Home

Maria’s Next (5): Clicks beyond clichés. Στέφανος Τσακίρης / Φωτογραφείον

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    Maria’s Next (5): Clicks beyond clichés. Στέφανος Τσακίρης / Φωτογραφείον

    • Στην εποχή της απόλυτης εικονοκρατίας, ο βομβαρδισμός των κλικ συνθέτει  το τοπίο μιας ανελέητης… εικονομαχίας. Ο Στέφανος Τσακίρης είναι από εκείνους τους φωτογράφους που μας αφοπλίζει με το ταλέντο του, κερδίζοντας τις εντυπώσεις με τη δουλειά του. Φοίτησε στη σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών, στο τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Μέσων, όπου και μαθήτευσε δίπλα σε σπουδαίους δασκάλους του χώρου, όπως τους Σ.Πάσχο, Κ.Αντωνιάδη και έπειτα τον Γ.Δήμου.  Από το 2004, φωτογραφίζει για τη διαφήμιση και τη μόδα, ενώ προσφέρει και εξειδικευμένες φωτογραφικές υπηρεσίες, όπως ψηφιοποιήσεις ιδιωτικών συλλογών, υποβρύχιες φωτογραφίσεις ή φωτογραμμετρίες. Κορυφαία στιγμή στη διαδρομή του, όταν το 2017 και με τη βοήθεια της ομάδας του, κατέκτησε το Guiness World Record με ένα καλλιτεχνικό φωτογραφικό πρότζεκτ.

       

      Μια εικόνα, χίλιες λέξεις, ως είθισται να λέγεται. Εδώ του ζητήσαμε να ακολουθήσει την αντίθετη διαδρομή. Να μας μιλήσει με (πολύ λιγότερες από 1000) λέξεις για τη δύναμη της εικόνας.

       

      Professional photographer στην εποχή των smart phones. Σε μια πραγματικότητα που όλοι δηλώνουν… φωτογράφοι των στιγμών τους, τι είναι αυτό που κάνει την επαγγελματική φωτογραφία πιο επίκαιρη από ποτέ;

       

      Επαγγελματικό θεωρώ ένα προϊόν το οποίο είναι ολοκληρωμένο και δοκιμασμένο από τον δημιουργό του, οπότε στους ωκεανούς των εικόνων ξεχωρίζουν και αναζητούνται οι αισθητικά πλήρεις δουλειές. Η επαναλαμβανόμενη επιτηδευμένη τεχνική δεν είναι πάντα αυτοσκοπός, αλλά στην εποχή της εξειδίκευσης είναι ένα καλό προσόν. Οπότε προς το παρόν τα smart phones έχουν αυστηρά όρια.

       

      Τι σου κάνει κλικ όταν δουλεύεις; Έχεις αγαπημένα θέματα;

       

      Όταν τα αγαπημένα θέματά μου γίνουν δουλειά, τότε θα έχω πιάσει το ιδανικό. Κλικ προς το παρόν μου κάνει η άρτια τεχνικά φωτογραφία όσον αφορά στη φόρμα της, ενώ τα κοινωνικά θέματα είναι επίσης προς το παρόν αυτά που έχουν την προτεραιότητα. Αστική ανθρώπινη δραστηριότητα (μουσική και γυμναστική στον δρόμο, συμπεριφορά στον χώρο), σύγχρονες ασθένειες (καρκίνος του μαστού), οικογένεια, είναι μερικά από τα θέματα. Το κοινωνικό φύλο και ξεχωριστά η γυναίκα είναι στα μελλοντικά…

       

      Το πορτραίτο στα χρόνια των selfie. Πώς ερμηνεύσεις ως φωτογράφος τη μανία του κόσμου να… αυτοφωτογραφίζεται;

       

      Δεν είναι πρωτόγνωρη η μαζική ζήτηση για τη λήψη των πορτραίτων. Με την εφεύρεση της φωτογραφίας και την κατοχύρωσή της το 1839 είχαμε την Δαγγεροτυπομανία. Ουρές κάνανε για μια φωτογραφία πορτραίτου. Τώρα που είναι και δωρεάν, απλά χάθηκε το μέτρο. Η ανάγκη του ανθρώπου να μείνει ως ντοκουμέντο – αναμνηστικό, βρίσκεται στη βάση αυτού του φαινομένου.

       

      Ας μείνουμε λίγο στο πορτραίτο. Η σκέψη του με μια πρώτη ματιά προκαλεί αμηχανία, που υποθέτω σαν έννοια δεν είναι και πολύ… φωτογενής. Πώς καταφέρνεις να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των προσώπων;

       

      Αγαπημένο “παιχνίδι” των φωτογράφων. Η μεθοδολογία προσέγγισης που θα ακολουθήσεις πριν κάνεις το κλικ, είναι για μένα αυτή που θα σε οδηγήσει και στην ανάλογη φωτογραφία. Μια συζήτηση, ένα βλέμμα ή απλά η σιωπή, αν ο-η φωτογραφιζόμενος-η με επισκιάζει σαν προσωπικότητα. Ο χώρος που τοποθετώ το σώμα σίγουρα βοηθάει. Μελέτη πριν τη δουλειά και πιθανολογική ανάλυση της προσωπικότητας.

       

      Είσαι καθηγητής στο τμήμα φωτογραφίας του ΑΚΤΟ. Τι λες; Υπάρχει ταλέντο εκεί έξω;

       

      Δεν μπορεί κανείς να πει το αντίθετο. Το ταλέντο και η μεθοδική δουλειά είναι ο συνδυασμός που θα αναδείξει την επόμενη γενιά φωτογράφων. Ο χώρος του κολεγίου είναι κατάλληλος να διδάξει τη μεθοδικότητα, αν κρίνω απ’την εμπειρία των καθηγητών σε όλα τα τμήματα. Μένει μόνο το έργο…

       

      To studio_janus είναι το νέο σου project. Θέλεις να μας το παρουσιάσεις;

       

      Στο χαοτικό τοπίο της σύγχρονης αγοράς νομίζω ότι η σύσταση ομάδων είναι μονόδρομος. Εν προκειμένω με την αγαπητή Εύα Θεοδωρίδου στη θέση του Art direction και του prop styling, σχηματίσαμε το δυαδικό Janus Studio, εμπνευσμένο από τον δικέφαλο Ελληνορωμαϊκό Θεό Ιανό. Ψάχνουμε, μελετάμε το παρελθόν για να πάμε στο ενθουσιώδες μέλλον, αρχικά με το φωτογραφικό μέσο. Στόχος είναι να εμβαθύνουμε σημειολογικά στον χώρο της εικόνας. Πολύ θα ήθελα να κάνω μια εικονική παρουσίαση, αλλά θα μου κόψετε τις φωτογραφίες υποψιάζομαι! @studio_janus στο instagram λοιπόν.

       

      Τελικά η εικόνα είναι τέχνη ή τεχνική;

       

      Ξέρω ότι χρειάζεται χρόνος για να κατακτήσεις την τεχνική και περισσότερος χρόνος να την κάνεις τέχνη. Δεν είμαι κατάλληλος για την ιδανική τοποθέτηση, γενικά της φωτογραφίας, ανάμεσα στα δύο, αλλά τείνουν να γίνουν ξεχωριστές κατηγορίες της ίδιας δραστηριότητας.

       

      Words Credits: Μαρία Παντελίδου, Creative Copywriter

      Photo Credits: Αντώνης Μαυρόπουλος

    Close