Home

Γιάννης Μυλόπουλος

  • Behind The Cover

    Λένε πως «εν αρχή ην ο λόγος» με κάθε μήνυμα να βρίσκεται μόλις λίγα βήματα πίσω από τις λέξεις. Όταν διηγούμαστε ιστορίες, αυτόματα γινόμαστε φορείς μετάδοσης εμπειριών και αλληλεπίδρασης.

     

    Η κατανόηση της σύγχρονης επικοινωνίας προϋποθέτει την κοινωνική αρχή της παρατήρησης, βάση αίσθησης και αισθητικής αυτού του νοήματος. Η ψηφιακή – και μη – μορφή των πραγμάτων στις επιχειρήσεις, τις τέχνες, την μάθηση και τους ανθρώπους, εμπνέεται από το παράδειγμα της αφηγηματικής παραγωγής ερεθισμάτων (narrative storytelling).

     

    Το πλαίσιο σκέψης, συμπεριφοράς και εφαρμογής του FABRIKA αποτελεί πεδίο δημιουργίας μορφοποιημένης συμβουλευτικής ιδεών και κειμενογραφικής αποτύπωσης. H σύλληψη, η παραμετροποίηση αλλά και η οπτικοποίηση μιας φρέσκιας ιδέας συμβάλουν δυναμικά στον συστηματικό κορμό ενός ισχυρού περιεχομένου (content analysis).

     

    Η ρεαλιστική ικανότητα σύλληψης και κατασκευής εξατομικευμένων ιδεών περιεχομένου με αποδοτική διάρκεια είναι αποτέλεσμα καθοδήγησης και μεταφοράς δημιουργικότητας.

     

    Ο Γιάννης Μυλόπουλος βρίσκεται πίσω από την ταυτότητα του FABRIKA. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, εργάζεται συστηματικά με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Πτυχιούχος Marketing &  Επικοινωνίας με M.B.A. στη Στρατηγική Διοίκηση και MSc στην Οργανωσιακή Αλλαγή των Οργανισμών. Σπούδασε επίσης Κοινωνιολογία. Επικεντρώθηκε στην έρευνα της ευτυχίας και της δημιουργικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων σε σχέση με το ψηφιακό περιεχόμενο.

     

    Διδάσκει το μάθημα Στρατηγική Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στους σπουδαστές Γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Eίναι επιστημονικός συνεργάτης και επισκέπτης καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει το μάθημα Πολιτιστικοί Οργανισμοί και Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση Πληροφοριών σε Ψηφιακό Περιβάλλον» του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης. Σχεδιάζει και παραδίδει την ενότητα Storytelling Coaching στο fellowship πρόγραμμα START Create Cultural Change του Goethe Institut Thesssaloniki σε υποτρόφους πολιτιστικούς διαχειριστές. Σκοπός του είναι να μπορεί να δημιουργεί αποτελεσματικά tailor-made προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (workshops & masterclasses) με θέμα το Creative Storytelling σε στελέχη επιχειρήσεων και εταιρειών επικοινωνίας αλλά και σε μεμονωμένους επαγγελματίες.

     

    Μελετάει, μαθαίνει, δίνει ενέργεια και φρεσκάρει διαρκώς το στυλ της δουλειάς μέσω της γραφής. Οι βραβευμένες προτάσεις του επιδιώκουν να φέρνουν νόημα ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές συνεργασίες που αναζητούν να βελτιώνουν μια πειστική λύση στο απαιτητικό κομμάτι της κειμενογράφησης (creative copywriting).

     

    Στο προοδευτικό ταξίδι της προσαρμογής προς τη νέα δραστική αντίληψη, η αξιοποίηση της εικόνας-αλλαγής ανταποκρίνεται στη δική μας ιστορία. Ας τη γράψουμε μαζί!

    SHARE

    • Η ανάλυση της έρευνας αγοράς  έχει ονοματεπώνυμο: IERAX ANALYTIX

      Αν κάποιος επαγγελματίας διαισθάνεται ότι δεν χρειάζεται την έρευνα αγοράς και την μέτρηση της καταναλωτικής πίστης σε ένα brand ή σε μια εταιρεία, τότε κάποιος καλά θα κάνει να τον ξυπνήσει με μια μεγάλη κούπα καφέ, λέγοντας του: «Καλημέρα, βρίσκεσαι λίγους μήνες πριν το 2020 και διανύουμε την 4η βιομηχανική επανάσταση. Με ότι κι αν συνεπάγεται αυτό».

