Home

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    SHARE

    • Προσωπικό Ταλέντο: Ένας πολύτιμος ατομικός οδηγός συμπεριφοράς και ιστορίας

      Ένας φίλος ψυχολόγος μου είπε κάποτε πως «η επαγγελματική επιτυχία δε στρώνει απαραίτητα το κόκκινο χαλί και για την προσωπική ευτυχία». Λόγια τα οποία δεν ξεχάστηκαν και αποθηκεύτηκαν στον «σκληρό» μου. Τι γίνεται όμως όταν η ατομική εσωτερική υποκίνηση για καθιέρωση φιλτράρεται με λανθασμένο μίγμα από το πλέον ναρκισσιστικό μάνατζμεντ του εαυτού μας προς τους άλλους; Μήπως χρειάζεται μια αξιολόγηση του προσωπικού ταλέντου στο οποίο είμαστε καλοί;

       

      Η εντύπωση συναισθημάτων που διαμορφώνεται σε μια επαγγελματική σχέση έχει να κάνει αρκετά με την ενεργητική κατάληξη που μεταδίδεται ανάμεσα στα ταλέντα που χαρακτηρίζουν τους ανθρώπους. Ταλέντο είναι μια έμφυτη δεξιότητα που όλοι οι άνθρωποι έχουν ή δε γνωρίζουν πως έχουν. Δεν είναι κάτι στατικό. Είναι εξελίξιμο δημιουργώντας συνθήκες ανάπτυξης σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. Eίναι ίσως η πιο καίρια βασική ικανότητα που πληρώνεται αδρά στον σύγχρονο και καλά ενημερωμένο επιχειρηματικό μετασχηματισμό της ψηφιακής οικονομίας.

       

      Το προσωπικό ταλέντο είναι ένας πολύτιμος οδηγός στάσης και συμπεριφοράς και γιατί όχι μια προετοιμασία για ένα καριερίστικο στάτους με συνοχή και ανέλιξη. Μέσω μιας «μαιευτικής μεθόδου» ο μάνατζερ coach μπορεί και επιβραβεύει τις κλίσεις και τις δυνατότητες που διακρίνουν τους συνεργάτες του. Κατά τη γνώμη μου, ταλέντο είναι ένας σταθερός τρόπος σκέψης, αίσθησης, διαίσθησης και συμπεριφοράς που συνεπαίρνει, πετυχαίνοντας θετικά αποτελέσματα. Κάθε άτομο διαθέτει ένα συνδυαστικό προφίλ από μοναδικά ταλέντα. Διατηρήσιμα και ανθεκτικά στις τωρινές εποχές των μη βιώσιμων αλλαγών.

       

      Συνεπώς μια εύκολη αποτύπωση που μπορεί να παρουσιαστεί είναι η ακόλουθη. Τα ταλέντα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: 1) Ταλέντα Ενεργοποίησης, 2) Ταλέντα Σκέψης και Ενέργειας, 3) Ταλέντα Σχέσεων.

       

      1. Τα Ταλέντα Ενεργοποίησης περιλαμβάνουν ερμηνείες και ερεθίσματα που έχουν να κάνουν με την αυτό-υποκίνηση (προσωπικό μάνατζμεντ του εαυτού μας και στη συνέχεια την μετάδοση του προς τους άλλους, εσωτερικά κίνητρα και στόχους καθώς και πλαίσια διαδικασιών που καταλήγουν σε επιτυχίες και κατορθώματα). Επίσης η ηθική, οι αξίες και το όραμα είναι άυλα χαρακτηριστικά που είναι όμως εξαιρετικοί πόροι για διεύρυνση ικανοτήτων.

       

      2. Τα Ταλέντα Σκέψης και Ενέργειας θα μπορούσαν να εξοικειωθούν με έννοιες που έχουν μεγάλη σχέση με τη δημιουργικότητα, τη στρατηγική σκέψη, τη δυαδική αντίληψη, την ικανότητα σύνθεσης, ανάλυσης και εννοιολογικής ολοκλήρωσης ανάμεσα σε ομάδες και ανθρώπους που διαχειρίζονται το ύφος μεταδοτικότητας αυτού του coaching επαφής.

