Home

Maria’s Next (4): Analyze this! Χάρης Λαλάτσης/ Ierax Analytix

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    Maria’s Next (4): Analyze this! Χάρης Λαλάτσης/ Ierax Analytix

    • Κατόπιν εξονυχιστικής έρευνας, ανακαλύψαμε ποιος βγάζει τα… “άπλυτα» μας στη φόρα. Εντάξει υπερβάλλουμε λίγο, δεν ήταν και τόσο δύσκολο να τον εντοπίσουμε, είναι γνωστός στην αγορά. Και αυτά που βγάζει στη φόρα, δεν είναι πάντα… άπλυτα, σίγουρα όμως κάνουν την ξεκάθαρη διαφορά όταν κάποιος, και πρώτοι και καλύτεροι οι fellow marketers, αλλά και οι σύγχρονοι επιχειρηματίες θέλουν να είναι αποτελεσματικοί στην προσέγγιση του κοινού-στόχου τους. Κυρίες και κύριοι, ο λόγος στον Χάρη Λαλάτση, τον συνήθη ύποπτο πίσω από την εταιρεία ερευνών και data analytics Ierax Analytix!

       

      1. Marketing και Data Analytics: Μια σχέση μίσους και πάθους. Τι λένε οι έρευνες; Θα τα βρούνε τελικά;

       

      Τους ακούνε οι γείτονες και σχολιάζουν! Τα data analytics, όπου εμφανίζονται, προκαλούν έντονα συναισθήματα, καθώς έχουν να κάνουν με την αλήθεια-και αυτό είναι πάντα δύσκολο. Μπορεί ο κάθε διαφημιστής και επιχειρηματίας να έχει μια άποψη για το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρει, αλλά οι καταναλωτές έχουν τον τελευταίο λόγο. Οι αριθμοί και οι απόψεις των ατόμων που θα αγοράσουν ένα προϊόν, είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες και έτσι πολλές φορές έχουμε αυτή τη μάχη. Μάλιστα, εάν το πάμε και ένα βήμα πιο πέρα, πάντα η δημιουργικότητα και η πραγματικότητα αν και περνάνε καλά μαζί, πολλές φορές κοιτάνε προς αντίθετες κατευθύνσεις!

       

      2. Πόσο «γεράκι» πρέπει να είσαι για να αρπάξεις τις κατάλληλες ευκαιρίες όταν μανατζάρεις data analytics;

       

      Πλέον ο όρος data analytics χρησιμοποιείται καθημερινά, και συνέχεια ακούω ότι τα data είναι το νέο πετρέλαιο της εποχής μας. Όμως από το να μιλάς απλώς για αυτό, μέχρι το να στήνεις μια ολόκληρη επιχείρηση με βάση την έρευνα, υπάρχει τεράστια απόσταση. Για να αξιοποιήσεις πλήρως τα data analytics και την έρευνα αγοράς, γενικότερα, πρέπει ως επιχειρηματίας να ανοίξεις το μυαλό σου και να αποδεχτείς ότι δεν τα ξέρεις όλα. Καλό το ένστικτο, και προσωπικά το σέβομαι ιδιαίτερα, αλλά όπως πας σε οδοντίατρο για να σου βγάλει ένα δόντι και δεν το τραβάς μόνος, έτσι πας σε μια εταιρεία έρευνας να σου πει ποια πορεία πρέπει να ακολουθήσεις ως επιχείρηση.

       

      3. Ποιο είναι το πιο περίεργο συμπέρασμα στο οποίο έχεις οδηγηθεί ως Market Analyst μετά από μια έρευνα; Ποια η πιο περίεργη «παραγγελία» που είχες για λογαριασμό κάποιου account;

       