       

      Σήμερα υπάρχει μια ενεργή συζήτηση με αντικείμενο τη φύση και το μοντέλο εξωστρέφειας του marketing και της διαφήμισης. Πως γίνεται η δουλειά, πως γινόταν και πως θα γίνεται με βάση την παραγωγή ερεθισμάτων επικοινωνίας; Μια καθημερινή πρόταση – ερώτηση με προεκτάσεις, που δεν έχει αποκλειστική απάντηση παρά μόνο ερωτήματα, παρενθέσεις, προβληματισμούς και ανοιχτές προκλήσεις σε ένα ζωντανό διάλογο που ανοίγει κάθε μέρα, βάζοντας νέα δεδομένα στο content mix. 

       

      Σήμερα, και προπαντός αύριο, το ανθρώπινο κεφάλαιο που απαρτίζει το marketing, έχει έναν βασικό στόχο και αρκετό σκεπτικισμό: Δεν ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο ποιοτικός προϊοντικός προσανατολισμός, οι ιδιότητες, τα χαρακτηριστικά της προστιθέμενης αξίας και ωφέλειας που θα εισπράξει ο πελάτης και διάφορα εμπορικά θέματα του περιβόητου trade marketing. Eνδιαφέρει ιδιαίτερα η προβολή, η έρευνα και το «παίξιμο» του brand για το οποίο εργάζονται οι άνθρωποι προσφέροντας υπηρεσίες. Το σημείο καμπής έχει έρθει και είναι μη αντιστρέψιμο. Αν το καλοσκεφτούμε, όλες οι επιχειρήσεις επιδιώκουν – θέλοντας και μη – να γίνουν επιχειρήσεις με στόχευση στην εικόνα, βάση της έρευνας και των δεδομένων που συλλέγουν.

       

      Πάρα πολλές μάρκες (brands), προϊόντα και υπηρεσίες περνάνε την μετάβαση προς έναν καινούργιο επαναπροσδιορισμό φήμης και ενδεχομένως πελατείας. Το brand positioning και το scope culture περνάει μέσα από την ανάλυση περιεχομένου (content analysis) με συμβατές πλατφόρμες, εφαρμογές και δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, δίνοντας έμφαση στο λεγόμενο data engagement – ξεχνώντας όμως πολλές φορές την αρχική αποστολή, το όραμα, τη φιλοσοφία και τις αξίες του ιδρυτή της επιχείρησης για το product development. 

       

      Σ’ αυτή την περίπτωση τα παραδοτέα στρατηγικά αποτελέσματα δίνουν διάρκεια και αξία στο προϊόν για το οποίο εργάζονται όλοι. Μικροί, μεγάλοι, δημιουργικοί, εμπορικοί, διαχειριστές, άνθρωποι που αγαπάνε και ζούνε από την αλυσίδα αξίας της δουλειά τους. Διότι σε τελική ανάλυση όλοι έχουν έναν στόχο. Και υπάρχει εξήγηση. Πολλοί κάνουν λόγο για το τέλος της social εποχής όπως την γνωρίσαμε και την ακολουθήσαμε στο Web. Το σίγουρο είναι πως η Gen Z αλλά και αρκετοί late Millennials αρχίζουν και κουνάνε το μαντήλι στην μεγάλη-μικρή κοινωνία που συνήθισαν οι σημερινοί σαραντάρηδες. Ορισμένες αμερικανικές έρευνες δείχνουν τη σταδιακή αποχή από τα κλασσικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκτός από το YouTube και το Snapchat. Είναι λογικό, λόγω της υπερβολικής και πληθωρικής πληροφορίας και απίστευτου στοχευμένου – και μη – περιεχομένου. Κάποτε θα άρχισε να κουράζει και αυτό. Και να που έγινε, με τον κορεσμό να έρχεται εσωτερικά, μέσα από την ίδια την ψηφιακή βιομηχανία και τα παράγωγα προϊόντα και υπηρεσίες που κατευθύνει και διακινεί. 