       

      3. Στα Ταλέντα Σχέσεων ο βαθμός συμμετοχής από την ένταση της ενσυναίσθησης, της αξίας διαπροσωπικών επαφών, της αντίληψης των διαφορών αλλά και της αίσθησης αισιοδοξίας είναι «ποιότητες» που οδηγούν στην πειθώ που χρειάζεται γύρω από το χτίσιμο συσχετισμών και αρετών μιας επαγγελματικής σχέσης.

       

      Καλό θα ήταν να αναφερθεί πως αν ένα νέο άτομο στη δουλειά, σε ένα νέο οργανωσιακό περιβάλλον όπου οι προκλήσεις και ο συναγωνισμός είναι μια καθημερινή εικόνα, τότε το ταλέντο είναι η βασική μέτρηση αποδοτικότητας πάνω στο οποίο μπορεί να υλοποιηθεί η πλήρης εφαρμογή του. Όταν το ταλέντο συνοδεύεται και από μία ισχυρή προσωπική ιστορία που ενδυναμώνεται με το πέρασμα του χρόνου, τότε τα κενά και οι αρνητικές εκδοχές που μπορεί να βιώνει κάποιος επαγγελματίας θα αρχίσουν σταδιακά να μειώνονται λαμβάνοντας μια ικανότερη και θετικότερη μορφή στο ντεφιλέ των αρμοδιοτήτων του.

       

      Ας μη γελιόμαστε! Το προσωπικό storytelling – δηλαδή η κατασκευασμένη οπτική που έχει κάποιος για το επαγγελματικό σύνολο του πορτραίτου μας – είναι μοχλός έλξης και θετικής κοινωνικότητας που αποπνέει επάρκεια, καθοδηγώντας και βοηθώντας τα όποια εμπόδια υπάρχουν και έχουν αποκτήσει μια αρνητική αντίληψη για την εργασία μας. Μέσα από ένα συνεχές public speaking – που θέλει συνεχή δουλειά και έκθεση αυτοπροβολής – ίσως καταφέρουμε να προηγούμαστε της επιτυχίας μέσω της ευτυχίας. Διότι το δεύτερο είναι πιο υγιές, με μια μεγαλύτερη βαρύτητα σε σχέση με το πρώτο.

       

      Κι αυτό είναι κάτι που δύσκολα αποκτιέται και αντιγράφεται αλλά πολύ εύκολα διατηρείται αν καταλάβουμε ότι η απαρχή της όποιας καινοτομικής σκέψης έρχεται μέσα από διάθεση για επένδυση του δικού μας εσωτερικού ταλέντου που οδηγεί με τη σειρά του στο κίνητρο για καταξίωση. Γιατί κανένας «κλέφτης» συνειδήσεων δεν έκανε επαγγελματική καριέρα με αποδοχή. Παρά μόνο για λίγο ίσως ως «κομήτης» που πέρασε και δεν ακούμπησε!

       

      Η εξίσωση του ναρκισσιστή μάνατζερ λοιπόν εξωτερικεύεται με όρους… ιστορίας και πάλι. Τελικά, όλα είναι θέμα ταλέντου και ισορροπίας δουλειάς – ζωής στο πως βλέπουμε τα πράγματα. Τουλάχιστον στον σημερινό κόσμο οι ατάλαντοι θέλω να πιστεύω είναι αρκετά λιγότεροι από τους ταλαντούχους. Κι αυτό είναι ένα καλό σημάδι εξελικτικής ανθρωπογεωγραφίας που βελτιώνει τα ανταγωνιστικά επίπεδα της επιχειρηματικότητας, απελευθερώνοντας παράλληλα τον συμμετοχικό μάνατζερ του εαυτού μας, που μπορεί και «παίζει» σε όλα τα επίπεδα που απευθύνεται, με μια μεγαλύτερη αίσθηση ηρεμίας, συμμετοχής και προσωπικής σφραγίδας.

       

      Ευχαριστώ που διαβάσατε σήμερα το άρθρο μου!

       

      Πηγή φωτογραφίας: Unsplash

    Close