Home

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    SHARE

    • Επτά Ευχές Ψηφιακής Επικοινωνίας για την «Καμπάνια των Χριστουγέννων»

      Είναι εκείνες οι ημέρες που φτάνουν στο τέλος μιας ολόκληρης χρονιάς. Πολλές φορές κάνουμε έναν τακτικό απολογισμό με τον… υπολογισμό να μετριέται αποκλειστικά σε νούμερα, μερίδια αγοράς, ποσοτικά στοιχεία και δεδομένα ανάλυσης. Μήπως χρειάζεται μια νέα μέτρηση καταγραφής επίδοσης σχετικά με την επίτευξη νέων στόχων;

       

      Αναρωτιέμαι αν η πιο Χριστουγεννιάτικη Καμπάνια που θα θέλαμε να δημιουργήσουμε έχει κάτι από το κλίμα της εποχής και όχι από το εποχικό του επιδιωκόμενου κέρδους. Τι κι αν οι «ποιότητες» που επιλέξαμε φέτος για μεταβλητές που προάγουν ένα πιο βέλτιστο KPI βγαίνουν τελικά κατάλληλες και αληθινές; Ας τσεκάρουμε μερικές από τις πιο τίμιες στρατηγικές που προετοιμάζουν την αγορά για τις πιο χρυσές ημέρες της χρονιάς:

       

      1.Κοινωνική Υπευθυνότητα: Είναι κάτι παραπάνω από επικοινωνιακή ενέργεια. Δε χρειάζεται να προβάλλεται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις. Οφείλει να είναι δεξιότητα από τα αρμόδια στελέχη και δημιουργικούς που «τρέχουν» αυτές τις δραστηριότητες και να συνορεύει στενά με τις αρετές της επιχειρηματικού DNA.

       

      2.Πολιτιστικό Περιεχόμενο: Με νόημα και διάρκεια, χωρίς να είναι… μια κι έξω! Το πολιτιστικό στοιχείο στην επιχειρηματικότητα οδεύει προς την προοδευτικότερη ανάπτυξη και ωρίμανση του. Η ορθολογική «εκμετάλλευση» του μπορεί να αφήσει αποτυπώματα με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και ηγετικό απόηχο.

       

      3.Ανθρώπινη Διάσταση: Η ανθρωποκεντρική προσέγγιση έπαιξε για δεκαετίες. Είναι πλέον έως και de passé, με την έννοια ότι ο άνθρωπος είναι εδώ και καιρό ο πρωταγωνιστής στις εξελίξεις αφήνοντας την τεχνολογία πίσω. Ή όχι; Αν όχι, ένα reconsidering δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Γιατί οι άνθρωποι δημιουργούν και όχι τα ανθρωποειδή. Η αντικατάσταση του συναισθήματος δεν ήρθε, ούτε θα έρθει σύντομα.

       

      4.Αυθεντικότητα Μηνυμάτων: Τα Χριστούγεννα μας πιάνει το πνεύμα, το άρωμα και το χρώμα αυτής της φανταστικής μαγείας που έχει το κλίμα. Η επιστροφή στις αξίες, στις βασικές «ποιότητες» και στο λεγόμενο originality των πραγμάτων είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Δεν πειράζει αν δεν επικοινωνήσουμε τα τεχνικά και τιμολογιακά χαρακτηριστικά. Η προβολή των «ιδιοτήτων» κρύβεται στην αυθεντικότητα του περιεχομένου.

       

      5.Απελευθέρωση Ταλέντου: Οι διαδικασίες, η τεχνογνωσία, η δικτύωση και οι δημόσιες σχέσεις είναι εκεί – και θα παραμείνουν όλον τον χρόνο – . Ο καλύτερος, και όχι απαραίτητα ο πιο προσποιητός εαυτός, είναι το «κλειδί» που ξεκλειδώνει την εμπιστοσύνη του υποψήφιου δημιουργικού ανθρώπου να κοιτάξει με χαλάρωση και παράλληλα ασφάλεια μια ολοένα και πιο επιδραστική στρατηγική επικοινωνία σχετικά με το project και την καμπάνια που έχει να εμπνευστεί και να εκτελέσει σε όλα τα ψηφιακά και φυσικά μέσα.

       

      6.Έννοια της Ηθικής: Και όχι τόσο του εμπορικού στοιχείου. Μπορούν οι καμπάνιες γι’ αυτόν τον μήνα να αποδοθούν με πιο κοινωνικό και ηθικό τρόπο; Η έμφαση μπορεί να δοθεί για την αξία που λαμβάνει ο πελάτης και όχι η εταιρεία; Ας μη φτιάξουμε ένα πλάνο ενεργειών και δράσεων για να κυνηγήσουμε το υπόλοιπο του στόχου που έχει μείνει για να βγει οριακά ο χρόνος. Ίσως αν αφήσουμε προς στιγμήν τα νούμερα, αυτά να γυρίσουν πολλαπλά. Έτσι κι αλλιώς ο Δεκέμβρης είναι δυνατός από μόνος του σε ποσοτικό επίπεδο. Ας του συμπεριφερθούμε με σεβασμό και ποιότητα. Το φαινόμενο του Black Friday έχει βδομάδες που πέρασε…

       

      7.Branding Συναισθήματος: Ότι μέσο κι αν χρησιμοποιηθεί σε όποια πλατφόρμα και περιεχόμενο επικοινωνίας, το στοίχημα είναι το κόκκινο συναίσθημα! Πράσινο, κόκκινο, χρυσό και αστερόσκονη από ευτυχία και παραμυθένια λογική είναι το ηχόχρωμα που ξέρει να συνθέτει ένας αποτελεσματικός storyteller για ότι δημιουργική ενέργεια σκεφτεί γι’ αυτό το Χριστουγεννιάτικο εικοσαήμερο. Όχι, δεν είναι εικοσαήμερο προσφορών – είναι εικοσαήμερο αγάπης και ζεστασιάς – . Γίνεται το branding να έχει πρόσβαση και δικαίωμα στην ευκαιρία του emotional awareness; Ας κρατήσουμε αυτή τη σημείωση για extra food for thought, καθώς σχεδιάζουμε ιδέες σε οπτικό και στρατηγικό επίπεδο.

       

      Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι περίοδος αγάπης, οικογένειας και αλληλοβοήθειας. Υπάρχουν στιγμές που ο άνθρωπος έχει ανάγκη να αισθανθεί για λίγο ανέμελος και μαγεμένος. Να γίνει παιδί, συνεισφέροντας στο ευρύτερο κοινό καλό! Ίσως να έχουμε την ευκαιρία, όσοι ασχολούμαστε με την προσπάθεια διαμόρφωσης στρατηγικής εικόνας, να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε σ’ αυτό το challenge. Είναι δωρεάν! Και θα είναι για πάντα.

       

      Καλές γιορτές με ευχές για αγάπη και σύνεση για καλύτερα brands και καλύτερους ανθρώπους. Μπορεί τελικά να βρίσκονται απλόχερα ανάμεσα μας και για κάποιο «μυωπικό» λόγο να μην βλέπουμε. Με ένα ποτήρι κόκκινο κρασί και το βλέμμα ατάραχο και καρφωμένο στο Χριστουγεννιάτικο δέντρο, υπάρχουν πιθανότητες να αφουγκραστούμε και να αντιληφθούμε με μια πιο καθαρή ματιά την αγορά. Γιατί για να τρέξεις, πρέπει να ανασυνταχτείς.

    Close