      Κάτσε, γιατί έχουμε και περιορισμό στις λέξεις τώρα! Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά παραδείγματα, αλλά θεωρώ πως αυτό που ήταν πιο περίεργο, τουλάχιστον στον συγκεκριμένο πελάτη, ήταν όταν η έρευνα αγοράς που κάναμε, έδειξε πως οι πελάτες του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο λόγο που επιλέγουν το προϊόν του! Δηλαδή ήταν περισσότερο μια συνήθεια, με αρκετή τύχη, παρά μια οργανωμένη προσπάθεια από τον ίδιο και τους συνεργάτες του. Και ξέρεις αυτό καμία φορά τσακίζει τον επιχειρηματία, καθώς του αφαιρεί το συναίσθημα της ικανοποίησης. Να ακούς και να βλέπεις πως οι πελάτες σου σε επιλέγουν κυρίως τυχαία, ενώ εσύ έχεις ξοδέψει τόσα χρήματα σε διαφήμιση και προώθηση!

       

      4. Φαίνεσαι να έχεις μια αρκετά μεγάλη δόση humor στον τρόπο που επικοινωνείς και αντιμετωπίζεις τη δουλειά σου. Ανάλυσε το:

       

      Μισώ τη σοβαροφάνεια γενικότερα. Οι καιροί που ζούμε έχουν μίσος και θυμό, οπότε προσπαθώ να το ξεπεράσω αυτό και να βάζω λίγο χιούμορ σε ό,τι και αν κάνω. Άσε που έχουμε γεμίσει σοβαρούς CEOs και στελέχη που περισσότερο μοιάζουν ως τέλεια ρομπότ παρά ως φυσιολογικοί άνθρωποι. Εντάξει, κύριε Μπίζνες, έχεις έναν τίτλο στο LinkedIn 15 λέξεις, είσαι μεγάλη μούρη, το καταλάβαμε! Μου αρέσει ο αυτοσαρκασμός, και ας είναι παγίδα μερικές φορές, γιατί δεν προωθώ τον εαυτό μου και την εταιρεία μου όσο πρέπει. Αλλά θέλω οι πελάτες και οι συνεργάτες μου να νιώθουν άνετα απέναντι μου.

       

      5. Κι όταν αφήνεις τις αναλύσεις σε τι… αναλώνεσαι; Έχεις χόμπι;

       

      Όπως γράφουμε στο βιογραφικό μας «μου αρέσει ο χορός, το τραγούδι, το σινεμά, ο αθλητισμός και τα βιβλία»! Η αλήθεια είναι πως λιώνω για βιντεοπαιχνίδια. Είμαι ικανός να ανοίξω το Playstation το πρωί, στην άδεια μου, και ξαφνικά να είναι βράδυ! Χαλαρώνω απίστευτα και ξεχνιέμαι, όταν βουτάω στον κόσμο των παιχνιδιών μου. Εκτός από τις στιγμές που κολλάω σε κάποιο σημείο και με ακούνε σε όλη την πολυκατοικία! Προσπαθώ να παίζω μπάλα με φίλους μια φορά την εβδομάδα μπας και αποφύγω το καρδιακό, και να πηγαίνω σινεμά, τουλάχιστον στα superhero movies!

       

      6. Γιατί η δημιουργικότητα «τρώει πόρτα» όταν προσπαθεί να εισέλθει στην ανάλυση δεδομένων;

       

      Δεν «τρώει πόρτα» ακριβώς, αλλά το κακό με τα νούμερα είναι πως εμφανίζονται αμείλικτα. 2 + 2 κάνουν 4. Δεν πρόκειται να αλλάξει αυτό, όσο και να χτυπιόμαστε κάτω. Και αυτό είναι για μένα η μεγαλύτερη πρόκληση: το να μπορέσουμε να παρουσιάσουμε την ανάλυση δεδομένων όχι σαν μια στατική και ψυχρή εικόνα, αλλά να την εξηγήσουμε μέσα από storytelling και με τη βοήθεια του συναισθήματος. Να απαντήσουμε στο γιατί και όχι στο πόσο. Και όσο περισσότερο αναπτύσσεται το machine learning και τα Α.Ι. συστήματα, αυτό θα είναι ακόμα δυσκολότερο για μας τους λίγους!

       

      Words Credits: Μαρία Παντελίδου, Creative Copywriter

    Close