       

      Πιο συγκεκριμένα η έρευνα αγοράς – ειδικά όπως αναλύεται από την IERAX ANALYTIX – είναι σαν την αφήγηση. Δεν μπορεί να απεικονιστεί και να παρουσιαστεί μέσα σε δύο φράσεις. Δεν είναι κάτι στέρεο. Είναι από μόνη της μια ιστορία που εξελίσσεται με ρυθμό, τόνο, φωνή και «γλώσσα» συνείδησης. Όπως όταν γράφεται ένα ζωντανό σενάριο και μέχρι την τελική μορφή του θα υπάρξουν πολλά αντίγραφα – χειρόγραφα στο trash box. Έτσι και η εξέλιξη της ερευνητικής μεθόδου που στήνεται για κάθε account, έχει τη δική της εμπειρία.

       

      Η έρευνα αγοράς είναι σαν να βάζεις τις λέξεις στη σειρά. Είναι τόσο δύσκολο, όσο εύκολο φαίνεται. Δεν είναι ακατόρθωτο. Είναι χρονοβόρο και απαιτητικό. Πολλές φορές με σημαντικό κόστος. Χρειάζεται πειθαρχία και συνοχή. Η τόλμη του να γοητεύεις τον ερωτώμενο και τον χρήστη, τον συνάδελφο, τον ακροατή, το στοχευμένο κοινό, την επικοινωνία με τα στελέχη.

       

      Ίσως εδώ ακροβατεί το σημείο ανάμεσα στην έρευνα και το Storytelling. Είναι από μόνο του μια ιδιαίτερη κατάσταση. Μπορεί και πρόκληση. Θυμηθείτε την τελευταία φορά που διαβάσατε ένα αρκετά καλό βιβλίο που αποδείχτηκε τόσο καθηλωτικό παρασύροντας την διάθεση στα ύψη, παρακαλώντας να μην τελειώσει. Κάπως έτσι είναι και η ερευνητική καθοδήγηση που υποδηλώνεται στο αφήγημα του Data Storytelling. Η νέα αναλυτική και τεχνική συνθήκη καταναλωτικής συμπεριφοράς και στρατηγικής επικοινωνίας των ανθρώπων στο Management σύγχρονων επιχειρήσεων της ψηφιακής εποχής.

       

      Κανένα startup αλλά και scaleup δεν θα μπορεί να έχει την απαιτούμενη συνέχεια αν δεν επενδύσει στις σχέσεις των ανθρώπων με μια προσωπική ιστορία. Η οποία βασίζεται στην έρευνα. Κάτι που η IERAX ANALYTIX εξειδικεύεται με σημαντική απήχηση στην αγορά. Το Data Storytelling παράγεται «ξεδιπλώνοντας» την όποια τεχνική αφήγηση του μέσα από τα προικισμένα, ενεργοποιημένα ταλέντα των ανθρώπων που ηγούνται πίσω από ένα story. Γιατί, σε τελική ανάλυση, τι είναι μια εταιρεία αν δεν έχει μια ιστορία να διηγηθεί, μετρώντας την αντίληψη και την αντίδραση του κοινού που απευθύνεται!

       

      Το στοίχημα της τωρινής έρευνας αγοράς κρύβεται στο αφήγημα της ιστορίας που θα περάσει στους ανθρώπους και αυτοί με τη σειρά τους σε άλλους ανθρώπους. Ποιους; Μα φυσικά αυτούς για τους οποίους σκεφτόμαστε, παράγουμε, δρούμε και αντιδρούμε καθημερινά. Με μια λέξη: Τους πελάτες μας. Στόχος είναι σε κάποια φάση η αφηγηματική διαδικασία που διαμορφώνεται μέσω της έρευνας αγοράς, να φτάσει με τεχνικό τρόπο στον αποδέκτη που χρειάζεται να αποτυπωθεί η σκέψη – δηλαδή τον τελικό καταναλωτή που απευθύνεται το σύνολο των ενεργειών μιας εταιρείας. Κι αυτό είναι κάτι που η IERAX ANALYTIX γνωρίζει πολύ καλά να κάνει κάθε μέρα, σφυγμομετρώντας τον συμπεριφορικό αλγόριθμο που προηγείται κατά πολύ της στιγμής που νομίζουμε ότι αποφασίζουμε για το τι, πως και γιατί θα αγοράσουμε ένα brand που ακολουθούμε πιστά. Ισχύει; Θα δείξει η έρευνα!

       

      Πηγή φωτογραφίας: Unsplash 

    Close