε έναν στόχο. Αυτό μπορεί να είναι είτε το να μπεις σε ένα website και να βρεις εύκολα και γρήγορα μία πληροφορία ή ένα προϊόν, είτε, εκτός ψηφιακής ζωής, να μπεις σε ένα πολυκατάστημα, οργανισμό, φεστιβάλ, οτιδήποτε, και να πετύχεις τον στόχο σου φεύγοντας ικανοποιημένος. Μιλούν πολλοί για το UX διότι είναι σημαντική διαδικασία στο web, και ό,τι είναι στο web διαδίδεται γρήγορα στο ευρύ κοινό.

       

      4. Οι Έλληνες προγραμματιστές θεωρείς ότι «bugάρουν» σε κάποιο θέμα της δουλειάς σε σχέση με συναδέρφους τους στο εξωτερικό;

       

      Οι Έλληνες προγραμματιστές δεν bugάρουν καθόλου σε σχέση με τους προγραμματιστές του εξωτερικού. Αν bugάρει κάτι είναι ίσως οι συνθήκες στις οποίες εκπαιδευόμαστε, είτε αυτό είναι μία σχολή, είτε το περιβάλλον εργασίας. Δεν μαθαίνουμε να δουλεύουμε ομαδικά. Θέλουμε ένα πιο οργανωμένο περιβάλλον με ξεκάθαρους στόχους για να πάνε τα μυαλά που υπάρχουν εδώ πολύ πιο μακριά.

       

      5. What does IT take to be a programmer? Μπορεί ο καθένας να γίνει προγραμματιστής ή χρειάζεται να διαθέτει ειδικά skills; Εγώ ας πούμε που γράφω κείμενα, θα είχα άραγε ελπίδες να γράψω και… κώδικα;

       

      Πιστεύω πως απλά πρέπει να έχεις προβλήματα. Αν δεν έχεις εσύ, βρίσκεις και λύνεις των άλλων. Το πιο εύκολο πράγμα είναι να βρεις πηγές για να μάθεις μία γλώσσα προγραμματισμού και κοστίζει ελάχιστα. Θα έπρεπε ο κόσμος, άσχετα από την δουλειά που κάνει, να μπει σε αυτήν τη διαδικασία. Το λες και χόμπι. Πέρα από αυτό όμως, μιλάμε για μια επιστήμη, και για να καταφέρεις να εντρυφήσεις και να δουλέψεις με αυτήν χρειάζονται άπειρες ώρες εκπαίδευσης, εξάσκησης και πειραματισμού. Αλλά, ναι, είμαι σίγουρος ότι μπορείς να γράψεις και θα δοκιμάσεις μιας και σου μπήκε η περιέργεια.

       

      6. Κι αν δεν έκανες αυτό που κάνεις σήμερα, τι θα έκανες; Το σκέφτηκες ποτέ;

       

      Ναι, το έχω σκεφτεί. Και δε μπορώ να διαλέξω. Αν δεν ήμουν στον ψηφιακό κόσμο θα έκανα πάλι κάτι δημιουργικό, ίσως κάτι που να μπορώ να κάνω με τα χέρια, και σίγουρα κάτι που θα έλυνε προβλήματα. Θα μπορούσα να είμαι από αρχιτέκτονας μέχρι ξυλουργός.

       

      Words Credits: Μαρία Παντελίδου, Creative Copywriter

      Photo Credits: Στέφανος Τσακίρης

    Close